På sjukhuset står tiden stilla.
Man tittar på klockan, går på toa, äter frukost, blir tempad o blodtryckskollad och så har det gått 3 minuter.
 
Åt lunch i matsalen innan jag skulle bli hämtad. Vi var 4 kvinns i olika åldrar.
Men det var bara jag  med cancer...
Vet att jag tänkte sist jag låg inlagd där, när jag gjorde en total hysterectomi,
att - Fy Fasen, tur det inte är jag som har cancer utan bara tagit bort min livmoder som var full med Adenomyos.
Nu var det tvärtom..
Jag, sitter där med mitt drän hängandes, och med bröstcancer o de hade gjort gynekologiska ingrepp...Återigen dyker den här märkliga känslan upp...Jag har alltså C A N C E R !
 
Tror att jag kommer ha den känslan rätt länge! 
 
Jodå, pga min Endometrios kan jag inte äta kål, lök, bönor, gluten o produkter med laktos.
Tydligen är det rätt svårt att förstå ;-)
Man fyller i ett papper innan man blir inlagd om specialkost m.m 
Jag hade ju skrivit det men kan ni gissa vad jag får till lunch, dagen efter min op?
Jodå, Grönkålssoppa !
 Hahaha, tur man har humor och noll aptit!
Fick även två plättar till efterrätt och en sån fick jag i mig.
 
Klockan blev så äntligen 13 och min dotter F och hennes J kom och hämtade mig <3
Kändes som det gått ett år sen jag såg dem, trots att vi träffats två dagar innan. 
Tårarna kom ju såklart, igen! 
Det verkar som att de, tårarna, har bosatt sig i mina ögonlock för att va beredda på att trilla ut precis närsom.
 
Bara att komma ut i friska luften var en upplevelse!
Väl i bilen har de packat med Filt och kudde, kokt kaffe och tagit med swedish Grace kaffekopparna.
Så där sitter jag i framsätet, med ett bröst med cancer, ett som är lyft o ser ut till att tillhöra en 20-åring och dricker kaffe ur porslinsmugg! 
Ja, där och då ( och nu) bara känns livet så underbart!  
 

 
Lite frukost dagen efter op.
(null)
Dropp
(null)

(null)
Hemma ❤️ 

,
 #LIVET
 
 

Kommentera

Publiceras ej