Oktober är ju den rosa månaden. 
Man ser rosa band överallt o ärrade bröst, ja, t.om päronen o wettextrasorna på Ica är rosa. 
I år är första året då jag inte tyckt det var så jobbigt med allt det! 

Som grädden på moset, eller nått, så fick jag kallelse till den årliga mammografin, i oktober. 
Fick kallelse till ystad i år o kände att det tar jag. 
Åker inte till Kristianstad för 10 minuters koll. 
Det har jag gjort de andra åren. Det kändes på nått vis tryggare. 
Men nu i år känner jag mej kolugn med ystad. 

Har sagt det förut o säger det igen: 
-Man, eller läs : Jag, är icke till sin fördel med bar överkropp🫣 
Planerade noga vilka brallor jag skulle ha. Helst ett par som går över de alla åtta magarna 🤣
Det fick bli ett par superstretchiga fake Skinntights. 
Prövade hemma o var rätt nöjd med resultatet! 

P kom hem fr jobbet o följde med mej 🙏🏻 så överraskad jag blev, men varm i hela kroppen, av glädje❤️ 

Det är ändå lite omskakande, den årliga mammografin! 

Jag tänker aldrig på återfall men den stunden i apparaten, flashar det till, o alla de 13 provsticken de tog i Kristianstad den dagen för nu, 5 år sedan, sveper över mej! 
Hur jag blev fastsatt i mammografiapparaten, o de stack i mitt bröst o blodet rann… o de stack igen. De stack i armhålan… 
Ja det känns helt overkligt när jag skriver det…


Allafall, så är jag nu i Ystad. Kommer in direkt. Klär av mej o ser ner att de där byxorna hade mer att önska 🤣
Nån mage hänger liksom ändå över kanten. 
Nåväl, in o kläm ihop. 
O så säger människan:
Slappna av o Håll in magen !! 

What? 

Om jag slappnar av, ja då är det totalt omöjligt att hålla in magarna 😝
De liksom bara väller fram som den värsta kanelbulledegen, på jäsning! 

Säger det: - Det är inte så lätt! 
Nä jag vet säger hon. Men jag ser att hon har bara en mage, då är det minsann lättare! 

Bilderna blev bra, säger hon. O jag får klä på mej igen o de åtta magarna hålls på plats med ett superstretchigt linne. 
Oavsett årstid o temperatur bär jag linne. 

Går ut med lätta steg, till P som sitter o väntar på mej ❤️ 
Vi köper lite lättlunch på espresso House o går ner o sätter oss i småbåtshamnen. 
Vädret är helt underbart! 
17 grader o strålande sol den 22 oktober! 
Höst när den är som bäst! 
Jag är inte så hungrig men köper en latte, med vispgrädde! 
Tänker att det är ju ett år tills nästa mammografi o då kanske jag är så vältränad så de kommer undra om jag ens har nån mage 🤣🤣
Men blir rent svitt av att den kostar 65spänn! 
65spänn för lite kaffe o vispgrädde?! 
HU! 

Nu dröjer det tills december innan jag tar en sån kaffe! 
Julmys i Malmö, då SKA jag ha en tomtelatte, trots avsaknaden av smak. Det är känslan jag vill åt! 
Känslan av jullugn🎅🏻 

Resultatet av mammografin kom häromdan! 
👍🏻 klart godkända i ännu ett år! 

Puss o kram 😘
(null)
Växthuset 
(null)
Har sån tur att de har sågat ner massor av grane i skogen vid sjön. Passade på att ta lite 👍🏻 
(null)

(null)
När man får ett sånt här meddelande 👆🏻👆🏻
🥰 Så glad! Tramsigt, jag vet.. men jag blev glad 


(null)
Småbåtshamnen i Ystad 22oktober 
(null)
Redan här börjar jag Hålla in magarna 
(null)
Januari 2018 
(null)
I söndags gick vi en tur med Sanna, medans F spacklade våra köksväggar! 
Antingen tyckte hon det var så skönt att sitta där så hon somnade, eller så var det vi som var tråkigt sällskap 😝 Tror det 1:a faktiskt ❤️

Kommentera

Publiceras ej