Man kan ju tycka att folk, läs familj, borde ta hänsyn till den cancersjuke på dennes födelsedag o låta henne få sovmorgon på sin 48:de födelsedag! 

Men Nä icke sa Nicke. 

De rusar in med levande ljus o frukostbricka o sjunger så denne kvinnan vaknar o tror hon är en jurymedlem i talang 😝 och dessutom kl 07:15. 

Hundarna är lika yrvakna som jag o blir helt till sig över min glutenfria sirapslimpa o kaoset i vår dubbelsäng är ett faktum... En kort stund, sen lägger sig ett lugn o vi samsas alla 5 i sängen med mackor o kaffe som smakar nästan som vanligt! 
H kör till jobbet o P o jag o hundarna vilar lite till. Då ringer F o J o säger att de är på väg 😱 
Jisses, vad alla är tidigt uppe idag! 
Vad tror de? 
Att jag ska gå o lägga mig kl 19 nu när jag är 48 😝😝

Nädå, bara så mysigt att de vill komma så vi hinner umgås lite längre 😍

De har köpt bullar på bageriet i Blentarp. De hade tom glutenfria frallor till mig. Så ljuvlig att sätta tänderna i. 

Kl ett kom min syster o mamma o pappa. 
Tack för idag, älskade ni ❤️❤️❤️
Vi åt lunch i uterummet. Varmrökt lax med romsås mandelpotatis o potatisgratäng o ett berg av gröna ärtor 👍🏻
Bakade en semlekladdkaka igår så den fick duga som tårta. 
Den är så söt så vi har fyllt sockerkvoten i kroppen, åtminstone till påsk! 

2 underbara vänner kom o sjöng för mig o hade med ett underbart citronträd med 3 stora citroner på 🍋 o några paket. 
Ett blomsterbud kom oxå med en så fin tulpanbukett ❤️
Ja, alltså jag vet inte om det är min ålder eller cancern eller jag i största allmänhet, men jag är så lättrörd o får lite vått i ögat, faktiskt. Rörd till tårar på ren svenska! 

Jag har en fantastisk familj o de bästa finaste vänner, man kan ha!  
Älskar er alla ❤️

O tack för alla sånger, hälsningar, sms, kort o presenter idag! 

Om det är så här kul o fylla 48 så kan jag inte bärga mig tills jag fyller 50. jädrar i min låda vad kul det kommer bli 💃

Fick så fina presenter. O jag som inte önskade mig nått 🎈
Lexington badlakan o kökshanddukar. En superfin bukett med rosor o kan ni tänka- små söta syrener. 
Elsa Beskow bricka o en 
ögonskugga, som jag desperat letade efter en bruksanvisning till, men det skickas tydligen inte med 😱 så det kan bli spännande o se hur jag får på den i morgon.. tur H o F är här o kan visa! 
En underbart fin prydnadsträhäst. Pengar o 2 Ernst kökshanddukar. En underbar tupp i plåt o en väggängel! 
Ja ni hör: tror knappt Prinsessan Estelle fick så mycket idag. Men så fyllde hon ju inte heller 48 😱

Min syster körde hem. Hon skulle packa, för i morgon åker hon mot sälen o på måndag kör hon öppet spår... Vasaloppet 😱 
Hujedamig, 9 mil på skidor... jag blir trött bara av att skriva det 😝
Men jag hejar på dig från fåtöljen o skålar i blåbärssoppa! 
Du är grym, lite galen, men mest grym, syster ❤️

Ja, o då frågade ju mamma om jag varit ute o gått mina 30 minuter.
 Nä det har jag icke hunnit eftersom jag har firat.. så då var det bara att ge sig ut då alltså! 
Inte ens på sin födelsedag får man vila, fattar ni! 
Alla idrottsmän har väl en vilodag? Men icke vi cancersjuka, icke... här gås det vareviga dag, 7 gånger i veckan, julafton som midsommar o t.om på sin födelsedag! 
Kanske lite synd att jämnföra mig o en idrottsman, men ändå! 
Lite kyligt var det men 30 minuter ✅ även idag! 

Så nu ligger vi i sängen. P o hundarna sover. Albert snarkar så jag funderar på om ett snarkplåster fäster på hans hårbeklädda nos? 
H o F  o J sover oxå här! Ja dock i sina egna sängar 😝 de har varsit rum här. 

Så jag hoppas på att morgondagen börjar likadant som idag.. med frukostbricka o levande ljus o skönsång...,😍

Puss o Kram från en 48-årig dam 

(null)
Promenad
(null)
Så här glad idag 😍
(null)
Kolla- syrener i februari 😍
(null)
Presentbordet 🎁
(null)
Tulpaner 
(null)
Lite mat o  alkoholfritt bubbel 
(null)
Frukost nr 2 o paket 
(null)
Frukostbrickan i sängen. Dock utan det levande ljuset. Totalt livsfarligt så det är utblåst. 
(null)
Kallt idag så de fodrade Dr Martens åkte på. 


3 kommentarer

Birgitta S

24 Feb 2018 18:36

Bästa bloggen !!😂😂
Du är bara för härlig!!❤️❤️

Svar: 😍❤️😍❤️
Anne Persson

Inger Pålsson

26 Feb 2018 02:05

Oj,oj vilket härligt firande 🎉🎈
Och det är du värd....alla dar i veckan ❤

Svar: ❤️😘 ja vilken härlig dag!
Anne Persson

Mammabear

26 Feb 2018 13:37

Ja du älskade Anne.. Även en cancersjuk qvinna får röra på dig lite 💜💜💜 du är så beundransvärd så de går inte begripa 😍😘 sikken underbar födelsedag du hade. Kramilikram på dig o min kompis.. Jojo p o Albert får en liten mä 🤭🤗 🤗🤗🤗🤗

Svar: ❤️🐻 finaste mammabear, puss på dig! Ja födelsedagen var helt perfekt🎈
Tack för peppen ❤️
Pussokram på dig från mig o killarna 🐶🐶
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej