(null)
Kolla 🥰🥰 P hade köpt en present till mej i fredags! Denna lyktan hade han smusslat med i en stor papperskass 🙏🏻 blev så överraskad o glad! 
Älskar dej så ❤️









I fredags tog jag bussen till Malmö.
Vi skulle se den nya Avatar-filmen, Way of Water.
Vi bokade en natt på clarion Malmö live, så slapp vi köra hem efter filmen. 
P kunde sluta lite tidigare o hämtade mej vid lantmännen i västra hamnen 😝 vid 15. 
Köpte en flaska vin på systemet. O funderade på vad vi skulle äta. 
Saluhallen ligger precis bredvid Malmö live. det är ett sjudande myllarande ställe, fullt med mat o folk av olika slag. 

P var sugen på en burgare, så vi traskar fram till kön. 
Det är när det är vår tur som min skalle ballar ur totalt! 
Frågar om de har glutenfritt bröd? 
-Nä, säger hon men du kan få den i en salladswrap! 

Här o då o nu, står jag som en fågelholk. 
Som ett gapande hål utan innehåll! 

Salladswrap? 😳
Jag letar febrilt i skallen efter att ge det ett utseende- Salladswrap? 
Det som dyker upp är: 

Ett tortillabröd. 
En kall ituhackad burgare inlindad i plastfolie …! 

P ser att jag ser helt nollad ut, ja jag tror det hörs t.om hur skallen snurrar o jobbar! 
Hör mej själv säga: 
Va sa du? 
Hon säger det igen:
-Du kan få den i en salladswrap!

-Tack, säger jag o mumlar nått om att vi återkommer! 

Vi går ur kön o flyttar oss en bit bort! 

Hjärnan fångar upp minsta lilla ljud i den stora lokalen: 

Det är gafflar som skrapar, stolar som flyttas, en äldre herre vill ha bestick o en kvinna pratar julledighet med en kollega, ett barn gnäller o en bartender tappar upp öl, ett gäng har after Work… 
Allt detta tar jag in men fattar fortfarande inte vad en burgare i salladswrap är! 

P ser att jag är helt lost! 
Han säger: -varför vill du inte ha det?
-va, nätack det lät ju inge gott! 
-men det är ju så du äter din burgare hemma, när vi grillar! 
-PÅ SALLADSBLAD 

-Va, säger jag? Tror du? 
-Ja! Tortillabröd är ju inte glutenfritt så varför skulle hon erbjuda det? 

Den känslan alltså! 
När jag fattar! 

Jag känner mej så jäkla urbota korkad! 
Så klart var det så hon menade! 
O inte ett litet paket i plastfolie, som pressbyrån säljer! 
Hur kunde jag få det, till det? 

Vi samlar ihop mej, som fortfarande känner mej korkad.. Går fram o beställer! 

Önskar så att jag hade kunnat prata finska där o då. Så jag kunde skylla på språket. Att jag inte förstod. 

Jag känner min puls slå. kollar klockan o jodå pulsen är uppe på lite över 120. 
Lårmusklerna dunkar i takt med pulsen… 😳 o det känns som om någon stryper tillförseln av allt i dem, låren alltså! 
Jävla märkligt, det här med låren! 


Alltså här har ni ett starkt postcovid-symptom! 
Såhär beter sej skallen! 
Tror att det är ungefär så, en person med utmattningssyndrom, har det!
 Fast den är även känslig mot ljus o doft! 
Är jäkligt tacksam där o då att jag är utan doft!

Jag har det inte såhär alltid, Tack o Lov! 
Nä då hade jag inte gått utanför huset tror jag! 

O det här med att öronen o skallen inte har nått filter, det är rätt jobbigt! 
Jag hör minsta lilla grej.. som om öronen formas till en tratt o tar in samtalet längst bort i hörnet… högst märklig känsla o inget jag varit med om innan mars 2021! 

Jag kommer ner i varv o äter min burgare, helt utan smak o vi skrattar gott åt mitt korkade jag! 
Salladswrap.. 😝
Det är så overkligt hur det kan bli! 
Tur P var med. Annars hade jag väl gått hungrig än.. 

Vi går till bion som är 3 timmar o tolv minuter lång! 
Min skalle är lugn igen o orkar hänga med i hela filmen. 
Öronen har återtagit sin form o tar inte in minsta lilla godispåseprassel eller popcornstugg! 

Vi promenerar genom Malmös julklädda gator, ner till vårt hotell. 
Fredag kväll, o folk är glada,  uppspelta o festsugna! 
Det är en himla massa folk på hotellet. Anders o Måns har precis avslutat ett live musikquiz på Malmö live. 

Vi pratar om filmen. Den får en trea. Lite seg emellanåt men underbara färger, miljöer m.m så absolut sevärd! 
Tittade på klockan en gång under tiden o det var efter 2 timmar, så det är ett bra betyg ändå, tycker jag. 

Har med mej Keplers nyaste o börjar läsa! 
Det funkar, så hjärnan har lugnat ner sej efter upphettningen 😁 
Tacksam för det! 

Jag är medlem i SvenskaCovidFöreningen. O det är en sån hjälp att vara det, o att läsa andras historier om hur livet blivit med PostCovid! 
Många är helt sjukskrivna o riktigt dåliga! 
Jag kan jobba mina 2 dagar, läsa bok igen o ändå ha ett hyfsat liv! 
Att jag har jävulskt ont i lårmusklerna allt som oftast vänjer man sej vid. 
Liksom att äta utan lukt o smak. 
Att pulsen rusar upp till 130 i viloläge, det vet jag ju att den går ner igen. 
Men jag vänjer mej inte vid när hjärnan blir så här! 
Det gör jag inte! 


Allafall skit i det nu, vi vaknar på 13 våningen i ett stort rum med 6 meter i takhöjd, till ett gnistrande kallt Malmö! 
Hur jag vet att det var 6 m till taket? 
Det berättade mannen vi checkade in oss hos! 
Vi nästan rusar ner till frukosten, vid 8 tiden. 
Den är helt fantastisk o det finns allt där. Det vet vi sen tidigare! 
Sätter oss vid ett fönsterbord o ser solen börja ge sej högre upp! Det blir en fin dag! 

Mina öron börjar återfå trattformen.. 
o jag suger in varje ord det äldre paret bakom oss, säger! 
De har tydligen fått sin övernattning av sonen. Eller han har åtminstone bokat åt dem.
Frun är så glad över att han valt ett sån fint hotell. 
Men vi får nog betala när vi lämnar, säger hon! 
-Va, varför det säger hennes man?
-jo det tror jag nog, jag är bered på det! 
-Ja det skulle då inte förvåna mej. Säger han!  
Hon säger nått mer, som mina trattar inte tar in. 
Men han säger -Va? 
Då säger hon att, -du säger  Va, hela tiden! 
Han svarar: Ja men jag hör dåligt ju! 
-Ja o det har vi betalt pengar för att du inte ska göra.. 
han bara muttrar nått till svar! 
alltså har de köpt hörapparater till honom som ligger hemma i lådan o skräpar! 

Skulle bara vilja ruska om Gubbfan som minsan kunde uppskatta sin fru lite mer o inte va så bitter! Hans tonfall mot henne, skär lite i mej.. 
Va Fan, njut av livet, det kan ta slut fortare än kvick, tänker jag! 

Vi äter oss mer än mätta! 
O då kommer jag på att jag måste ju ha pannkakor. Beställer två stycken som jag äter med sylt o grädde! 

Nu är vi inne i julveckan o idag regnar snön bort som sej bör här nere i sydligaste delen! 

Puss o kram 😘
(null)
Stortorget Malmö 
(null)
Högt i tak 
(null)
Utsikten. Öresundsbron är där borta vid solnedgången 
(null)

(null)
Frukost 
(null)
Allt glutenfritt var inplastat 🙏🏻 år både kanelbulle o muffins 
(null)
Såg en liten bit av Turning torso 
(null)
En man jobbade trots lördag, på båten där i mitten. Såg ut som om han bara flyttade lite grus.. men det är ett jobb det oxå 
(null)
Bron! O lite byggkranar. Kockumsområdet, är sej inte likt , Pappa, så som du minns det! 
(null)

(null)

(null)
Is på sjön i helgen 
(null)

(null)
O som folk samlas direkt o kör skridsko, spark eller bara tar en promenad på sjön 😍 älskar vår lilla by, att vi bor här 
(null)
Kolla! Ser ni tomten? Där på trottoaren. En pojke blev helt vild o skrek o sprang in från isen mot tomten 
(null)

(null)
Filmen 
(null)
Malmö 
(null)

(null)

(null)






Kommentera

Publiceras ej