Alltså, det finns piller o mediciner o skit o mög o så finns det, Trädgård! 


Som jag älskar att gå här o pilla o dricka kaffe o skita ner mig långt under naglarna. 
Det går inte fort o jag pausar mycket men jag njuter för fullt! 

Fåglarna de kvittrar bara för mig, tror jag o det kommer en bålgeting o brommar över mitt huvud i jakt på att bygga bo 🐝 
Idag är det riktigt varmt här i skogen o jag älskar denna värmen! 

Satte tagetesfrö i våras o de ska ut alla idag. 
Kan ju meddela att det blir rätt många plantor på en fröpåse... o jag satte ju givetvis 4 påsar, ifall nån inte skulle klara sig. Men det gjorde de... allihopa 😝 
Sen fick jag en del frö av pappa oxå, så här ska det blommas🌼🌼

Tagetes är inte min favoritblomma men till de rostiga kanterna i rabatterna så kan det nog bli rätt bra 🌺 har köpt de brunaste jag kunde hitta. 
Kan även vara ett ålderstecken, när man börjar gilla tagetes.. 👵🏻 men skit samma, jag är ju icke 30 längre 😝

Vi har gjort en liten vägg av armeringsjärn där den stora granen stod. 
O jäklar vad skönt att vi tog bort den 🌲 den tillförde absolut ingenting till trädgården. 
Köpt en klätterhortensia för det har jag sett att många stugor har här i skogen. Bra, då gillar inte rådjuren det alltså. Lite funkior i olika gröna nyanser  har jag oxå satt. 

Palettblad är ju årets sommarblomma o en sån köpte jag förra veckan.  Har inte hittat riktigt var den ska stå än. O mamma o pappa hade lite olika blommor med sig på morsdag o även sparris 😋😋 

Nä slut på pausen, åter till planteringsarbetet! 

Njut av dagen, alla 
Puss o kram 😘

(null)
Det blir mycket kaffe 
(null)
Min röda ginst
(null)
Jodå, trädgårdshandskar? Japp det har jag... nånstans.. 
(null)
De ser inte mycket ut för världen 
(null)
Vita lupiner o vit lavendel med vit pelargonia 
(null)
Man kan aldrig få för mycket rostiga saker 😍 chokladblomma o brun tagetes 
(null)
Rött o orange 
(null)
Nu blommar rodhendhenron
(null)
Löjtnantshjärta 💕 tänker alltid på dig, Henry i himlen, när jag ser dessa! O nu har jag köpt en till vår trädgård! 
(null)
Akleja är en annan favoritblomma 
(null)
Nu har vi lag nät över jordgubbsbadkaret 🍓 lite försent men ändå, det kommer nån ynka blomma 
(null)
Herrestadbegionerna börjar synas 
(null)
Rött o orange 👌🏻
(null)

(null)
Morgonkaffe 
(null)
Rådjuret i grannens trädgård 
(null)
Pigge o Johan badade i fredags. 15 grader i vattnet! Nädå, Pigge har inte drunknat, han står på bryggan 😝
(null)
Sparrisen 😍👌🏻
(null)
Det är magiskt fint på kvällarna nu, vid "vår brygga". Alltså bilden är inte från "stora" badplatsen. 

2 kommentarer

Ann-Margret

03 Jun 2019 12:43

Så fint ni har det i Sövde 🌸

Svar: 🌺🌸💕 ja tur att vi flyttade hit
Anne Persson

Lena

03 Jun 2019 15:30

Löjtnantshjärta är en favoritblomma för mig oxå! Får mig alltid att tänka på min mormor och alla somrar på deras sommarställe. Jag har en stor på baksidan!

Svar: Visst är den underbart fin 💖 o det är nog en sån blomma som man tänker på nån särskild när man ser den!
hoppas oxå min blir stor! Det är den inte nu.
Kram
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej