.. Sa han! 

Han är Mannen på loppisen i Sövde i söndags. 
Solveig är ett nytt huvud i min lilla samling. 
Blir inte klok på vem hon liknar.. 
Astrid Lindgren, Selma Lagerlöf eller kanske är hon lik mitt gamla jag? 
Jag ser kanske ut så om en sådär 20 år? 
Antagligen är hon någons fru, mor, mormor eller farmor. 
Det lär jag aldrig få veta. 
Kunde ju frågat mannen som sålde henne, men det kom jag inte på, förrän nu! 

Men "hemgjord är hon. 
Av FL 97, det står i nacken på henne, Bara det! 
40 spänn kostade hon mej, billigt tycker jag. 

Ja det var alltså Loppis i byn i söndags. 
På Amfiteatern. 
Bästa Loppisen enligt mamma! 
Det är privatpersoner som står o säljer. 
H o jag stod där i fjor! 
Skitkul men vi blev ju inte miljonärer.. men det trodde vi inte heller vi skulle bli. 
Köpte lite klossar oxå. Eller inte så lite, en hel kasse för 20 spänn. 
Har diskat dem nu så de är redo för att lekas med. 

Jobbade i fredags. Hade rejält ont i magjävlarna 🤬
Väl hemma åkte TENSAPPARATEN på, o kvällsmaten var färdig. Det var räkmackor som P gjort 😍 
Efter maten tog vi Harry o våra stolar o körde ner till sjön. 
Ja vi har typ 800 meter dit men magjävlarna orkade icke gå dit. 
😝 Haha nä,  jag går ju med fötterna men magjävlarna rör sej ju vid gång.. 
Äsch ni fattar! 
Allafall så var det allsångskväll vid sjön. De som har kiosken hade ordnat det. 
Det var inte vår typ av musik. 
Det nyaste som spelades var "drömmen om Elin"😄
Men skit i det, det var strålande sol o en del stoj o stim i sjön, underbart ändå! 
Mannen, jo han var ensam, kunde spela både saxofon o dragspel o sjunga! 
Tänk om man kunnat det, liksom.. 
Dragspel 😳 
det ska minsan teknik till det! 
Man ska både dra o spela på knappar på ena sidan o tangenter på den andra 🪗 
helt omöjligt för en tekniskt död som mej 😝
Jag är glad om jag kan gå o lyssna på musik i öronen, samtidigt. 

I lördags var vi hos kompisarna! 
Ljuvlig Sommarkväll med underbart god mat, sa de 😍 jävlar vad jag saknar min smak!! 
Men allafall, en härlig kväll med snack, skratt o umgänge med de bästa 😍 
Så tacksam för er alla! 
Magjävlarna var svullna o jävligt ömma, så det fick bli klänning, tur det var en varm dag 😝

Det var rätt dimmigt när vi körde hem vid 00:30 tiden. 
Hem med P o sen hämta Hanna o kompisar vid hemvärnsgården i Sövde o köra dem hem.. lika dimmigt då o några rådjur på vägen.
Men jag är beredd på det, när jag kör på natten så inga påkörda 👍🏻

Idag sitter jag mest här, ute på terassen o känner hur det drar o sliter på vänster sida av buken.. Skovet kom lite tidigare i år visst! 
Men jag är ju en jävel på att göra ingenting så det gör jag idag 👍🏻 
Jobbade igår o då är det sån dag idag, vilodag! 
Läser o visst, jag tvättar o hänger ut tvätten, så lite gör jag ju 😝

Jaja, sånt är livet i skogen idag! 
Återigen jag skriver inte för att det är synd om mej, -Nä Fan Heller !! 
Alla har vi våra krämpor o jag skriver ju om mina, det är skillnaden. 
 
Nä nu lite foto, puss o kram 😘
(null)
Köpte solhattar på loppisen. Jag Hade många i fjor, i en rabatt, men inte en enda i år.. märkligt, var har de tagit vägen? 
(null)
Må illa armbanden är på idag 
(null)
Nu skördas det gurkor 🥒 
(null)
Denna blåa alltså 😍
(null)
Harry på allsång 
(null)

(null)
Nöjda efter en fika på sövde amfiteater 
(null)
Gammelmormor o morfar köpte en cykel till Sanna 
(null)
Här leks det 
(null)
Nydiskade klossar 
(null)
Hon smälter in bra i samlingen, tycker jag 
(null)
Solveig 
(null)
❤️
(null)
Tensapparaten 👏🏻





Kommentera

Publiceras ej