Alltså vilka dagar vi har haft ☀️ strålande sol o 12 grader i februari är man inte van vid! 

I torsdags packade jag picknick korgen på jobbet så tog vi lunchen på en gröning o fikaplats i byn. 
Solen strålade o värmde o fåglarna kvittrade galet mycket o all pollen på Österlen for rätt upp i mina två näsborrar 😤
Alltså, kaffet o middagslådan smakade fantastiskt, o vi satt länge o bara njöt! 
Har jag sagt att jag har det himla bra på mitt jobb? Som kan göra såna saker ☀️☀️ 

Var ledig igår o vi startade dagen med frukost o sen blev det 4 km promenad 🏃🏼‍♀️ 
Tänkte gå med stavarna men lederna i händerna gjorde för ont så det blev bara vanlig promenad, i ett lite snabbare tempo än jag kunnat på länge! 
Jag blev svitt så det rann i pannan.. Hade tjocka vintermössan på o det var nog därför, o inte pga det höga tempot 😝

Så skönt ändå att kunna röra sig igen. 
Biverkningarna, från de två sorternas tabletterna har bleknat. 
Men nu är det tid på måndag att börja med sort nr 3 😱
 jag fasar för vad som ska hända! 
Men måste ge det en chans, det är ju en behandling mot cancer, i 10 år framåt.. 
O kanske denna sorten är, är "snällare". 


Sen gick jag o pillade o planterade lite ute o i växthuset. 
Har jag sagt att jag älskar mitt lilla hus 😝
Går o småfnullar o planerar hur jag ska ha min trädgård! 
Jodå, vi äger trädgården båda 😝 
men planering o sånt är mitt område. P står för grävning, gräsklippning o sånt däringa tråkigt🌸

F kom efter jobbet så det blev en riktigt familjekväll. Ja vi saknade ju J förstås som åkte till Irland på semester med en kompis igår. 
Så F är hos oss i helgen 😍
Vi gjorde pizza. 
En med vanlig botten, hälften vegetarisk, till P o H. 
En glutenfri till F. 
O en blomkålspizza till mig. 
Jo, jag kunde ju ätit av den glutenfria men kollade i min ViktväktarApp, o en halv sån var 11 smartpoints... 
Blomkålspizzan var 5. 
🍕🍕

För er som undrar vad smartpoints är så är det så man räknar maten i viktväktarna. 
Jag har 23 dagliga smartpoints o då är 11 hiskeligt mycket, bara för en botten! 


Jo, jag går in för detta nu...
Jo, jag vet att det är viktigare att vara frisk....
Jo, jag vet att det hade varit lättare att äta upp mig 12 kilo till o sen göra en GBP....
Jo, jag vet att viktväktarna tar mina pengar...
Nä, det är inte en sekt... 
Nä, det finns ingen risk för att jag går ner för mycket...
Nä, det är inget konstigt jag äter utan bara lite mindre portioner.... 
Nä, ni behöver inte bli oroliga om ni tänker bjuda hem mig, jag äter vad som bjuds.. dock icke sniglar men det beror inte på viktväktarna 😝


MEN jag gör detta för att hålla mig frisk! 
O jag ser det inte som en "bantning" utan en livsstil! 
Jag väger på TOK för mycket! 
O att bli längre funkar inte, jag har testat det med 😝

Annars har jag haft en helvetes natt 💩🤢💩🤢
Jag fick ett paket viktväktarbars i onsdags på mötet. 
Så igår efter blomkålspizza o vitkålssallad 😳 åt jag två såna, till kaffet. 
Efter en timme känner jag den vanliga jobbiga känslan i tarmen... o magen spänner ut sig.. 
Aj, fan, det blev lite mycket av sånt som min endometriosmage inte tycker om! 
Ja, jag har minne som en guldfisk ibland, faktiskt! 

Vi gick o la oss o jag hade rejält ont! 
Så Efter en stund fick jag gå upp på toa,  o där satt jag tills fötterna o häcken domnade 😬 
Varsågod, dagens skitsnack! 

MEN, det är ju 100-ljusår från hur det var innan min senaste op! 
Då hade jag legat i smärtor i tre dagar efter en sån måltid 😱 Så vad är väl några timmar av det? Inget alls utan nästan lite lyckokänsla.. 
Ja, det lät ju märkligt men de tre senaste åren... säger bara 
-FY FAN! 
Nog om det! 

Nu kaffe ☕️☕️
Puss o kram 😘

(null)
Lite vår i krukorna 
(null)
Penseer 
(null)
Min julros blommar med olika färger 
(null)
Den nya tabletten för tio år framåt 
(null)
Blomkålspizza 
(null)
Till lunch blev det kalkonsallad 
(null)
Promenad 
(null)
Min enorma skugga 😝
(null)
Morgonmys 
(null)
Jobbeväskan 
(null)
Viktväktar chokladen 👌🏻








Kommentera

Publiceras ej