Ge hit igen, bums! 
Saknar de varma sommarkvällarna! 
De som gör att man kommer försent i säng.. de som gör att man inte vill gå in eller sätta sej vid tv,n o se nån serie! 

Nu sitter vi inne m varsin filt på kvällen, med värmeljus 😳 
så ska det inte va i slutet på juli eller hur? 

Jag som är en byxkvinna, (frågor på det ordet?) har ju t.om gått o köpt en sval klänning i färg o inte svart.. o en orange linnetunnika! 
När ska jag använda dem? 
Äsch de får hänga till nästa år! 
Antagligen har jag glömt då att de finnes i min garderob så det blir ju en glad överraskning 😁
Jag sover med mina dubbla tjocka mysstrumpor o duntäcke! 
Fast jag blev Litta svitt i tisdagsnatt, så då åkte "hossorna" av 👍🏻
Det var redigt kvavt på natten. O hade ju varit varmt på Dan, men övergick ju i regn o några åskmuller! 
I lördags var det ju helt galet .. 14 grader o regn.. då längtar man fan icke till en sval sommarklänning 😝 

Annars flyter det på här! 
Magjävlarna håller på men det är ju vardag! 
Kör med Tensapparaten o den är guldvärd! 
Åt popcorn igår så jag inte ska bli för bra i dem 😝 Mvh självplågaren Persson 

Den 10 Augusti åker vi till Göteborg o ser Ed Sheeran på Ullevi! 
Det blir grymt. Var där 2018 med pyttelite hår på skallen o strålning både den dagen o dagen efter. 


Annars börjar bli mer o mer lik mormor Signe🌺🌸 köper blommor i allehanda färger😝 
Skallen är full med planer för trädgården! 
Som jag älskar den, trädgården 🪴
Här går timmarna fort. Jag älskar(tydligen) att skita ner mej.. Handskar är för Mesar! 
Visst jag pausar mycket för kroppjäveln orkar inte lika  mycket som skallen. 
Men en dag kanske de synkar, vem vet! 

2019 hade vi en tagetes-häck hos rosorna i en brunaktig nyans! 
Satte samma i år men snigjävlarna äter upp varenda en, så det står bara ensamma pinnar här o var.. 🤬 inte mycket till häck det inte.. 
så med full lön (första sen augusti 2021) i fickan körde vi till Rosenhagen i Sk-Tranås, o köpte 20 lavendelplantor i stället! 
Det blir skitbra o snigeljävlarna låter dem va. Det vet jag för vi har lavendel på fler ställen. 
Älskar hur fjärilar o bin dras till Lavendeln 
🦋🐝 
Visst såg man mer av dem förr? När man var liten fanns det massor! 
Nu blir man nästan förvånad över att se mer än en fjäril. 

Annars är vi invaderade av mördarsniglar! Som sagt 2019 hade vi icke en o nu har vi oräkningsbart många 🤮 
De är några Äckliga Jävlar de !! 
Man säger: du måste klippa dem 🫣 men fy för in i satan va äckligt !! 
De är ju tjocka som små ormar.. jag kräks rätt ut om jag ska klippa dem itu på mitten ju! 
Så jag kom på den briljanta idén om att jag plockar dem i en hundbajspåse, som hundbajs! 
Sagt o gjort o det gick några påsar men trädgården kändes snigelfri! 
Knöt påsen o slängde den i vår hunbajstunna vi har i trädgården.. 
Så jävla nöjd med mej själv, att jag kom på den briljanta Idéen…. 

Jodå, åtminstone till dagen efter när jag ska slänga en bajspåse i tunnan … 😳 
De jävlarna tar sej ju ut ur bajspåsarna o krälade nu fritt i hele tunnan…. 
O där försvann mitt Einstein-Nöjda-tänk !! 
I med salt o nu har jag inte vågat öppna på locket på ett par dar… 

Känner mej inte som en djurplågare ändå, … eller? 
Har de känslor dessa jävlar? 
Är det bättre att klippa dem? Kan man hyra in nån till det isåfall? 
Jaja, vad är väl en bal på slottet … 

Nä nu på med tjocktröjan o mot Ystad, ha en skön dag! 

Puss o Kram 😘
(null)
I mitt växthus just nu 
(null)
De här popcornsmajsen är ju groteskt stora 😱
(null)
Fick småplantor av pappa i fjor. Jag visste inte riktigt vad det var o satte dem här, framför uterummet 😝 de får flyttas till hösten, tror jag 
(null)
Denna är ljuvlig i färgen 
(null)
Gurka på G 
(null)
Kaffe i växthuset i grönskan. Tomater o gurkor 
(null)
Jodå, den tar plats nu, Begonian 
(null)
Satt ny ros. Den blir stor 
(null)
Älsk på denna 
(null)
När de rear Hortensior 😝 den står i krukan än då jag inte vet var den ska stå än.. snacka om impulsKöp.. mormor Signe var det ja 
(null)
Persiko kärnan jag satte ifjor, den pinnar på 
(null)
Tomater 
(null)
Gurka 
(null)
Tunika o klänning 

(null)
Ooooo hoppas aldrig jag hittar en sån framför vårt hus.. 


(null)
Blev biten av nått häromdan 
(null)
Färg var det här.. o paj 
(null)
Rosa o rött o ett huve på pinn 
(null)

Tageteshäck 2019


Kommentera

Publiceras ej