Rabblade jag i torsdags morse när jag vaknade o kände att jag hade ont i halsen. Tog febern o jo, lätt förhöjd.. 
bara att gilla läget o pilla testpinnen i näsan. 
Men väntade till fredagen med det eftersom det ska gå lite tid mellan test o symptom. 

Vilade, sov, drack hett vatten o kände mej allmänt ynklig.. både torsdag fredag o lördag.,
Fick bli hemma från jobb o från lördagens 9-års kalas 😢 
Så jävla pissigt! 
Trodde i min enfald att på söndag, då studsar jag ur sängen, redo för att fira vår F, s 30-årsdag! 
Ja ni hör, visst är det galet att jag vatt morsa i 30 år? 
Ja o P farsa lika länge 😃 

Men nädå, här studsades det icke ur nån säng.. 
kom knappt ur den ju 😱 
högre feber o varenda cell o kroppsdel värkte.. började bli snorig oxå! 
Ännu ett test men nä, den visar inte corona! Tack som fan, ändå! 
Men alltså- hur jävla däckad kan man bli av en vanlig jävla "bonna"-förkylning egentligen? 
Ja, mej däckar den totalt o P är beredd  att ringa både ambulans o brandkår 😝 

Så, familjen får köra o fira F utan mej 😢 
de ska till Bongska huset i Abbekås o äta. 
Här o nu tycker jag så synd om mej själv, så jag masar mej med mina sista krafter, (man kan mer än man tror 😄) till kylen o häller vaniljsås rätt ner i halsen, från paketen 🫣 
-Om det hjälpte? 
Nä inte ett dugg faktiskt så gick o la mej i stället! 
Men håll med om att det hade ju varit helt fantastiskt om det varit vaniljsås som var medicinen 😂 
Var med på FaceTime när hon öppnade sina paket. 
Maten var visst jättegod.. Så jävla typiskt! 
Det hade känts så mycket bättre om den varit lite oätlig o att de inte ville va där 😁 
Jaja! 

Annars släppte febern i måndagseftermiddag men huvet känns fullt än o det piper lite i luftrören. 
Jag som nu, vid detta laget är en outbildad egen-doktor sätter diagnosen -kvinnlig  förkylning 😃 
Mycket vatten, vila o små promenader är medicinen! 
Jag har ju hört det några gånger… 
O mina astma o allergisprejer, de gör nytta. Har även tagit fram covidFlöjten. 
Minns ni den? 
Den jag andades i med tre bollar som skulle gå i taket! Tänker att det skadar ju inte att träna lungorna. 

Märker att lungorna blir mer påverkade nu, vid förkylning m.m sen min covid i mars i fjor. 

Hade exakt samma, som detta, i november. Var riktigt jävla risig även då. 
Då testade man fortfarande nere i hamnen i Ystad. Så var där men ingen covid då heller. 
Så jag är förkyld helt enkelt. 
Skillnaden på att ha en förkylning 2022 mot 2018 är att det är svårt att avgöra när man är frisk igen. 
2018 jobbade man ju med förkylning utan feber. 
2022 vågar man inte ens nysa så nån hör det, helt förståligt ju! 
Jag tänker likadant om jag i affären o nån hostar el nyser.. 

Annars är det lite problem med att få fram mediciner nu visst? 
Min ena astmaspray o mina cilaxoraldroppar är slut på apoteken här runt om. 
Veberöd hade två st av min astmaspray. 
Får 3 st varjegång annars.
 O jag fick laxeboral istället för cilaxoral, men det är nog skit vilket 🤣 hahaha, sorry min usla humor! 

Jaja, nog om det! 
Ha en fin kväll o va rädda om er ❤️
Puss o kram 😘
(null)
När man får en buket solrosor 
(null)
Fick detta fina fat av mamma o pappa 😍 Tack 

(null)
H,s sista semesterdag blev det pizza på kronovall 
(null)
O en tur till alunbruket 
(null)
O kaffestugan där 
(null)
Gott om glutenfritt 👏🏻
(null)
Jodå här njuts det 
(null)
Såhär i helgen 
(null)
Tack Lena 😍
(null)
Jag har sagt det förr.. allt trillar liksom mot golvet när man är sjuk 😝 ja utom håret som står rakt upp 
(null)
Våra vindruvor 
(null)
Pelargonerna är fina fortfarande 
(null)
Hortensian på stam 
(null)
AnnaBelle blommar så fint 
(null)
Kräftor 



Kommentera

Publiceras ej