Ja, nu är det fredag o två dagars paus från strålningen i Lund. 

Riktigt skönt måste jag säga! 

Jag är trött idag, trött o har huvudvärk. Magen mullrar o det gör ont i knä, hälsenor o fötterna( endo). 
Men jag hade chaffis idag till Lund, så vad gnäller jag för? 
Skulle vara i Lund 8:40 idag. 

P jobbar kväll o var hemma vid 00:50 i natt. O går med mig upp kl 7 o kör med mig 😍 Han är min klippa, han ❤️

Idag tejpades det ritade på min kropp, över. 
Så jag kan duscha i lugn o ro nu i dagarna två utan att markeringarna försvinner. 
De använder de som mätstock varje dag. Så jag hamnar rätt i strålen. 

Det funkar bra med strålningen. Det tar ca 30 minuter. 
Det jobbigaste är sista omgången då jag har ett blinkande ljus snett rakt i ögonen. Det är det jobbigaste 😝
Alltså är det inget jobbigt alls. 
Det är bara det att jag ska iväg varje dag! 
Ja, det vet ju ni som jobbar heltid, hur drygt det är 😝😝
Jobbar ju bara 2 dagar i veckan i normala fall. ( jobbar 50%, pga endometriosen) 

Igår var de 30 minuter försenade. 
Det satt en man i väntrummet, som nog var i min ålder.. o snackig som fan 😝
Han hade cancer i mandlarna o i 3 lymfar. Man kan få cancer precis varsom, verkar det som! 
Allafall, så skulle han strålas 38 gånger o få cellgift en gång/vecka. Ingen operation. 
Han cyklade från Malmö till Lund. 
Frågade om han inte blev dålig av cellgifterna, men det hade han inte märkt. 
Såg att han hade piccline o påpekade det o sa att det var en fiffig grej 👍🏻
Jo, det höll han med om men han hade varit så orolig för att få den insatt. 
Ja, sa jag, det är man ju, speciellt eftersom man inte får nån bedövning, när de gör snittet. 
Jo, det hade han fått 😳
Va?? 
Sicken mesig en 😝

Men det sa jag ju inte utan sa att de fick göra om min så två snitt på mig 👊🏻  Pang, det gäller att göra sig till när man kan 😂😂

Som tur var blev han inkallad rätt snart o jag kunde fortsätta läsa i min bok. 

Var klar vid 16:40. Gick ner i stan o bestämde mig för att ta tåget till Malmö o åka m H hem. 
Tåget var redan inne o jag skulle upp för trappan o nerför trappan innan jag kunde hoppa på tåget. 
Såg att konduktören viftade o de var redo för start. 
Då började tjejen framför mig springa, o kan ni tro, att jag gjorde detsamma😳
Ja, jag vet inte om de håll kvar tåget för min skull, då jag nog såg döende ut, skallig, blek o svettig, men jag hann 👍🏻
Tur då jag annars hade fått vänta 15 minuter tills nästa tåg 😝😝 Haha

Åkte till triangeln o gick o satte mig med en stor Latte o bara glodde på folk. 
Ja, de glodde ju på mig oxå 😝

Gick o mötte H o sen åkte vi hem. 
Gick o la mig vid 19:50 igår 😴😴 
Jo, jag är trött nu o kan inte skylla på värmen 😝 

Blir nog en tidig kväll i kväll oxå, känner jag... 

Fånga dagen o var rädd om den 🦋
Puss o kram 

(null)
Så här ser det ritade ut. Den svarta pricken är tatuerad in, men ser mer ut som en pormask 😝
(null)
O så här
(null)
O så här ser jag ut med snapchat filter 
(null)
Inte så många att glo på just på denna bilden 😀 latte på triangeln 
(null)
Min bok o jag i väntrummet 
(null)
Gick förbi en näckrosdamm vid sjukhuset 
(null)
Fått post ❤️ Tack fina Karin. Ska testas i helgen 
(null)
Valde denna ramlösa i kiosken igår 
(null)
Dagens lunch blev Lax 




1 kommentarer

Karin

16 Jun 2018 08:51

Varsågod, fast du är ju fin som en nyponros! <3

Svar: 😍 o ännu finare nu, efter ansiktsbehandlingen 🙏🏻 Tack
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej