Ett positivt inlägg får minsann räcka 😝

Nä, jag har inte dratt på mej nått nytt skit eller är sämre än igår! 

Jag fick Mail från SvenskaCovidFöreningen. 
Är medlem där sen en tid tillbaka! 
Man behöver liksom läsa o höra om andra som är i samma sits. 
Det gör det lättare att förstå. 
De har sammanställt en broschyr till anhöriga, vänner, arbetsgivare  m.m 
Hoppas försäkringskassan oxå får en. 

Låg o läste här efter P kört till jobbet. 
O den är fan bra alltså! 
Nä jag tänker inte skriva ut den i 100 ex o ha den med o dela ut överallt 😜 det behöver ni inte oroa er över! 

Utan jag tyckte den var bra att läsa för mej själv! 
Så även ÄVEN JAG blir o är medveten om min vardag.. 
och inte fattar varför jag känner mej urlakad o bakis efter en dag med aktivitet av diverse slag! 

Har höjt min smärtpilla med en tablett så nu tar jag 30 mg. (det är i rekommendation med min läkare på smärtkliniken) 
Tänker hålla det där för nu gör den nytta! Höften känns bättre o diverse små smärtor i kroppen är lugnare. 

Ja allt utom Låren! 
De här jävla CovidLåren!! 
Som jag fick ont i den dagen i mars 2021, ungefär samtidigt som smak o lukt drog till evigheten.. 
Det är en högst märklig smärta. 
Liknar inget annat. 
Det är bara översta delen av låren som gör ont. 
O håll i er nu, för nu kommer det knäppaste ni lär höra i November: 
- Har jag jobbat, varit ute på nått kul o blir hjärntrött:
-SÅ GÖR LÅREN MER ONT 😳😱🙄
Ja jag vet, det är så knäppt, så om Sankt Lars funnits, hade jag legat fastlåst i en säng där, på obestämd tid! 

Min fysioterapeut på smärtkliniken i Lund, tror att det har med syresättningen att göra. Det är troligtvis lårmusklerna, som inte syresätter sej ordentligt. 

Men jag ska lära mej leva med skiten, o vissa dagar så gör jag det riktigt bra tycker jag, för att sen en dag vilja pissa på skiten 🥶 

Annars så var vi på Vellingeblomman igår, för att lämna sjuksnacket o övergå till tomteland där alla mår bra, postcovid el inte 😃 

Det är en fantastiskt fin julutställning de lyckats med! 
Man följer gångar o det finns små världar där man trycka på en knapp så kör det igång. 
Sanna tyckte det var toppen. 
Roligaste var den lilla värld där babblarna kom åkande på en kälke 😍 
Det är märkligt det där, med barn o babblarna. Hon Skiner som en sol o dansar när hon ser dem. Jag lär mej visst aldrig vad de heter, de här 6 olika figurerna. 
Med risk för felsägning, så fick hon BaBa  i mjukis av mej, 
Det är en brun liten sak. Så man kan ju tänka på bajs när man ska lära sej att det är BaBa😜
Tycker de påminner lite om min barndomsfigurer på 70-talet, BarbaPappa.   

Fika hör ju till o dra mej baklänges, de hade jättemycket glutenfritt. 
Morotskaka t.ex ! 
Vet inte när jag åt det senast! 
Ja nu kunde jag ju lika gärna satt tänderna i en sån mjuk svamp, man tvättar bilen med, tror konsistensen är ungefär lika 😝 
Men konstigt ändå, för jag njöt av varenda tugga. Bara av att se morotskakan, den är ju tilltalande i färg o form. 
Så trots att smak o lukt inte finns, njuter man av det man ser.
Hade jag förlorat synen nu, ja då hade det vart riktigt kris! 
Då hade jag fått käka morötter o knäckebröd med öppen mun för att höra att jag åt! 😂

Nä galenpanna, nu får du stiga upp o planera kvällsmaten som du ska ta med till H o J ikväll, i deras nya hus.. 
en tål icke gluten, kål o lök, men färgglatt,  en äter inte kött, o två äter allt, helst dubbel portion 🤣 

Puss o kram 😘 
(null)
Utdrag ur SCF 
(null)

(null)
Utdrag ur SCF 
(null)
Under garderoben fanns denna tapet 

(null)
Höst 
(null)
Höst 
(null)
❤️
(null)
Cava o proseco provning 🥰
(null)
Vellingeblomman 
(null)
Köksröra .. renovering pågår 
(null)
🙌🏻
(null)
Vellingeblomman 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
BaBa 
(null)
Babblarna 
(null)
BarbaPappa 
   


Renovering av köket ⬇️
(null)
Satt ett vitrinskåp ovanför diskmaskinen. Det ska inte upp där igen, utan blir flyttat till andra väggen. 
(null)
Vi skulle bara lägga nytt golv. Men nu är en vägg riven o arbetet fortsätter. För P, jag kommer bara på hur det ska se ut 😁 



Kommentera

Publiceras ej