Mitt hem, det ordet alltså.
Man känner sig allt lite sjukare på sjukhus. Ja, bara trosorna gör ju en livrädd ;-)
 
Har inte precis ont. Det är mest  lite bökigt med dränet, som jag ska ha till den 27/12. Då ska vi på återbesök på bröstcentrum. 
 
Jag är så lyckligt lottad som har de bästa i min familj och mina vänner som bara är så stöttande och underbara, mitt i detta!
Det kommer blommor, tidningar, böcker o hälsningar och sms, dagligen <3 
Jag har mitt eget lilla cancer tillfrisknande team, känner jag!
 
 
ÄLSKAR ER ALLA <3
 
Och jag är så tacksam för allt stöd!
 
I fredags jobbade alla och jag var hemma själv. Jisses vilken trötthet jag har. sov middag två gånger. Fick i mig lite luch i form av uppvärmd pasta.
 
Vid lunch kom min bästa killkompis på besök. Vi fällde varsin tår, på var sida om dörren, innan jag fick upp den och kunde krama honom!
Det e ju fan, konstaterade vi båda!
 
På eftermiddagen kom två andra goa vänner och på kvällen kom min syster!
De tittade bara in som hastigast och det värmer så!
 
När P kom hem på kvällen kände jag att jag ville ut en tur.
Vi körde och hämtade ett paket och gick och handlade lite. 
Återigen dyker den märkliga känslan upp: att här går jag och min cancer och handlar!
Vi stannade och tog hämtmat med oss hem.
Det satt två unga killar på resturangen och åt. Kände att de kollade...
Tittar ner på mig o ser att min dränpåse hänger ut :-)
Hahaha, jisses, de trodde säkert att det var en stomipåse... Undrar om jag förstörde deras aptit!
Sen blev jag trött och sov så gott hela natten!
 
När vi vaknade var det lillejulafton!
Vi mös i pyjamas och såg film.
 
Sen kom F och J och mina föräldrar!  H jobbade.
Vi skulle spela bingolott på kvällen. 
Ett par kompisar kom o hälsade på med blommor o paket <3
 
Vi åt en liten sillmacka och sen pulled pork.
Sen drog det igång med bingolotto. H kom precis i tid till det. Hon hann äta innan hon somnade. Att jobba som florist sista veckan innan jul, sliter!
Men så segt o långdraget bingolotto är.. Jag gick o la mig innan 4:ans bingo. Båda hundarna följde med och låg så nära mig!
 
Mamma och pappa sov över. Så i går morse, på självaste julafton, var det långfrukost, i pyjamasen. Så underbart mysigt att ha familjen nära!
Vi var t.om ute och gick en runda, ja  jag hade fortfarande pyjamasen på,  9 grader på julafton,känns sådär.
Magjävlarna gillade inte promenaden men det gjorde resten av mig. 
H.s kompisar kom o önskade God Jul. Ja de hade t.om med en blomma till mig <3 Alltså, fattar ni att jag blir rörd!
Mamma och pappa körde hem. de skulle fira jul hos min syster.
Vi hann precis duscha och göra oss i ordning till Kalle Anka. Då åt vi ostbricka.
 
Sen slappade vi lite, jag låg på soffan, lite trött.
Familjen började stöka i köket. J gjorde köttbullar och Jansson. 
 
Ja, då kommer de där förbannade tårarna igen.... 
Jag ligger på soffan....... ser Ett päron till farsa firar jul, hör hur de sjunger o stojar i köket..   och har C A N C E R !!!
 
P kommer in och tröstar och undrar om jag har ont? 
Nä, jag har inte ont och det är det som gör det hela så märkligt! 
Jag är bara så oändligt tacksam för att de finns, mina underbara lilla familj... Tänk vad de får stå ut med! 
Och som de ställer upp för mig <3
 
Vi äter o sjunger snapsvisa o mina tårar är tillbaks där de ska vara, i ögonlocken. 
Alltså aptiten, kom visst tillbaka lagom till jul. Jisses, vad jag åt o blev mätt! 
 
sen kom tomten H ...
Fick så massa fina saker och det bästa av allt : ETT PAR RÖDA DR MARTENS <3 
Hade de på mig ända tills vi gick o la oss... ville sova med dem på men då tyckte Pigge att jag var lite knäpp .-)
 
Nu är det juldagen o den stora pyjamasdagen i vår familj. 
Pussla ska vi göra, o äta julrester och dricka julmust.
Nu har F och J dukat upp värsta julfrukosten i uterummet..så nu ska jag hitta aptiten igen o gå ut och mysa med dem <3
 
GOD JUL PÅ ER 
 
sillbordet
 
Pyjamasen är allafall jularöd
 
 
Älskar dessa <3
 
GOD JUL ! 
 
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer

harrieth

25 Dec 2017 17:00

Att gråta är nyttigt, åh så får man vackra ögon av det.
Skönt när du slipper dränaget, och slipper störa folks aptit 😁😀😂

Svar: 😂 ja eller hur? Slipper skrämma livet av mina kompisar på nyår 😍🎉👍🏻
Anne Persson

Syster

26 Dec 2017 22:08

Och jag älskar dig ❣️Min idol, hjälte och kämpe 🤗

Svar: Åh, älskar dig oxå! Är det nån som är en kämpe är det du <3 Vad är detta mot klassikern ;-)
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej