... firat silverbröllop ❤️ 

Alltså, 25 år som gifta! 
Vart tog de åren vägen? 

Vi ville gifta oss när vi fått hanna. 
Mest för att alla skulle heta samma efternamn o för enkelhetens skull om nått skulle hända nån av oss. 

Vi var icke sugna på att ha ett bröllop med fest o vit klänning. 
Kan ni tänka er mig i en vit fluffig brudklänning? Nä icke jag heller 😝
Dessutom hade vi inte precis råd heller. 
Vi hade köpt huset året innan o P hade varit sjukskriven i 6 månader pga bruten nacke, o jag var mammaledig. 

Men gifta oss det ville vi. 
Inte i kyrkan dock, med präst som babblar om Gud! 
Nä, vår kärlek är icke guds förtjänst, det är skolbussen mellan fågeltofta o skåne-Tranås 😝😍

Så vi bestämde att det skulle bli en borglig vigsel med oss 4 bara. 
Tjejerna var 2,5 och 6 månader. 
P fixade papperna som behövdes o gick ner på knä uppe i hallen, en kväll, när jag kom ut från toan. 
Han hade en bukett blommor o frågade om jag ville gifta mig med honom😍 
Ja, skrek jag, säkert med toapapper kvar mellan skinkorna 😂😂

Alla hjärtans dag, var inte så stort 1995. Inte alls så hypat som nu. 
Vi tyckte att det kunde va trevligt med en vigsel på den dagen, kärleksdagen. 

Det blev på ystad rådhus. 
Det tog ca 3,5 minut o Hanna sov i sin bilstol på golvet. 
Vi hade beställt blommor hos Ankis blommor o fotografering hos Bosse Lasson. 
Blommorna var ändå dyrare just till denna dagen så jag minns att buketten kostade 800 någonting. Hiskeligt,  tyckte man, 1995 😄
Frida fick en liten handbukett som hon höll så hårt i 😍 
När vi var klara o på väg ut så frågade hon: 
-Är vi gifta nu 🥰🤣 underbara unge! 

Fotograferingen gick bra. Fotografen tjatade på P att han skulle le o försökte göra sig rolig o drog skämt. Men P behöll munnen stängd o bara log. 
Till saken hör att han saknade 6 tänder vid tillfället 😱
Han hade fått en spark i ansiktet o över munnen på fotbollen, året innan.  O gick o väntade på att titanskruvarna skulle sätta sig, så tandlös var han! 

Sen efter allt det stohejet så åkte vi hemom till lilla Tomelilla en stund för att sedan köra till helsingborg o ta turen till Oslo. 
Det var vår bröllopsresa💍👩‍❤️‍👨 

Ystads allehanda hade bra pris på dessa resor för sina prenumeranter, just då! 
Som sagt, vi hade inte råd till så mycket mer. Men vad gör det? Vi kom ju utomlands 😝

Ringde mamma från Helsingborg, från en telefonkiosk😂 detta var ju innan mobilens tid. 
Hon trodde vi var på sjukhuset i Helsingborg. Hanna hade vatt dålig ett tag! 
Hon fattade inte riktigt att vi gift oss o skulle åka iväg! Hon fick liksom inte in det. 
Men de körde o hämtade vår hund o passade honom när vi var iväg. 

25 år senare så gör vi om turen ❤️ 
Nu var vi ju 6 st, 2 sambosar har ju tillkommit på dessa åren 😍 

Så kul att göra detta, hela familjen! 
O betydligt enklare 😝 allafall när vi skulle sitta o äta. 
Ingen som hade massa spring i benen o bara tjatade om bollhavet hela tiden 😝 
Nä nu kunde vi både äta o dricka drinkar i lugn o ro🍹🍹 

P o jag hade en större hytt med egen balkong. Så vi skulle kunna vara i vårt rum alla o festa lite o så. Vi fick hörnrum så vi hade två stora runda fönster med magisk utsikt. 

Vi hade kanonväder i fredags. Strålande sol o 2 minusgrader i Oslo. Vi gick upp till slottet o tillbaks. Blev sugna på Irish cooffe i kylan. In på en pub men de får visst inte servera sprit, starkare än 22% innan kl 13 i Norge!
 What? 

Hittade ett urmysigt ställe att äta på. Med smörrebröd o inredning som var helt tokig 😝 det kändes som om vi var på ströget istället. 

Väl på båten igen så samlades vi i vårt rum o drack champagne o fick paket av barnen
 ❤️🙏🏻 
Tack älskade ni ❤️ så glada över att vi har er! Ja, ni är det bästa vi någonsin gjort, P o jag ❤️❤️ 

Fick paket av P ❤️ 
En klocka, en Swatch, en Valentines selection 🙏🏻🥰❤️ Tack älskade du! 
Jag älskar den o P o barnen tycker den är ful 😝 haha, så som vi är i det mesta liksom! De fattar inte min smak alltid! 
Jag älskar Swatchklockor! O har gjort sen jag jobbade på Sjögrens. Köpte en bums när vi fick in dem i butiken, en blå med ryska dockor på. Vet inte vart den tog vägen? 

Ja allafall, nu har vi varit på vår 25 års resa o om vi har hälsan i behåll så hoppas vi kunna göra om den igen, om 25 år ❤️👵🏻🧓🏻 då för att fira guldbröllop 👑 


Ja, jag har ju tyvärr inga bilder från 1995... det var på den tiden man hade kamera med rulle som, när den var full med bilder, spolade tillbaka rullen själv! 
Det hade vi missat att den gjort så vi trodde rullen var ny o fotade på den igen... inga bra bilder utan allt var dubbelt o suddigt! 
Ja allt var ju verkligen inte bättre förr 😝 tacka vet jag mobilerna! 

Ja det var allt för idag
Puss o kram 😘
(null)
P fick regnjacka o gummistövlar av mig ❤️ inte så romantiskt men praktiskt här i skogen o nått han behövde, precis så som han vill ha det 😍 allt från tretorn 
(null)
Kolla min klocka 😍 den ändrar figur i rutan vart dygn, finns 7 olika, alltså en vecka med olika figurer. 
(null)
Utsikten från ett av våra fönster. 
(null)
Familj ❤️ 2020 
(null)
Familj❤️ 1995 
(null)

(null)
Drinkar 🍹
(null)
Oslo
(null)
Solen o jag ☀️
(null)
Familjen 😍
(null)
Efter kl 13 kunde vi få en Irish cooffe 🍹 utomhus 
(null)
Min räkmacka 
(null)
Så jäkla coolt ställe
(null)
Kolla vindruvslampan 
(null)
Slottet 
(null)
På tur 
(null)
Vi alla ❤️ 
(null)
På väg in mot Oslo 
(null)
På vår balkong 
(null)
Vackert 

(null)
Inifrån rummet ut mot balkongen 
(null)

(null)

(null)
P drack bloody Mary 
(null)
Irish cooffe o popcorn 
(null)
Vi tjejer drack ju såklart Aperol Spritz 
(null)
På däck 
(null)
Mot båten 
(null)
I Köpenhamn blommar påskliljorna 😱
(null)
Innan vi gick på båten blev det en pizza i Köpenhamn 
(null)

(null)
Kolla vad vi fick av barnen ❤️❤️



1 kommentarer

Harrieth Jacobson

16 Feb 2020 23:07

Tänk att halvan å jag förlova oss på den resa för 48 år sen 🥰
Men vilken underbar resa ni haft.
Grattis ännu en gång

Svar: Ja, tänk 🥰 så kul!
Har ni åkt nångång sedan dess?
Tack så mycket 🙏🏻
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej