Natten blev riktigt svettig, eller plaskvåt, helt enkelt. 
04:30 kommer de med antibiotikaDroppet  o kl 06 är det provtagning! 

Inte konstigt man är trött 😝

Min bröstläkare kommer. - Säger att du får stanna åtminstone till fredag 😱

Febern kommer o går under dan. 
Vaknar av att jag fryser, vid 13 tiden. 
Hatar att va till besvär men känner att jag måste nog ringa på personal o få ett extra täcke.
De kommer med ett o tar även febern, 38,7. 
Får två alvedon o efter en stund är jag så varm o ansiktet är rödare än den rödaste tomat 🍅
De kommer efter en timme o tar tempen igen. Då har den ökat till 39,6, trots alvedon! Det är obehagligt! 
Vad händer i min kropp?! 

P kommer efter jobbet. O stannar till 20:45 💕 skönt med eget rum. Då kan familjen stanna lite längre. 

Får antibiotikaDropp var 7:e timme, o 1liter vanligt dropp en gång/dag. 

Känner mig rätt bra i torsdags, fram till kvällsmaten. Sen slår febern till igen, bara så, fast jag ligger still i sängen. 
Det är rätt obehagligt o då känns det skönt att vara här, där de vet vad de ska göra! 

P o H kommer. O lite senare kommer även min syster på besök ❤️ 
Så mysigt! 
 
I fredags hade infektionsläkaren ringt, de hade hittat nån bakterie 🕷 så de bytte antibiotika då. 
O nya flaskor skulle fyllas med mitt blod, 4 st. 
Hon stack mig i båda händerna för de behövde blod från två olika ställen. 
Jag är så stucken. 
Nu hade det varit bra med picclinen. Men mina ådror är tydligen starka för det syns inte så mycket 👍🏻

Trodde jag skulle få åka hem i går, lördag, men nej! 
P o H kom. Jag orkade äntligen duscha o det blev nästan stopp i avloppet när jag var klar 🤣 

Fick lov att gå ut en liten stund🙏🏻
Så det blev en mjukglass på cafet som vi åt därute! 
Alltså, känslan att komma ut var magisk! Drog ett djup andetag o bara njöt! 😍
Orkade va ute i 20 minuter sen gick vi in o jag sov en liten stund! 
 
Fick byta rum. Kom till ett där det redan låg en dam.  Så P fick köra hem tidigare😞

Ja, så går dagarna o i dag är det söndag o äntligen tänker de släppa hem mig 🙏🏻
Värdena är äntligen bra. 
Ja utom de vita blodkropparna som ökat de senaste dagarna. 
Men det tror de beror på sprutan jag tog förra fredagen💉
Får fortsätta med antibiotika i ytterligare 5 dagar. 

Så nu hoppas jag, återigen att jag slipper sätta min fot på Kristianstad sjukhus innan augusti! 

Nu ska jag åka hem till min skog 🌲
O bara njuta o vila o låta cellgifterna få härja nån dag till, sen jäklar 😍

(null)
Vila efter utgång 
(null)
Dripp dropp 
(null)
Antar att det är en annan kock på helgen. En som vet vad salt o peppar är 🤣
(null)
Provflaskorna ser ut som minisnapsar
(null)
Efterrätt varje dag 👌🏻 ja tack 
(null)

Fick blommor från trädgården 😍

Kommentera

Publiceras ej