Idag hade jag tid hos sköterskan på Onkologen för information inför i morgon. 

F o J körde för mig. 
De följde med in oxå för det behövs många öron när det gäller information 😝
Vi fick kaffe o blev visade in i ett rum med soffa o fötåljer. 

8:45 ska jag va på onkologen i morgonbitti för att sätta Picc-linen. 
Ska duscha överkropp o armar i descutan i kväll o morgonbitti. Jag kommer ligga ner med ett grönt täcke när de sätter den i höger överarm. 

Här får icke P gå med o vet ni:

Jag kommer icke få bedövning 😱 när de sätter ett litet snitt i armen! 
VA, tror de jag är hulken, eller? 

Äsch det känns säkert inte, då hade man ju fått bedövning, såklart! 

Kl 9 ska jag ta en pilla mot illamående. Den pilla kommer vara i 5 dagar. 
Efter 4 dagar, alltså på lördag ska jag börja ta sprutor i magen, för att höja de vita blodkropparna. Dessa ska jag ta i 8 dagar. 

Fick en folder med info om sminkkurs för oss cancerdrabbade 👍🏻 Det ska jag absolut gå på.. Jag behöver all hjälp jag kan få med sminkningen. Den var 2 timmar lång.. Jag lär behöva 22 timmar 😝
Den 1:a kursen är den 6/2. Samma dag som jag ska få 2:a behandlingen och har tid hos läkaren på onkologen. Så jag undrar om jag är redo för 2 timmars kurs därefter. Får nog bli den som är nästa, 13 mars. 

Sen kom då det här med motionen igen.... Det var ju ett jäkla tjatande 😂 

Men jag behövde icke gå på spinning eller va med i nåt tabatapass, Pjio! 
Men 30 minuter/dag rekommenderades. 
Om jag så behövde dela upp det på 3 gånger/dag... 😱 
10 minuter, det borde jag väl palla, eller? 

Det var visst bra för läkningen o för cellgiftsbehandlingen, så ja jag ska ge mig ut, vareviga dag! 

MEN när jag är färdigbehandlad är det slut med motionen, kom ihåg det 😝
Här ska då varkens bestigas berg eller köras Vasalopp, det lovar jag. 


Vi blev även visade in i rummen där giftet ska utdelas. 
Jag får sitta i en grå skinnfåtölj medans det pumpas in i mig! 
2 olika sorter ska jag få. Den 1:a är röd som ett mörkt o fylligt rose’vin 😍 Gillar att hon liknade det vid det. 
O jodå, det kommer kissas ut som så oxå. Tur man får sån information innan... annars hade jag nog trott att jag förblöder.. sen nästa sort är genomskinlig, som ett dropp. 

Återigen så kan jag bara ösa massa beröm över cancervården 🙏🏻 Det är guldvärt att få all information innan det startar. 
Så JA, nu känner jag mig så redo inför morgondag..., in med Skiten o sen har jag bara 5 gånger kvar! 

Puss o kram ❣️

(null)
😂 älskar snapchatt filterna! De är så naturliga 😝
(null)
Så här heter min 1-3 behandling, sen blir det en annan sort 

4 kommentarer

Petra

15 Jan 2018 18:30

Du är supermodig❤️

Svar: ❤️ puss på dig
Anne Persson

harrieth

15 Jan 2018 20:04

Det kommer att gå bra det här, kram

Svar: Ja, det kommer gå bra, men med några kurvor o backar, säkert ❤️kram
Anne Persson

harrieth

15 Jan 2018 20:04

Det kommer att gå bra det här, kram

Inger Pålsson

16 Jan 2018 00:31

Bara på det nu! Mota skiten och sen har du resten av livet framför dig <3
Precis tittat på Regina Lunds dag på Stärnorna på slottet och hon har gått genom samma för några år sen...och ja....jag har då sällan sett en mer strålande och livskraftig 50 åring än hon!
Härligt att se..SÅ..ut med det sjuka och in med det nya friska livet....en gång i taget mot målet <3

Kommentera

Publiceras ej