Japp, både måndag o tisdag! 

Dock var det bara mitt besök i tisdags!
P hade i måndags. 
Han har ju ljumskbråck. 
Var hos Nova den 4/10-18 o då skickades remiss till kirurgen i Ystad... trodde vi
Eftersom han inte hört något skrev han till Nova, på mina vårdkontakter o frågade den 29/1. 
Jodå, fick han till svar - remiss var skickad! 
Den 5/2 - 19 har remiss kommit till ystad ? 
Så i fredagsmorse, 8/2 ringde de från ystad o frågade om han kunde komma dit som i måndags? 
Ja så klart kunde han det. 
Jag åkte med o drack kaffe medans jag väntade! 
Ut kommer han med duschsvampar o operationsinformation i handen. 
Operationen kommer att ske nu på måndag den 18/2. 
Så det gick undan sen väl remissen kom fram! 
Men det blir bra för honom att bli av med det! Han har lite ont o göre med det! 
Så jag får agera taxi o pyssla lite extra med honom på måndag o tisdag o onsdag i nästa vecka! Sen jobbar jag torsdag o fredag, så då får han klara sig själv lite 😝

Sen var det tid för mig i går, i Kristianstad, Onkologbesök! 
Vi pratade om mina biverkningar o att jag slutat med tabletterna.. 
jag fick varkens utskällning eller pisk 😝 men det finns ännu en sort, en tredje pilla att testa! 
Okej, det kan jag väl! 
Ska vänta tre veckor till innan jag börjar med den, så allt från de två andra går ur kroppen! 

Annars ska jag få Zometa behandling, tyckte han. 
Det är skelettstärkande dropp som jag kommer få 1gång var 6:e månad i tre år. Fick ju en i Maj o sen tyckte de inte jag behövde det. 
Men jo nu behöver jag det eftersom de tagit bort även äggstocken o allt annat o jag är i klimakteriet. Dock inget jag känt av än.. 
Det är visst oxå så att zometa kan skydda mot återfall av bröstcancern om man är i klimakteriet, inte annars! 💉 
Det är störst risk för återfall inom två år o nu har det ju redan gått ett år 👍🏻
Annars ska jag åka till Kristianstad på mammografi i 9 år till med läkarbesök om 5 år, alltså 2024. 
Och tabletten ska jag äta tills dess, minst! 
Om jag fixar den 💊💊 
Fick även en kalk/D-vitamin att ta en om dan. 
Kommer nog få göra en bentäthetsmätning längre fram oxå. Bra det 👍🏻

O så en remiss till Lydia-Gården... 
jag är i valet o kvalet om det men bad om en! 
Sen får jag ta ställning när det är dags! 
Det var väl fan om jag inte skulle klara att sova från min P i dagarna 5 😱 när jag klarat både cancer o endometriosskov from Hell 😝 

O en remiss till min sjukgymnast. Hon är visst lymfterapeut oxå 👍🏻 kanon! 
Jag är svullen i arm, bröst o upp vid nyckelbenet. O fruktansvärt öm på en punkt när man rör den. Troligtvis en nerv som blivit kapad vid op, trodde Dr. 
Men det gör bara ont om man tar där, på stället o det behöver jag ju inte gå runt o göra 😝 
Tröttheten jag har just nu var inte mycket att göra åt, o det visste jag ju! Bara att gilla läget o sova på 😴

Det var ett jättebra besök som tog 1 timme. Ingen stress inte! 
Upp på tredje våningen o tog en del prover o sen var jag klar! 
Inom på apoteket för att hämta ut medicinen o kalktabletterna. 
Kalken fanns men inte de andra.. inte nånstans ?! 
En relativt ny tablett som inte skrivs ut så ofta tydligen.. så beställde den på nätet, när vi kom hem! Så den kommer om några dagar. 

Därefter åkte vi ut till C4, det nya shoppingcentret. 
Lunchbuffé o kaffe med mjukglass intogs. 
Därefter lite blomstershopping på Solhaga, det är ett måste efter sjukhusbesök! 

Annars är det alla ❤️-ansDag i morgon o vår bröllopsdag. 
Jag har gjort smörgåstårta idag o ska göra pannacotta i morgon. Vi äter hemma o sen blir det David Batra i Lund på statsteatern 👍🏻 det ska bli kul! 

Mamma o pappa var här idag! De hade en så söt orkidé o nougathjärtan med till oss❤️ Tack älskade ni, för en mysig dag! 
Vi gick en promenad o vilket väder! 
8 plusgrader o nästan vårkänsla ☀️☀️
Innan de kom så drack jag årets första utekaffe på terassen ☕️

Det var allt för nu, jag somnar om två röda
Puss o kram 😘 
(null)
Så fint vid sjön nu 
(null)
Stenshuvud från maglehemsbacken 

(null)
Kristianstad sjukhus 
(null)
Mjukglass efter buffén. Den var inte stor men precis lagom 
(null)
De nya pillerna 
(null)
Utekaffe idag 

Kommentera

Publiceras ej