Sommaren är sen ett tag, borta!
Även om det fortfarande är milt o hyfsat varmt. 
En riktigt skön höst ändå, om man inte läser tidningar o lyssnar på Nyheterna.. 
visst är allt mer katastrof nu? Allt förstoras upp! 
Eller är det bara jag som tycker det? 
Det är skyhög el, räntor, krig, skyhöga bensin/dieselpriser, inflation, höstens influensa ska bli den värsta på länge,  inflammation o fan o hans mormor, typ! 

Men nu skiter vi i det o går tillbaka till 2:a veckan i augusti. 
Den var solig o varm o bensinen kostar 18 kr. 
Veckan startade på lördagen, med Namngivning för Sanna ❤️👶🏻 
Ett ställe nära oss, klingavälsgården, hyrdes. 
Ett perfekt ställe mitt i skogen. 
Med platser inne o ute. Bra för augustivädret kan ju va lurigt. 
Men denna dagen var solen framme. Lite blåsigt men behagligt! 
Vi kunde sitta ute. Det finns en liten scen, med dansbana o bord runt om. 

-Om jag lever o har hälsan, ska jag ha 60-års fest här 🥳 skriv upp det! 
Kan ju hända jag glömmer det 😝-

45 personer kunde komma. 
Det börjades med namngivningsceremonin. Den var inte så lång. 
Sanna fick mellannamnen - Elsa,( efter min mamma o Fridas mormor) o Hanna, (efter sin moster o fadder o vår dotter) 
Sanna, Elsa, Hanna 

Sen skålades det i bubbel o alla blåste såpbubblor 😍 Så fint! 
Det åts buffé o tårta, öppnades paket o snackades o skrattades i många timmar. 
En riktigt ljuvlig dag! 
Familjen o Hanna sov över. Så det blev en mysig kväll o frukost dagen efter. 

På måndagen körde vi ut m H o J. Vi åt på grisen o draken i Brösarp. 🐷🐲
De sa det var gott! 
Sen tog vi kaffe o kaka på backagården vid löderup. 
Älskar detta ställe! 
Underbart växthus att sitta i. Med mängder av vindruvor som hänger från taket. 

Sen jobbade jag på tisdagen. P hade semester hela veckan. För på onsdagsmorgonen kom bästisarna o hämtade oss o vi körde mot Göteborg! 
Äntligen, så var det dags för konsert på Ullevi 😍 Ed sheeran! 
Senast Vi var på Ullevi var sommaren 2018, mitt i min strålbehandling! 
Men det var Ed sheeran även då! 
Efter lunchstopp på halva vägen var vi vid hotellet vid 14:00. 
Rummen var inte riktigt klara så vi kunde sätta oss ute i solen, med varsin GT o Aperol Spritz. 
Sen gjorde vi oss i ordning o skålade lite, på vårt rum, innan vi åkte spårvagn ner mot Ullevi! 
O jävlar vad det är häftigt, att se så många glada, förväntansfulla människor. Som man saknat det! 
Man blir rusigt  glad o alla pratar med alla! 
o rätt vad det var, mitt bland 67 383 tusen människor, dyker hon upp, Pigges brors dotter. 
Lite snack o några kramar senare så drar vi oss upp mot vår läktare. 
En kanonkonsert👏🏻 med scenen mitt på plan. Häftiga ljus o den snurrar. 
Ed är själv på scen men 1.Cuz , en svensk rappare gästar. 
Just rapplåtarna är jag sådär förtjust i, men resten är fantastiskt! 

Så kommer Låten Perfect. O vi ser hur folk ett par rader längre ner börjar vrida sej mot ett par o börjar applådera! 
Jodå, killen går ner på knä(så gott det går, i den trånga sittplatsraden, o friar till sin tjej! 
Alla runt om o vi med applåderar o allas armhår sträcker sej upp mot himlen o tårarna hänger i ögonlocken 😍❤️ Så fint! 

Det tar sin tid att ta sej ut fr Ullevi o spårvagnarna är proppfulla så vi tar en taxi till hotellet. Vi kommer på att vi inte har ätit sen vi körde upp, vid lunch… drinkar o vin mättar ju oxå 😝 
Så det blir två marabouchoklad från automaten på hotellet. 
Efter frukosten checkar vi ut o kör inom på Ullared, när vi ändå nästan kör förbi. 
Vi behövde inget, trodde vi men kvittot sa nått annat 😝🫣 

Fredagen vilade vi mest. 
För på lördagen var det tid för grillfest på vår dansbana, mitt i skogen. 
Gänget kom o vi tog en drink i vår trädgård, innan vi gick mot festplatsen. Det var riktigt varmt o strålande sol. 
Så jädrans rolig fest. Vi sjöng snapsvisor, o bordet bakom hängde på, så vi tog varannan visa, så kul! 
Snackade m folk från skogsbyn som jag bara hälsat på. 
Hela gänget Fick en inbjudan till att vara med i festkommittén 😝 
Jag o två 9-åringar stod o sålde lotter mellan 21-22. Jäklar vad lotter vi sålde. O vi i gänget köpte 😃 en kompis fortsatte sälja mellan 22-23 med 9- åringarna. 
Det är svårt att få folk att stå i lotteriståndet o vid luftgevärsskyttet.. lite synd, en timme går fort o man pratade ju med alla! Så jag hör gärna om det. 
Maten var jättegod, bandet spelade o vi dansade oss svitta! 
00:30 kom gängets taxi o de fick springa iväg. Några Kompisar sov över o så våra barn o barnbarnet ❤️ långfrukost ute o den roligaste, smärtfria veckan var till enda! 
Tack alla inblandade hela veckan 🙏🏻❤️ Så tacksam för allt o för att kroppFan höll sej riktigt trevlig! 

Puss o kram 😘

(null)
F o j o Sanna 
(null)
P hugger in på grillbuffen 
(null)
Dansbanan 
(null)
Ser tomt ut 😝 kom inte på att fota förrän det var slut 
(null)
Kräftor o räkor 
(null)
Ullared 
(null)

(null)
Ullevi 
(null)

(null)

(null)


(null)
Så glada 
(null)

(null)
Tjoho! Jag ser ju nymornad ut.. är det 😝
(null)
Aperol Spritz på hotellterassen 
(null)
Kaffe o kaka på backagården 
(null)
Grisen o Draken 
(null)

(null)
Grisen o draken 
(null)
Morgon med dessa 😍
(null)
Paketöppning 
(null)
Lite Cornelis turistens klagan på  detta🎶 o ni förstår hur barnskratten låter 
(null)
❤️
(null)
Sanna undrar vem paketet är från 
(null)
Mormor kämpar på med att få Sanna att somna, lyckades! 
(null)
Hej o hå, ut o gå 
(null)
🖕🏻 jodå 😝 vår Hanna 
(null)

(null)
Skål då 
(null)
KusinLek 
(null)
Mina tre töser ❤️❤️❤️
(null)
Såpbubblor var det här 
(null)

Ser ut som om P håller upp o jag dricker 😝 (null)
skål för den bästa veckan 🥂




Kommentera

Publiceras ej