ja det var nog det han sa ändå! 
Inte rätt ut men innerst inne menade han nog det! 

-Vem då, undrar ni? 
Jo, fysioterapeuten på smärtkliniken på Lunds sjukhus! 

Var där förra veckan.
 I en och en halvtimme gick vi igenom alla mina krämpor 🙄
Vi glömde nån kom jag på sen, men det är lugnt, ska dit igen den 19/10 så vi fortsätter då 😁 

Han sa med allt som min kropp varit med om de senaste 8 åren, ja han gick inte längre bak än så😆, så är det inte konstigt att min kropp reagerar med all denna smärta! 
Alla operationer, behandlingar, inflammationer m.m påverkar såklart! 
Ja det fattar ju jag med men det är en klen tröst ändå! 

Men okej, låt mej gilla skiten ändå då 😍 kroppFan håller mej ändå igång, får man tänka! 


Just nu är det inge kul med kroppen! 
Tror fan att senaste förkylningen drog  igång hela postcovid-minnet igen. 
Jag är helt slut, sjukligt trött. Orkar inte hålla mej vaken på kvällen. 
Sover så hårt på natten att om så självaste Ryssen skulle träda in i vårt sovrum o sno mej med sej, skulle jag inte vakna förrän vi var framme i Ryssland 😂
13 timmar sov jag inatt! 
Jobbade igår o då krävs det sömn efter det. 
Men vafan det är inget som tar dö på mej o jag har ju all tid i världen att sova! 

Har svårt att läsa nu igen. Jag som kommit igång med det. 
Testade ju mej 3 gånger när jag var sjuk men de visade ingen covid. 

lårmusklerna är jävliga igen. Sätter på Tensapparaten o det lindrar just då! 
Men kan ju inte gå runt med den överallt. 

Aja, detta lär lägga sej igen o då jävlar! 
Som jag har sagt innan så är det inte synd om mej, det är mest bara fan! 

Fick ett smärthäfte att läsa, för att lära sej förstå smärtan 😳 
Jag läser o P läser. 
Jo det gäller att tänka positivt! 
Så ja, det ska jag försöka göra! 
Tycker jag är rätt bra på det men visa dagar då det gör ont precis överallt, det liksom springer i kroppen, då är det lätt att tycka: VaFan! 
Nu skiter jag i det o lägger mej ner… 

Men då ska jag ändå tänka positivt! 
Kan ju hitta dem ställena det inte gör ont på o fokusera på dem 👏🏻
Har sällan ont i nacken eller örsnibbarna. Ansiktet är smärtfritt o håret oxå. Höger Axel gör inte ont o inte den skuldran heller. 
Blindtarmen gör inte ont, för den ligger på soptippen sen 87 😂 

Han är nog den första som inte tjatar om att jag ska motionera 👏🏻👏🏻 Tack o bock för det! 
Jag rör mej dagligen ju! Går ut o går gör jag varje dag utom när magjävlarna stoppar mej från att kunna gå. 
Det händer dock inte så ofta längre 👏🏻 det blir bättre o bättre sen senaste op då de tog äggstockar o bråck! 
Men förstoppningarna är kvar o de blir till inflammationer som gör kroppen mindre kul. 
Jaja! 

Men lovade fysioterapeuten åka till badhuset varje onsdag o röra mej i vattnet! 
Vi for dit i lördags. Jag, P, F o Sanna. 
Så skönt för kroppen med dessa varma bassänger. 
Sanna älskade det. 
Jag tänkte jag kan ju inte bara gå en tur i vattnet, jag måste ju simma några längder… 
Gammal simmare som jag är.. det syns ju då  icke nånstans längre 🙄 
Jag kan då inte simma bröstsim för alla sammanväxningarna i magen, det gör skitont att ta de bentagen. 
Nädå jag får ligga på rygg o sprattla så nätt. Med glasögonen på 🤓 för annars ser jag inte ens vattnet 😆 
Fick ändå ihop 100 meter, 4 längder! Bra skit ändå! 
Lårmusklerna fixade icke längre än så, o inte lungorna heller! 
Men vem vet, på onsdag får jag kanske ihop 5 längder 🏊🏻‍♀️ ja den som lever får se! 
Hej du gamla kärring, när uppstod du inom o utom mej? 👵🏻

Men Nä va Fan. Positivt tänk, kom fram! 
Hej, här är det!! 
😍 solen lyser, det är höstkrisp i luften. Jag sitter i mitt växthus o dricker smaklöst kaffe! 
Det är oktober. 
O älskade julen är 2 månader bort! 

Se, det finns så mycket positivt, bara man tillåter sej att se det.. med glasögon då 🤓😆 
Nästa gång ska jag skriva om sommarens bästa vecka och icke ett ord om sjukdomar.. tror ni på det? 

Puss o kram 🥰 från en gammal dam 



(null)
Denna läser vi nu. Lovade läsa ett kapitel till nästa gång jag ska till Lund. 
(null)
Denna hänger i än 
(null)
Vindruvornas blad i höstsol, hur fina! 
(null)

(null)
Sjön är mysig alla årstider 
(null)
Hade sällskap i Lund ❤️ älskade familj 
(null)
Väntrummet 
(null)
Väntrummet! Hur många väntrumsbilder har jag i min telefon egentligen? 
(null)
Skördetajm i växthuset 
(null)
Hortensian är snyggare än någonsin. Dock snålt m blommorna i år 
(null)
SilverAxen 
(null)
Fika på badhuset 
(null)
Jodå! Detta citat från smärtguiden 👏🏻
(null)
Årets Rosa Band 💖💖 så fint 


Kommentera

Publiceras ej