Ja det har vi nu, o har snart haft i en vecka! 
Två kvar o sen har vi en i augusti. 
Eller jag jobbar en dag men P är ledig hela veckan. 
Vi ska till Göteborg ons-torsdag då, o se Ed Sheeran 🎶🎶🎶

Semesterkänslan har infunnit sej. 
Man har noll koll på klocka o dag 😎 

I onsdag körde vi mot Arild o Arilds vingård. Vi fick det av kompisarna i födelsepresent, på vår fest 2019. 
Men som ni vet kom pandemin o jag blev sjuk o hela baletten med det. 
Men i onsdags var det tid. 
Gick in o kollade mailen i tisdags för att se när det var incheck! 
O det var det mellan 16-21 .. på tisdagen 😱😱
Har skrivit in i almanackan att vi skulle iväg onsdag-torsdag… 
Ringer dit för att kolla vem av oss som snurrat till det 🤭 
Det hade känts så bra om  det varit de .. 🫣 
Men Nädå, det var ju jag, kvinnan som ger total förvirring, ett utseende 😝 

Men ingen ko på isen för det, de hade lediga tält även på onsdagen så de ändrade bara bokningen 🥰 vilka stjärnor! 
Fördelen med att ha såhär tidig semester
 (V 26) är att det inte är så mycket folk nånstans! 

Vi körde på fm. Det tar ca 1,5 timme till Arild fr oss. 
Vi körde inom höganäs o outletten. Behövde inget men kom ut med en hel kasse, som det kan bli 😄
Vi åt lättlunch där innan vi körde mot Mölle. Tog en promenad vid hamnen o byn. 
Vi hade Harry med oss. 
Sen körde vi o checkade in oss på vingården. 
Vi skulle bo på Glampingen. 
Det är tält, modell indiantält, på trädäck med riktiga sängar. 
Det låg mitt i vindruvsodlingen 🍇😍
Helt omöjligt att förklara men helt fantastisk fint! 
Vi satt o mös lite i solen på trädäcket. Vid 18 tiden gick vi ner till Arilds by. 
Det var bara ca 1 km dit. 
Jäklar vilket fint o varmt väder ☀️
Efter promenaden gick vi o gjorde oss i ordning o gick till resturangen för att äta en 3-rätters med deras viner till. 
Harry fick vara med där o fick t.om en egen vattenskål 😍 Han var ju rätt trött efter besök i Höganäs, Mölle o Arilds Hamn. Så han låg o sov när vi åt! 

Om jag nångång tyckt att : 
Det e ju fan , så var det där o då 😢🤬
Att äta en så snygg 3-rätters med svenska viner till, o ha noll smak o lukt, ja det är faktiskt rätt pissigt 😢
Men som sagt, snygga rätter med kanon konsistens var ju ändå en upplevelse! 

Vi fick vingårdsMenyn som bestod av 
Skagen toast 
Kalkon m potatis o vittvinssky o primörer
Creme Brulée 
Det vita förrättsvinet ska vi beställa på systemet. 
Det röda finns visst inte att beställa. Så synd för det var nog riktigt gott! 
Jag brukar få ett "lock" i halsen av rödvin, efter två klunkar.. ja det kan även hända av vitt o Rose’.. men in med Allergi/astmaspray så går det igen .. 
Men Det hände inte en enda gång av dessa viner 👌🏻

Tog kaffet med till tältet o satt ute till kl 23. 
Jag somnade inte förrän kl 03 😵‍💫🥱😬
Sen väckte P mej vid 7 .. 
på tur m Harry o sen ner till gården för frukost! 
De hade underbart glutenfritt hembakt bröd😋 

På väg hem körde vi inom skäret o gick en tur. 
Nä, vi fikade inte på flickorna Lundgren 😄 vi var proppmätta av den rejäla frukostbuffén. 
Stannade o köpte 2 nya rosor på en plantskola. 

Jag hade telefontid kl 15-17 med Smärtläkaren på smärtkliniken i Lund. 
Hon ringde vid 16:25. 
Jag skulle öka min tablett med en, så nu tar jag två. 
Sa att jag brukar komma i skov med endometriosen i februari o oktober, ungefär. 
De varar olika länge då. 
Nångång har det varat 6 månader, nångång 4 veckor… sen har jag smärtperioder däremellan såklart! 
Men vid de stora skoven strejkar hela kroppen o febern är daglig. Svimmar o kräks. Blöder ur naveln o hela kroppen svullnar o jag känner mej sjuk. 

Så i september ska en ny medicin sättas in. Den heter Gabaptin. 
Det är en epilepsimedicin egentligen, men har effekt på neuropatisk smärta. 
Endometrios ger neuoropatisk smärta. 

Hon tyckte jag lät betydligt piggare än i april när jag var hos dem! 
JA, sa jag, det är en sån enorm skillnad 😍 Jag ser ljuset nu, då var det rätt mörkt ett tag… 
Kan ju bero på att det är juli nu 😝
 ah, ni fattar! 
Jag var rejält nere där ett tag! 
Såg liksom inget slut på all jävla smärta o trötthet som jag hade.. 
visst jag har ont än, men nu kan jag hantera den igen, smärtan,  🙏🏻 på mitt gamla glada, positiva vis! 
O det är fan en jävla skön känsla 🤩

Att sen få en Dr som lyssnar o har en plan för en, ja då sjunger t.om Magjävlarna en trudelutt 🎶🎶🎶🎶 
Så i halva Augusti hör hon av sej igen. Då ska jag in till Lund o även träffa fysioterapeuten där igen, o en sjuksköterska som ska sköta den nya medicinen. 
Den ska trappas upp o man har kontakt med sköterskan varje vecka, för att ha koll på vilken dos som passar just dej! 
Dosen går mellan 300 mg upp till 3600 mg 😳

Ja ni ser, det blev lite sjuksnack även idag, trots semesterkänslan 😝

Nä nu önskar jag en Gla lördag
Puss o kram 😘
(null)
Arilds by 
(null)

(null)

(null)

(null)
Harry 
(null)
Menyn o vinerna 
(null)
Trött på resturangen 
(null)

(null)

(null)
Kvällssol över glampingen 
(null)
Glad för mitt kaffe 
(null)

(null)
Harry frös lite på kvällen 
(null)

(null)

(null)
Toaletthus med duschar 
(null)
En som sov jättegott 
(null)
Nere i skäret 
(null)

(null)

(null)
Creme brulée (null) 
Kalkon 
(null)
Toast Skagen 
(null)
Vindruvsträd i mängder 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
P tycker jag är färgblind även i år 😝
(null)
Här ligger vår älskade o mycket saknade Albert ❤️
(null)
Lavendeln blommar för fullt nu 
(null)

(null)

(null)
Popcornsgräs 👌🏻
(null)
Här ligger en annan tröttis ❤️ somnade så gott i vår hängmatta 







Kommentera

Publiceras ej