Ja, inte på pengar utan med min familj o vänner! 

Fyllde år i lördags 🎈🥳

 49 år o det är ju hyfsat ojämnt, men när dagen var slut o jag låg i min säng mitt i natten så tänkte jag att alla tog nog fel på ett år o trodde jag fyllde 50! 

För jisses vad jag blev firad o överraskad😍🙏🏻

Dagen började med att P kom sjungandes med frukostbrickan in i sovrummet🎶🎶🎶🎶🎶🎶
Dock utan paket men vi skulle ju till Malmö o träffa barnen. 

Gjorde oss iordning o tog en skogspromenad med hundarna! Fantastisk förmiddag i strålande solsken. 
Jag började bli lite hungrig men vi skulle ju äta på Pinchos i Malmö kl 14, trodde jag! 

Hämtade upp barnen o jag fick blommor o kolor. 
Sen körde vi o vi tjejer satt bak o snackade o åt kolor så jag visste inte var vi var när jag gick ur bilen. 

Men vet ni: 
Vi var utanför tattoeringsgsstudion 😍
O jag fattade noll, först! Vad gör vi här?! 

Det var överraskning nr 1 o äntligen har jag familjens namn på min arm! 
Nu är de med mig för alltid ❤️🙏🏻
(null)

(null)

Så glad men urusel på att chittchatta på engelska märkte jag så vi snackade inte så mycket, jag o tatueraren 😝
Men bra blev det o 1,5 timme senare så gick jag o min inplastade arm ut o tänkte nu ska vi äta! 

Men nä, bord var bokat till kl 18,😱 så upp till F o J för lite småplock o bubbel o lite paket 🎁 älskar paket! 
(null)

Jag har sagt innan att jag ville ha ryggbiff på min födelsedag, som J skulle laga! Han är grym på att laga mat 😍 men tänkte inte mer på det för vi skulle ju ut o äta! 

Jag öppnar paket o äter chips med creme fraiche o löjrom. Hör att J steker nått men reflekterar inte mer över det. 

O vips kommer han fram med en tallrik ❤️

Då har han köpt 2 ryggbiffar o stekt o delat i strimlor 😍 Alltså, hur gott! 
Där sitter jag o blir helt rörd o dricker bubbel o äter ryggbiff med min nya tatuering o doftljus, nya handdukar o tre små gulliga glasvaser o en fantastisk blombukett o bara känner att jag älskar min fina familj ❤️ o att jag älskar att fylla år 😍

(null)

(null)

P dricker ett glas bubbel o ett glas vin o jag undrar om han verkligen kan köra på det? 😱 
Men vi ska visst ta taxi till resturangen o inte köra hem på ett tag så det är lugnt, säger han! 

Taxin kommer kvart i 6 o vi åker ner till Pinchos. 
Frida har bokat o han som tar emot oss frågar vilken tid? Hon svarar kvart i 6 o då tar P mig o vi går åt sidan lite, så vi inte står ivägen. 
Följ mig, säger han o jag pinnar på! 

Kommer fram o ser att där sitter ju min kompis, "frissan". 
Varför sa hon inte det igår när hon klippte mig, att hon skulle till Malmö, tänker jag! 

O sen ser jag: 
Alla våra vänner, nästan hela gänget 
❤️ o de börjar sjunga, Vi gratulerar: 
o jag börjar gråta
 ❤️🙏🏻❤️🙏🏻 
Av Lycka givetvis tro inget annat 😍
Alltså, hur fantastiskt är inte detta o vilken kväll det blev! 
Får ett Presentkort på Åbergs trädgård av alla, TACK 😍❤️🙏🏻

Jag är varm inombords o bara så tacksam för alla jag har i mitt liv ❤️ 
Vi åt o drack o rätt vad det är kommer det in en efterrätt med fackla o det sjungs igen ❤️🙏🏻

Sen är våra två timmar slut där o vi går till Fagans o sätter oss vid ett långbord utomhus! Givetvis är det flera gasolvärmare runt borden men ändå! 
Mitt i februari?
 Tror aldrig jag varit med om en sån fin födelsedag vädermässigt heller ☀️ det är rätt ofta snöstorm då men inte i år ☃️

Sen blir det tåg hem o vi hoppar av i Ystad o tar taxi hem till skogen 🌲🌲
Har svårt att somna, är ju rent för pigg 🥳

Sen är det söndag o vi ska ha ett litet kalas kl 13. Mamma o pappa o min syster kommer. O så vi fem förstås. 
Ännu en strålande dag med sol o 10 grader varmt. ☀️☀️
J grillar, Supergott! 
Vi går en tur o sen blir det kaffe o semlekladdkaka ☕️

Får även idag Presentkort på Åbergs trädgård 😍💐 
Så tror jag kommer hänga på låset hos dem när de öppnar på fredag 
🌸🌷🌹🌼 så kul att bara gå där o välja o vraka! Ska iallafall köpa en klätterhortensia! 

Ja sen var en fantastisk helg till ända o jag kan knappt bärga mig till min
 50-årsdag 😝😝🥳🥳 

Tack älskade P för du finns o för denna dagen ❤️🙏🏻
 lovar att inte göra detsamma 😝 då du är så där glad för överraskningar! 
Tack F o J o H ❤️

Pst, saknade er, P o A,  men vet att ni njuter för fullt o tog en bärs för mig i solstolen ☀️👙☀️👙☀️
Puss o kram 😘

(null)
Här sitter jag totalt ovetandes om vad som väntar. I lördags fm 
(null)
Jordgubbar, flagga o hund 
(null)

(null)

Lite vin på det  (null)
Magisk kvällshimmel i gårkväll 
(null)
J grillar fläskytterfilé 
(null)
Sjön i gårkväll 
(null)
Jag o min efterrätt o min H o bästis N 
(null)

Så tacksam för allt jag har 🙏🏻❤️


3 kommentarer

Ann-Margret

26 Feb 2019 13:49

Härligt Anne👍

En sådan fin födelsedag är du verkligen värd 🤗
❤️ Kram

Svar: ❤️ ja helt fantastiskt!
Tack o kram på dej 😍
Anne Persson

Petra

26 Feb 2019 16:37

Vilken härlig helg❤️ Jag var så rädd att jag skulle säga ngt om din födelsedag innan vi åkte😘

Svar: ❤️ helt underbar var den 🥳 så kul att fylla år! Ja men du klarade det, fast vi pratade där två dar innan ❤️ kram
Anne Persson

Anonym

26 Feb 2019 16:38

Vilken härlig helg❤️ Jag var så rädd att jag skulle säga ngt om din födelsedag innan vi åkte😘

Kommentera

Publiceras ej