Fattar ni att det är 5 år sen, jag började skriva här? 
5 år sedan som jag blev, en av de, med cancer! 

OnkologDoktorn ringde i onsdags! 
Det var 5-års kollen. 
Ja men gör den på telefon😳
Jag skickade i mina vårdkontakter o frågade. 
Jo, så gör man.
Men anser Dr att ett besök behövs, efter samtalet, bokas det in. 
Jag behövde icke det, kom vi fram till! 

Vi pratade om armen. 
Lymfödemet får jag leva med. 
Fortsätta med kompressionsstrumpan o handsken, när den behövs. 
Blir det mycket mer lymfvätska, får man åka till Malmö o fettsuga ut lymfvätskan.
 Men det behövs inte nu! 
Jag gör lymfmassage o strumpan åker på så fort jag duschat. 
(Dock har jag fått köpa en vinterjacka till jobbet, i en storlek större. För när jag har jobbat mina timmar är armen svullen o får icke plats i den vanliga jackan.)

Jag hade ju behövt fettsugas på fler ställen, men tror inte det var hans område 😝 så nämnde det icke! 

Mammografi, en gång om året i ytterligare 5 år. 
Vid min sorts bröstcancer är risken för återfall störst inom 2 år, sa han. 
O jag åt ju tabletterna, i ca 2 år med några uppehåll. (Endokrinabehandlingen) 
O har genomgått operation, cellgifter o strålning. 

Att jag har lymfödem i armen beror på att man opererade bort alla 20 lymfkörtlarna i armhålan. 
Hade cancer i 2 av dem. 
Samt strålningen som bidrar till lymfödem. 


Så där o då, via telefonen, blev jag utskriven från Onkologen i Kristianstad 🙏🏻❤️ 
Alltså, Hurra o Yippie o allmänna glädjetjut!! 

Fatta känslan !! 
Ren lycka! 
Nu har jag inga sjukhusbesök inbokade! 
Telefontid med smärtkliniken nästa onsdag, det är det enda! 
Besök till min fysioterapeut på Rehab i Maj, för nya stödstrumpor, arm o ben. 
Var hos henne i onsdags o måttade. Så nya kommer nog i nästa vecka. 
Svarta o beiga denna gången oxå. 
Trots att hon är på mej om nån med lite mer färg, mangogul eller syrenlila 😝 
Tack men NÄ tack! 

5 år ! 
Det går fan fort alltså! 
O det händer en del på 5 år. 

Under denna tiden har jag: 

Opererats 3 gånger
Haft borrelia
Legat på sjukhus 4 gånger
Haft covid
Blivit mormor
Varit på 2 begravningar
Firat silverbröllop
Fyllt 50 år 
Lever med PostCovid 
Tappat allt hår 
Blivit gråhårig 
Gått upp 10 kg ( av behandling) 
Byggt växthus ( eller P byggde ju) 
Blivit minst 20 år äldre i kroppen 
Mist älskade Albert 😢
Gått ner de 10 kg igen 
Sett Ed Sheeran 2 gånger på Ullevi 
Tappat smak o lukt (det är fortfarande borta, snart 2 år senare) 

Ja, för att nämna nått! 

Men jag kommer fortsätta skriva. 
Rätt vad det är drar jag på mej nått som gör att jag kan fylla några rader med sjukdom igen 
😝😝😝

Nu ska jag få mer styrka i kroppen, tänker jag. 
Vara rädd om den o hålla mej frisk. 
Få upp flåset lite. 
Tappa några kg o låta dem ligga där! 
Fortsätta att se positivt på livet, som ju är för jäkla härligt 🥰

Puss o kram 😘

(null)
Dr martens som jag fick i julklapp 2017 , de är med än 
(null)
Cellgift nr 2 av 6 
(null)
När håret släpper från skallen .. det gör ont kan jag berätta 
(null)

(null)

(null)
När man varit på sminkkurs 2 timmar! Det blev man erbjuden på onkologen 
 
(null)
Här rakar vi bort de sista stråna 
(null)
Min familj ❤️ mitt stora stöd 
(null)
Ja, sjukhusets trosor 😂 men de är sköna 
(null)
CortisonSvullen inlagd på sjukhus pga infektion efter cg 
(null)
När man får en glass o friskluft. Inlagd på sjukhuset Kristianstad (null) 
❤️
(null)
Armstrumpa 
(null)
Fötterna kunde svullna upp lite närsom när jag fick strålningsbehandlingen 



(null)
Blev lite strålskadad. Det gick hål på detta sen efter ytterligare 5 omgångar 
(null)
Så glad efter sista strålningen av 30 gånger 
(null)
Hurra för livet 

Nyrakade inför 1:a cellgiftsbehandlingen 

(null)
Växthusbygge 


(null)

(null)
Hahaha älskar denna 😂

(null)
På väg till Oslo 2020 
(null)
❤️
(null)
❤️
(null)
25 år senare 
(null)
1995 - 2020 

(null)
Så här ser borrelia ut i början 
(null)
FästingaJävel 
(null)
Albert 💔
(null)
2020 året då man lär sej leva med munskydd 

(null)
När det är Is på hele sjön 

(null)

(null) 
Inlagd med Covid. Högflödessyrgas🙌🏻 jävla bra skit, den där!  

(null)
Nyrakade o helt ovetandes om vad cellgiftsbehandling innebär 
(null)
Skelettstärkande  var 6:e månad i 3 år
(null)

(null)
Sanna 
(null)

(null)
Näsblod i 6 timmar 🤬
(null)

(null)
Min älskade skog

(null)
Älskade skor 

(null)
Här är jag inte så pigg. 
Maj 2018, sista cellgiftsbehandlingen tog hårt på  kroppen 

(null)
Så glad efter att det sista cellgiftet gått in i min kropp 
(null)
Så här såg picclinen ut, när den togs ut. 50 cm slang som trycktes in via armen, i en ådra, o sen togs alla prover o behandlingar i den.  (null) 
Ser ljuset 😍
(null)
❤️
(null)

(null)
Fick dränage efter bröst op 
(null)

(null)
Nyopererad med dränage 
(null)
Uppe på rummet igen med två nyopererade bröst!
 I det ena togs 2 tumörer o 2 förstadie tumörer bort. Det andra blev lyft o grannt. 20 lymfkörtlar i vänster armhåla togs oxå bort! 
(null)
Känslan när man läser detta är overklig! Tror alla känner så 
(null)
Mammografin i år, oktober 2022 🙏🏻
(null)
I detta rummet fick vi beskedet 
(null)
Vissa dagar! Dagen efter cellgiftsbehandling kunde va smärtsam i kroppen. Minns att det kändes som att 100 möss gnagande på varenda ben i kroppen 



2 kommentarer

Harrieth

10 Dec 2022 08:27

Så mycket din kroppastolle har varit med om.
Var rädd om dej, å inga mer sjukhus inlägg.🌹💐🌹

Svar: Kolla, nu kan du kommentera igen 😍
Anne Persson

RogerBok

07 Jan 2024 08:18

Hey there, I'm new here, I'm not sure in the event this section is a right place to share this and sorry just for this, but I was hoping a person here on detejufan.blogg.se would be able to support me.



Now i am wondering anybody knows any sort of trusted provider for best crypto signals, need a good source intended for such services. Is this crypto channel trusted and anyone worked with them ?



cryptocurrency signals



Moreover please introduce any good as well as comprehensive website directory for more inormation about this sort of services. We appreciate it.

Kommentera

Publiceras ej