Ja, Harrieth, idag får du tycka det, helst hele tiden 😝

Jag kan ha endometriosskov, cancer, biverkningar from hell o lite borrelia men så kommer en liten influensa o golvar mig o jag blir ynkligast av dem alla 🤣🤣🤣🤣🤣

O det är då ingen influensa som har smittat mig via luften utan det är pga gårdagens behandling med skelettstärkande. 
Som jag ju ska få i 3 år, för att stärka skelettet o som oxå kan skydda mig mot bröstcancer. 

Var i Kristianstad igår på onkologen. 
Det var "vår" kontaktsköterska på bröstmottagningen, Sara som nu jobbade där. 
Kul o ses igen. Hon är en av alla de små goda människor vi mött inom cancervården 💕

Hon berättade att jag kunde få influensa symptom efter denna behandling. Den skulle gå över efter ett par dar 😱
Det tog 30 minuter för Zometan att gå in i kroppen. 
Vi fick ett eget rum o P fick återigen hämta kaffe till mig ☕️ 
men det kändes bara så positivt att sätta sig där, med hår på skallen o veta att det kommer inte trilla av pga denna påsen .... 

Vi pratade om det mesta o diskuterade lite om biverkningarna som finns kvar och de nya pga 10-års tabletten 💊
Mina fingertoppar är svullna o röda, mer vissa dagar. Har lite dålig känsel när de är som svullnast o det trodde hon var en biverkning av cellgifterna. 

Sa att jag skulle se Mia Skäringer på kvällen o undrade hur snabbt jag kunde märka av influensasymptomen, OM den kom? 
Hon hoppades att jag skulle hinna se den.. 
men jag tänkte Va Fan, det kan väl inte bli så farligt! 
Har ju varit på fest med endometriossmärta/feber så jag fixar detta oxå! 

O jodå, det gjorde jag 👍🏻
Men började känna att jag fick ont i halsen..

O sen i morse, 
MajGadd alltså 🤢!! 

Ont i varenda muskel! 
Huvudet känns som en ballong full med snor som kommer spricka närsomhelst! 
Nyser gör jag varannan minut, typ! 
O jag gnäller o piper o stackars P kommer med honungsvatten o kaffe o jag orkar nästan inte ens titta på honom... pga att jag är SÅ svag....  
😝😝😝😝😝😝😝

Ja det blir en dag nerbäddad i tv-soffan. 

Annars var det en härlig dag/kväll igår. 
Det ryktades ju om storm! Det var klass2 varning o tågen ställdes in.. vi skulle ju så klart åka tåg till Malmö. 
Så vi fick tänka om. 
P körde oss in. Vi drack rosevin o åt jordgubbar o lite gotter, i bilen. 
Vi hade bokat bord på Jensens. 
Jag valde rumpstek o salladsbuffé o ett glas rött. 
Vill göra bra val även en utedag o klarar mig bra utan pommes el potatis. 
Sen gick vi lite i affärerna på emporia. Mötte upp systern min som kom lite senare eftersom hon jobbat. 
O sen gick vi in o letade upp våra platser. Vi satt på parkett, på rad 6 så vi hade superbra platser. Tack Birgitta för du fixade dem 😍

Det varade i ca 2,25 timme. 
O här börjar jag då känna av halsen 😝
Jag tyckte dock att det blev lite lång föreställning. 
Men bra. 
 O emellanåt sjukt kul 👏🏻 för att sen ändras o bli sjukt allvarlig.. o Mia är grym på att sjunga! O Tabita är galet kul! Så väl värd att se! 
O jag har fått en helt ny syn på köksskåpet med kastrullkarusellen 
😝😝


Annars undrar ni ju säkert hur min 1:a vecka som viktväktare gick! 
Jodå tackar som frågar, den gick galant o jag är nu 2,1 kg lättare 👌🏻
Så nu tänker jag gå ner 2,1 kg varje vecka i 10 veckor o sen är det nästan klart 😝😝 
Nädå, det får ta tid, detta! Vem fan har bråttom med att bli smal o snygg, liksom 😝

Så nu ska jag få lite nytt honungsvatten o lite badd på pannan 🤣 
O glöm nu inte tycka synd om mig 🤣

Puss o kram 😘

(null)
I veckans svenska nyheter tog Jesper upp Endometrios 🙌🏻🙌🏻 🎗Bra där, den vården är urusel o måste bli bättre! 
(null)
Mitt nya godis 
(null)
Var på Ingelsta i onsdags o åt kalkonbuffe med mamma o pappa. Så gott o en mysig eftermiddag 💕
(null)
När man kör hem från jobb mot långledighet 
(null)
Gjorde varsin smal chokladmousse istället för semla på jobbet 
(null)
Kristianstad sjukhus igen 
(null)
Väntrummet på onkologen 
(null)
Skålar i kaffe medans droppet droppar in 
(null)
Lite gott i bilen mot Malmö 
(null)
Sallad o rumpstek 
(null)
Mia skäringer 
(null)
Fick ner lite kycklingsallad i middags 
(null)
Vår på bordet 
(null)
O ute 
(null)
Orkade masa mig ut i växthuset, så varmt o skönt 
(null)
Det börjar bli grönt ute 
(null)
Än är tulpanerna kvar 
(null)
Provtagning på Nova 

3 kommentarer

Ann-Margret

09 Mar 2019 18:11

Tycker synd om dej 😥
Du är stark så du tillfrisknar snart 👍
❤️ Kramar från Ann-Margret

Svar: ❤️ Tack Ann-Margret, det behövde jag 😍 kram
Anne Persson

Lena

09 Mar 2019 19:29

Då tycker jag synd om dig idag! Bra jobbat med vikten!

Svar: Tack Lena ❤️
Anne Persson

Harrieth

09 Mar 2019 22:01

Åh, som jag väntat på att få tycka synd om dej 😍.
Vet du om att du är världens kämpe, så mycket du får stå ut med.
Jag tycket synd om dej, av hela mitt gamla hjärta.
Puss på pannan

Svar: Ja nu får du tycka synd om mig, jättemycket 🤧 jisses det var längesen jag var så här kass av influensa..
Puss på näsan o ditt gamla hjärta ❤️
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej