Ja, nu är det 3 år sedan jag blev opererad senast! 
I januari 2020 opererades karpartunneln i höger hand! 
Troligtvis en biverkning på den endokrinaBehandlingen efter Cancern. 
En skitenkel operation som inte krävde sövning! 
O ingen direkt smärta efter op, bara lite när bedövning o smärtstillningen släppte! 
Men sjukskrivning i 6 😳 veckor! 
O det var ju en liten prövning att göra  allt med vänstran 💩🫣🤭

Så nu är det tid igen att fylla på operations-CV:t, som jag än så länge inte behövt skicka in nånstans 😜 

Även denna är en enkel operation utan sövning. Men Med en sjukskrivning på 2 veckor… 
Jag kommer inte ha ont nånstans! 
Jag har inte ont av det nu, men visst, jag har märkt av det! 
VadDå, undrar ni nu? 
Vad ska hon göra? 

Jo, hon har gått o dratt på sej en redig ÅLDERDOMSSJUKDOM 👵🏻👵🏻
Hon kände sej som 79 år där o då… 

Hon tyckte hon såg sämre. Redan i januari/ Februari tyckte hon det.
 Men väntade till augusti med att gå till optikern. 
Som sa:
-du ser sämre, va? 
-ja, jag tycker det! 
-Inte konstigt alls! 
-Din syn har försämrats 25% sen du var här för Ett-och EttHalvt år sen och jag ser att du har grå starr! 
👁️👁️
Så remis till ögonläkare gick iväg! 
Väl där fick hon höra samma ramsa: 
-Du ser inte så bra va? 
-Nä, jag tycker det har blitt lite sämre.. 
O då kommer en liten uppläxning, kändes det som 🫣

Du har 55% syn, o körkortet dras in vid 50% 😳 
Jag tror även att du har en medfödd synskada o att din syn aldrig varit mer än 80%.. 
du borde haft glasögon som 4-5 åring 🤩🤓 
Fick mina första när jag var 10 år. 

Ja så klart ännu en defekt i denna nu 53 åriga kropp! 
Hade man gjort ( kunnat gjort) en kroppscanning av den röda bebisen som kom ut lagom till kafferasten, den där snöiga dagen, 23 februari 1970, ja det hade nog resulterat i att barnmorskan försökt trycka in bebin igen, eller lägga henne i en sorts 2:a hands bebiskontainer 😝 
om det funnits en! 

Men va fan! 
-Jag förtydligade för honom att jag är 53 år och inte 74 som är medelåldern för att få gråstarr! 
Och ville höra att :
-Du är väldigt unik o jag ringer guiness rekordbok 😜 
men det sa han inte! 

Men det var inte jättevanligt att få det vid 53 års ålder. Så jag sträckte lite på mej o kände mej ändå, lite märkvärdig 😜 

Det kunde bero på mycket cortison och det fick jag ju både under cancer o covid-behandlingarna! 

Så då ska jag alltså göra en starroperation. 
Redan nu på torsdag 😱 i båda ögonen, på en gång! 
Krävde sövning! Men fick blankt Nej 
Men lugnande får jag,  lovade han 😘 
Puss o tack för det, sa jag inte, men tänkte! 

Det här med ögon, det är ju väldigt känsligt! 
Om man får in en sån där jävla bananfluga, typ i ögat ja, det är ju en nära döden upplevelse innan man får ut den! 

O att de ska in o rota där när jag är vaken, ooo ja det får de här läskiga typerna, från kultfilmen clockwork orange, poppa upp i minnet…. Brrrrrr 🥶 

Jaja, det blir kanonbra o jag kommer se bättre! 
Dock får jag ej 100% syn, o måste fortfarande ha glasögon. Mitt brytningsfel på höger sida var visst rejält! 
Men det gör inget, älskar mina glasögon o känner mej naken utan 👓


Så Nu är bloggen igång igen 

Puss o kram från en nästan blind dam 😂 
(null)
Såhär kan man parkera när man har dålig syn 😂
(null)
Ögonläkarens väntrum 

(null)
Två olika droppar ska droppas i varje öga i 3 veckor 
(null)
❤️
(null)
Bild lånad från nätet 
👆🏻👆🏻
Så här tänker jag mej att jag blir utsatt, på torsdag! 

(null)
😱 70-talets skräck 
Bild lånad fr nätet 



Kommentera

Publiceras ej