Ja, det gjorde den i helgen! 
Jisses, vilken trötthet! 
Var tröttare än ett helt ålderdomshem 😝
F o J kom i lördags på dan. Vi åkte o handlade allihop. Jag var sugen på hel lax i ugnen.  O de andra godkände det oxå. 
Jag känner mig lite zombielik när vi handlar. Ser liksom inte ända ut i ögonen, om ni fattar vad jag menar. 
Synfältet är liksom bara raktfram, i mitten. 
Men vi handlar o kör hem. Väl hemma så blir det den dagliga promenaden. 35 min ✅ 
Jag lägger mig på soffan igen o F o J bakar en vit kladdkaka 😋 gluten o laktosfri såklart. 
Jag sover i en timme o sen väcker de mig för fika. Ja utan kaffet då ju. 
Jag lägger mig igen o somnar bums... säkert med lite vispgrädde i mungipan.
Jag sover o sover o sover 💤💤💤💤
De lagar maten oxå o väcker mig igen. 
Hinner äta o mysa lite innan jag somnar igen. De har bäddat i soffan till mig. Så jag är liksom med ändå, kroppsligt! 

Vaknar i min säng på söndagmorgon vid 9:30. Min kropp är då tung så man borde va styrkelyftare för att orka med den 😝 
men det är jag ju inte så det är bara att gilla läget. 
Vi äter långfrukost o sen går vi ut i den vintriga dagen. Lite snö o lagom kallt.
Vi går ner till sjön. 
Vi går i 45 minuter ✅ utan att jag somnar! 

Väl hemma plockas en engångsgrill fram o korvar o bröd. Ja, jag måste ju ligga igen o slipper grilla 👍🏻 man ska ha nån fördel när man har cancer, kan man ju tycka 😝

Jag fick en Ingelsta wienerkorv m glutenfritt bröd🌭 Det var så gott... tror jag.. smaken sviker lite.. 
men grillad korv, det är gott det! 

Sov lite från o till hela em. F o J körde hem vid 19 o då var jag vaken. Vi såg farmen o sen var det gonatt från mig. 

Vaknade i måndags med en slags halsont. Inte som när man ska bli förkyld, utan mer som ett tryck. 
Skulle till Distriktsköterskan o få min piccline omlagd. Det ska jag göra varje vecka. 
Hon tyckte att hade inte det halsonda gått bort till torsdag, när jag ska dit o ta prover, så får vi nog ta ett halsprov. 
Det har inte gått över. Men det är inte nån förkylnings halsont. Tror det är en biverkning. Har nu oxå ont i munnen o runt svalget, liksom.  

Ja, detta var en liten sammanfattning av några dagar. Får nog räkna med detta efter varje behandling. 

Puss o kram

(null)
Dimma över sjön 
(null) 
Ingelsta wienerkorv o Fria korvbröd (null)
Grillen 
(null)
Vår väg 

3 kommentarer

Inger Pålsson

24 Jan 2018 00:11

Alltså din underbara familj , de vet hur man ska ta hand om en sjukling <3
Låter som en alldeles underbar och kärleksfull helg "Mitt i eländet" med förlamande trötthet och allt.
Nu ska det väl förhoppningsvis komma en lite bättre period hoppas vi !

Puss o kram i mängder <3

Svar: Ja de är helt fantastiska ❤️ det är hela familjens sjukdom även om det syns mest på mig! De är guldvärda såna här helger, trots tröttheten.
Pussokram på dig med 😘
Anne Persson

harrieth

24 Jan 2018 05:43

Tröttheten måste va jätte jobbig för dej. Skönt ändå att du kommer ut på dina promenaderna som du blev ordinerad.
Hoppas det halsonda är borta idag
Kram

Svar: Ja, promenaderna är viktiga. Kommer säkert dagar längre fram, då jag inte kan, Men det tar jag då.
Idag är all snön borta o det ser himla slaskigt ut ☔️
Puss o kram på dig 😘

Anne Persson

Ingela

25 Jan 2018 11:38

Blir så glad i hela hjärtat av att läsa hur fina anhöriga du har. Klart hela du ska vara med i centrum fastän du sussar gott! De vet hur man ska ta hand om varandra. Sen blir jag glad att läsa att du ändå gillade korven, fastän smaklökarna tagit semester.
Trist dock med halsontet. Bra att kolla upp det också. Blir ju tyvärr mycket provtagning för att se vart din kropp är just nu i självförsvar liksom. Hoppas du får en fin dag idag trots allt. Kanske kan dricka lite varmt vatten med mjölk och honung i för halsens skull. Kanske kan lindra lite?
Puss & Kram

Svar: Fina Ingela ❤️
Det halsonda är en biverkning, ja enligt mig själv. Hör ihop med det onda i munnen. Men det känns bättre idag. Nu är det mest tungan som är öm. Det är det som är så bra med picc-linen, jag känner ju inget av provtagningen 👍🏻
Kram på dig
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej