Igår hade vi bestämt att raka av mitt hår! Det bestämde jag direkt jag fick cellgiftsbeskedet. 
Vill inte hitta mitt hår på kudden eller få det i handen!
Ja, det kommer jag ju få nu ändå, eftersom jag har 2 mm kvar, men det kommer inte kännas så mycket, tror o hoppas jag. 

P ville börja. Frissan drog en sträng rakt över hela huvet o jisses vad han såg ut 😝 som vi skrattade! Sen rakades det ner till 2 mm. 

Därefter var det min tur. Tror hon var mer nervös än jag. 
Vi började med att klippa en riktigt kort lugg. (Hade en lite längre sidbena innan). Så vill jag nog ha det sen, när håret kommit tillbaka för det var fräckt! Sen började hon raka... allt utom luggen 🤣 OMG som jag såg ut med den kvar! Vi skrattade så vi fick ont i magen 😝

Sen frågar frissan om jag är redo, Japp, bara kör! 
O det var inte så farligt! Jag har tom en rätt snygg form på skallen. Inte några gropar o hål. Sånt vet man ju liksom inte. 
Sen kom någon i rummet på... vet inte vem, men denna blev jag lite putt på ett tag... att vi måste noppa mina ögonbryn 🤭 är det nått jag tycker gör riktigt jäkla ont så är det just det: att noppa ögonbrynen!! 
Tårarna sprutar o det känns som om blodet rinner.. 

Vi tog ett bryn först. O jäklar i min låda vad ont det gör! Klämde om F, s hand så hårt, så hårt. 
Jag föder hellre barn o opererar bort cancer än går på detta igen 😜 
Så vi fick äta lite frukost emellan innan vi gav oss på nästa! Ja, det gick ju men jag har fan ont än.., nästan! 

Vår dotter F o hennes J var med igår. F sa att hon ville se det live o inte se mig bara rakad. Vi trodde alla att det skulle bli jobbigt men det blev det inte o ingen av oss grät. 
Det trodde jag att jag skulle göra. Som F sa så blev det väldigt avdramatiserat! Skönt! 

Hade en period av slutet på 80-talet då jag experimenterade mycket med håret! Det färgades i alla olika färger o klipptes. Var inne på att raka av det då när Sinead O’ Connor slog igenom! Jag tyckte hon var SÅ snygg! Men jag vågade aldrig. 
Men nu vid, snart 48 års ålder, var jag tvungen! Allt pga jag har cancer.... 

Sen kom mamma o pappa ner om på salongen. O när mamma ser mig så började hon gråta 😞 o när jag kramade henne fick vi alla svälja undan våra tårar! 
Tycker så synd om mina föräldrar. Jobbigt att uppleva att ens barn blir sjuka, oavsett ålder på barnen. 
Men det gick över rätt fort på henne då hon märkte att vi var glada! Så de fick varsin kopp kaffe o kaka o slog sig ner o pratade. Det lättade upp lilla mamma igen 💝

Min älskade P o jag ser nu exakt likadana ut 😍 ja förutom att jag då har snyggare skalle 😂 
Men det dröjer nog inte länge innan jag är helt kal om mitt huvud. 

Sen åkte vi in på Åhléns. Vi kom på att jag nog borde använda rouge... vet inte ens hur det ser ut 🤭
Använder aldrig smink! Har en gammal mascara från 84 som bara ligger o skräpar o är torrare än Lambis  toapapper. 

Fick hjälp av en tjej på sminkavdelningen, tur det! Så Borste o rouge inhandlades. Så nu ska jag bara ta till mig det hon sa hur jag skulle få det på kinden. Lär behöva träna! 

Så vet ni, min P han har ju fått en helt ny fru, efter 33 år med den vanliga..... som sminkar sig, är rakad som Sinead O’connor o med bröst som en 25 åring 😍 

Det var allt för idag. Nu blir det strax lunch hos mamma o pappa ❣️ 
Puss o kram från en skallig dam 

(null)
Lite frukost. Ja drycken är till männen. Vi drack alkoholfritt bubbel 
(null)
En liten grå hårhög
(null)
Före
(null)
Efter 



Kommentera

Publiceras ej