Ja, livet är allt lite enklare när det är sommar! 
Speciellt som nu när det är varmt o kvällarna är helt underbara! 
Man vill ju inte gå in. 

Det enda som stör idyllen är då myggjävlar o helvetesfästingar  🦗🦟

Ser ut som ett enda stort myggbett på benen! O det kliar som fan. 
Fick en fästing på benet som borrade ner sig 🤮
Hur äckligt?!?! 
Men fick ut hela tack vare hundarnas fästingpincett 👍🏻 Bra Grej! 
Pigge fick oxå en på benet när han klippte gräs. 

Midsommar 🇸🇪🎂🍓🍾💃🕺
Vilket väder! 
Våra kompisar kom vid 13-tiden. Vi började mitt på gräset i solskenet, med jordgubbsdrink o lite ägg o sill snittar. 
Vi gjorde kransar o sen begav vi oss till vår lilla dansbana, här mitt i skogen, för att dansa kring midsommarstången o stå under godisregnet 😝

Så mycket midsommarkänsla! 
Alla glada barn i sina finaste sommarkläder som dansar, eller en hel del stod mest o kollade på oss vuxna 😝 
Efter dansen drog vi till sjön för lite bad o kaffe o jordgubbstårta 🎂🍓
Sen gick vi hem o fixade midsommarmat🥚🐟 
Kunde fortfarande sitta ute mitt på gräset 👏🏻😍

Efter klätt midsommarstången, o lekt lekar så kom det lite regn.
 Vid 22-tiden gick vi åter till dansbanan, där var det dans med Holidays 💃🕺
Där var En massa folk o färgade lampor runt hela banan😍
Man kunde skjuta luftgevär, kasta bollar, ta ålalotter o vinna choklad på chokladhjulet. 
Våra kompisars dotter vann direkt på 1:a tjugan 👏🏻 

Sen gick vi upp o visade "var skåpet ska stå" 😝 på dansgolvet! 
O vet ni, när vi kom upp spelade de Springsteen 🙌🏻 

Fatta lyckan av att kunna dansa i 1,5 timme, jo med pauser ju, efter att bara kunnat stått o kollat på de senaste 2 åren ☹️ 
sån glädje! 
Men det kändes, i knä o höfter 😩  det gjorde det, men så värt det! 
 
Jag gick o la mig vid 01. Då hade jag fått en allergireaktion pga en bit choklad... 😱 
Svårt att andas o nässelutslag på händerna.. 
De andra gick o la sig vid 02:30 😀

Sen blev det morgonpromenad med hundarna o midsommardagsfrukost på resterna, återigen mitt på gräset i strålande sol ☀️
Fick återigen en allergireaktion.. när jag delade bröd.. händerna svullnade o nässelutslagen kom igen! 
Är ju glutenintolerant. 
Inne i magen, trodde jag.. har aldrig reagerat på att ta i det förr.. men nån gång ska ju va den första 🥖🥐🥯

Herr Andersson o herr Persson var lite sega men det ordnade upp sig efter frukostsnapsen 😝

Det blev en tur till glasskiosken innan de åkte hem 
Det har varit en helt underbar midsommarhelg ❤️

Tre veckor kvar till semester. Börjar längta lite nu... 
Det kom en kallelse igår, till sjukhuset i Malmö... så vi inleder 1:a dagen på semestern med ett besök där 😤 
Aja, sen är det ju gjort! 

Hoppas ni kan Njuta av värmen ☀️ det gör jag
Puss o kram 😘

(null)
Sommarfrukost 
(null)
Vår midsommarstång, den ser lite hängig ut.. 
(null)
Midsommar 
(null)
Vid vår sjö 
(null)
Dans på dansbanan 
(null)
Lite vimmelbilder 
(null)
Här dansas 
(null)
Åltombola o chokladhjul 
(null)
Midsommar 
(null)
Hela gänget 
(null)
Tårta vid sjön 
(null)
Barndans på dagen 
(null)

(null)
Våra kransar är klara 
(null)


(null)
Pigge plockar alltid en midsommarbukett till mig på "lille" midsommarafton. I en vägkant på vägen mellan Lund  o Sövde. Detta var årets 😍
(null)
Hänger 




Kommentera

Publiceras ej