Igår när jag vaknade så kändes jag inte så trött! Hurra, vad glad man blir då. 

H sov här o skulle börja jobba kl 2. Så jag tänkte, - Alltså om jag skulle åka med in till Malmö o insupa lite stadsluft?! 
Så blev det. 
Bestämde med P att han skulle komma efter jobbet vid ca 16 tiden. 
Det lät lagom för en cancersjuk kvinna att strosa runt i 2 timmar på Malmös varma gator! 

Blev släppt vid triangeln. Inom o kollade lite där. Hittade ett barnhuvud (det är en ljusstake) på IEM’s som bara ropade mitt namn! 
H o P tyckte det såg bisart ut, men jag är lite sån, som gillar sånt o tyckte så klart att det var underbart! 
Det får stå ute nu ett tag för att sen flytta in i höst. 

Det var vad jag handlade! 
Kollade på kläder o provade en del på Monki, men nä...  Jag är ju stor som ett hus just nu o känner att jag får använda det som jag har tills jag pinkat ut minst 10 kg.. det går sådär med pinkandet. 
Prövade några hattar men de ska man helst ha hår under för att de ska sitta bra 👒 
Gick med skallen bar o som jag nämnt så glor folk... även mitt i Malmö där man oftast smälter in i folkmängden. 
Mötte en i samma sits som jag men med turban men det såg varmt ut. 
Jag hade iallafall sminkat mig o målat i ögonbrynen så jag såg inte helt döende ut... förrän jag kom ut från Zara.. 
Jisses, deras herravdelning ligger på 4:e våningen. Det är rulltrappor upp.. men sen får man gå ner! 
Schysst, verkligen... 🙈 
upptäckte som tur var att det fanns hiss.. annars Hade jag säkert stått där, på våning 4:a vid stängningen, helt hysterisk o krävt att de fick bära ner mig 🤣 o det hade nog krävt minst två snygga vältränade brandmän för det! 

Mötte upp P på lilla torg! 
Han såg direkt att jag var trött. Jag haltade oxå lite pga mitt jävla knä..Fuskar med stödstrumpan o det får jag tillbaka direkt! Men har som sagt gått upp i vikt o den är hiskeligt varm, då den går ända upp till ljumsken.. Då tar jag hellre att det gör Litta ont 😫
Vi gick till Fridays o åt. 
Jag känner att mitt gamla jag är på väg tillbaka när jag beställer in en pepsi max o en kopp kaffe till maten 👍🏻

Annars har jag kört bil idag 👏🏻 
det var längesen. Men kom ihåg hur man gjorde o växlade nästan när man skulle. Hade P’s bil som är växelbil. 
Min är automat o det är gudsgåva till mänskligheten! 
Skjutsade F till Veberöd så hon kunde ta bussen till Malmö. Hennes bil är på verkstad så hon har haft P’s nu. 
Men behöver bil i morgon då jag ska till Ystad Djurpark 🐼🐻🐨
Mitt assistansbolag ( jag jobbar som personlig assistent) bjuder på inträde o korvgrillning. 
O jag är så pass så att jag ska åka dit o träffa alla, ska bli så himla skoj 💕


Körde till Netto i Sjöbo o det var här det blev komiskt 😝
Stod i kön med 3 personer framför mig. Då kommer en man, har sett honom susa förbi i affären, o han frågar om han får gå före då han bara har en kryddburk. Det andra han höll i handen hade han redan betalt! 
Ja, gör du det, jag har ingen brådska, säger jag. 
Nä det har inte han heller svarar han, han har hela dan på sig men att han inte vet hur länge han lever 🤣🤣
Jag fnissar o säger nä, det vet ju inte jag heller... 

Hahaha, Gubbelille, ser du inte att jag är skallig?! 
Eller han tror kanske att jag rakat av håret med vilje? 
Han blir lite så o vet inte vad han ska säga.. står o kollar på mig o säger att jag nog är 20-30 år yngre än honom.. 
Ja kanske det säger jag! Frågar inte hur gammal han är o han frågar inte mig heller. 
Men han fick sin kryddburk o kom ut samtidigt som mig då han träffade en annan gubbe att prata med! 
Tur jag släppte honom före innan han dog, allafall 🤣 Det hade ju vatt hemskt att ha det på sitt samvete! 😝 
Kan se rubriken : 
Man dog i kön på netto pga cancersjuk kvinna!! 🤣 

Ja nu vet vi ju inte hur länge vi lever o tur det men det gäller att njuta o inte stressa... inte ens pga en kryddburk 😍

Puss o kram 
(null)
Nu blommar vår stora rodendhendron 
(null)

(null)
Gillar minen 
(null)
Är inte så förtjust i lila men kunde inte motstå dessa petunior
(null)
Tjock kärring o glatt ansikte i min rabatt 
(null)
Håret  tjocknar på vid öronen,  tycker jag 
(null)
Visst är den söt 
(null)
😍
(null)
Svullna fötter i gårkväll.. 




2 kommentarer

Lena

24 May 2018 22:24

Söt å söt... Lite småläskig skulle jag säga 😉

Svar: 😝😝 ja ungefär som jag 🤣
Anne Persson

petra

25 May 2018 17:02

Alltså fin ljusstake men också lite bisarr🤣 vet inte vad jag tycker😉Ha en mysig dag på djurparken❤️

Svar: Jisses vad varmt det var i parken 😎 o backigt! Tycker den är ljuvlig, men pigge tycker den är läskig 😝😱
Kram
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej