Pjio, så skönt att bli av med dränet idag! 
Kände mig genast frisk :-)
Och det lär ju bli betydligt enklare att gå på toa utan den långa slangen o påsen.
 
Var lite orolig innan vi kom dit.
Tänkte -SHIT, detta kommer ju göra ont!
 
Alltså vilken mes man är.. Dra av lite Plåster o ett drän borde man ju inte känna av. 
Men ni vet, när plåster har suttit på en vecka över bröstvårtan som varit avskuren från kroppen, för att läggas på ett bord för sig själv,  och för att återigen sys fast o därefter plåstras om, så tror man ju att det kommer göra riktigt ont när det ska tas av.
Och, jodå det kändes, men inget man svimmade eller kräktes av!
 
Dränet satt fast med ett stygn och satt ca 10cm in i kroppen. Men det kittlade mest när hon drog ut det.
P var med och stöttade.
När alla plåster o tejp var borta fick jag resa mig o gå o kolla i spegeln.
OMG, Vilka tudor ;-)
O tänk, de rör sig inte ens när jag går!
P godkände dem oxå, tur det, för jag tror icke jag känner för att göra om dem ;-)
 
Att det bränner och gör ont i min arm var rätt normalt när man tagit bort lymfkörtlar!
Kan även svullna nu ett tag och eventuellt behöver man tömma. Men det hoppas jag att jag slipper. Får hålla koll på det.
Ska ju till kristianstad igen om en vecka och träffa doktorn och få besked på lymfproverna.
Då kollar de så att allt ser bra ut, skönt att va så omhändertagen!
Återigen så är jag så förvånad över hur bra cancervården är, Fantastiskt!
 
Jag fick ju en sån operations bh efter min op. Den ska jag ha i minst 4 veckor.
Har haft den dag och natt nu i 1 vecka...Och den börjar kännas sådär lagom fräsch.
Men vi gick in på apoteket o köpte en till idag. 175 spänn för en sån bh, det var ju ett bra pris. Trodde en sån skulle gå loss på minst 500 spänn!
Inser ju att jag kan kasta alla mina gamla bh. Behöver inte ha med bygel längre.
Så nu är den 1.a bh i tvättmaskinen och den nya är på, så jisses vilken fräsching jagär ikväll ;-) 
 
Sen lämnade vi det sjuka på sjukhuset o gav oss ner på stan.
Ni vet, P ville ju på rea ;-)
Sicken massa folk det var överallt. Att de inte har nått bättre för sig än att gå på rea :-) 
Gick in om på H&M men där var så trångt och jag är, av förklariga skäl, lite rädd för att någon ska knuffas på mina bröst!
Jag brukar icke slåss, men då hade denna någon nog fått en rak höger!
 
Dock är magjävlarna icke så roliga idag så det blev bara en liten promenad i stan.
Nu går jag ju utan behandling efter min operation och det börjar märkas.
Febern har börjat komma och gå. Och det tröttar.
Så det var en lite lätt blek tanta som P fick ner i en fåtölj på Espressohouse.
Men en tomtelatte orkade hon minsann svepa!
Fick i mig en diklofenak, en oxynorm och en omeprazol, sen orkade jag gå till bilen.
Det blev en billig reatur, det!
Plånboken tackar nog kroppen för det ;-) 
 
Ska till lund den 2/1 med alla magjävlarna! Hoppas de har nån plan på behandling...Men jag tvivlar..Är ett om inte hopplöst, så lite svårlöst fall.. Aja, man ska ju va något.
 
Så, nu ska jag gå och göra mig en gryta popcorn som jag ska äta till Fröken Frimans Krig. Underbar serie.
 
See you later allehopa!
Puss och Kram
 

 
Här är man litta smått nervös...
  (null)
Lite godis piggar upp 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera

Publiceras ej