Såja, då är omgång 5 gjord 🙏🏻

Det känns helt fantastiskt att jag bara har 1 gång kvar! 

 
Lätt o säga idag, när cortisonet tar biverkningarna.
 Fråga mig på måndag, hur det känns då 😏 

Träffade onkologen kl 9:15. 
En ny, men ack så trevlig hon var! 
Hon berättade om den kommande strålningsbehandlingen i Lund.
 25 gånger ska jag strålas. 
5 veckor / 5 dagar i veckan. 
Det dröjer ca 6 veckor efter sista CG- behandlingen innan det börjar. 
Ska Strålas på tre ställen. Bröst upp mot hals, armhåla o baktill vid skuldran, typ. 
Kan få lite brännskador, typ solbränd o trötthet. 
Ska även då börja med Tamoxifen. Tabletten som jag ska äta i 10 år. 

Hon kollade min arm, jodå den är svullen än. 
O har även lite vätska i bröstet, men inget oroväckande. 
Hon tyckte oxå att det var fantastiskt att de hade opererat det " långa" friska bröstet 😝 tydligen gör man inte det överallt! 

P var med vi satt o pratade i 40 minuter.
 Alltså 🙏🏻 jag kan inte sluta glädjas åt cancervården! 
Ingen fråga är dum o allt kollas upp.
 O här är det ingen stress vid besöket! Gick igenom biverkningarna sen förra omgången o de var fullt normala biverkningar! 
Även det med rygg-ven känslan! 
Den kommer väl om en vecka 😫 den längtar jag Icke efter! 

Sen var det tid att inta Cellgifts rummet. 
H var med men fick stanna i caféet då hon är förkyld. 
F o J kom från Malmö o satt med oss en stund o sen höll de H sällskap i caféet. Betyder så mycket att ni är med ❤️❤️❤️ Älskade pluttar! 

Det låg en dam i sängen mittemot o fick sin behandling, annars var det tomt. 
En pensionerad narkos-sköterska gick bredvid för att sen gå in som sommarvikarie. Så trevlig o jag kände igen henne. 
Antagligen har hon varit med o sövt mig nångång vid en av alla operationer. 

Det tog en timme att få giftet. Mina fingertoppar svullnar efter ca 30 minuter o blir illröda 🤨 
inget konstigt men det spänner lite i dem. Det sitter i än. 

Fick info att nu blir det tufft med dessa 2 sista behandlingarna, jättetufft! 
Kroppen går ner sig! 

Min CG sköterska Hanna 💕 pratade om Lydiagården. 
Hon tyckte absolut jag skulle åka dit efter mina behandlingar. Finns speciella veckor för de som är färdigbehandlade med sin bröstcancer! 
Men jag vet inte... sön-fre utan familjen, hu, då blir jag nog sjuk 😝

Men får fundera på det o se hur jag mår efter behandlingarna! 
Det är vanligt att man "pajar" efter att allt är klart! 
O det vill man ju undvika, såklart! 

Nästa gång dras picclinen o Hanna sa att vi skulle kyla champagnen 😀🍾 det kan ni tro vi ska! 
Har en flaska Pol Roger som står i skåpet, den ska kylas o njutas på kvällen den 3 maj! 

Efter behandlingen blev det lunch på Rosegarden. 
Sen körde vi till Solhaga trädgård. 
Där är så himla mycket o vi handlade lite mer mat åt rådjuren 😂 alltså penseer 🌼

Väl hemma blev det lugnt i fåtöljen. Jag somnade vid 21. Låg vaken stor del natten före, pga cortisonet.

Vaknade av att P rusar upp o skriker 😱 
Jodå, då är herr rådjur på väg upp mot terssen o ska inspektera det nyinköpta som vi ställt där! 
P far ut genom dörren o klappar i händerna o skriker o ser allmänt galen o farlig ut! 
Men rådjuret lommar iväg o hoppar ut i skogen. 
Han verkade inte bli så rädd som jag blev 😝

Går in o lägger mig o somnar bums. Vaknar vid 04 o då är täcket plaskvått av svett.. orkar inte gå upp o byta sängkläder utan vänder bara på täcket 😝
Ligger vaken tills P klocka ringer. Går med honom upp o dricker lite blåbärssoppa. 
Somnar om igen o nu är jag uppe. 
Trött  o det burrar i tår o fingrar men det är det enda, än så länge! 
Får se om jag orkar planta lite idag🌸 

Njut av att det är fredag! 
Puss o kram 
(null)
Solhaga 
(null)
Snapchat 
(null)
Kompisen i undersökningsrummet 😂
(null)
Lite sushi 

2 kommentarer

Ingela

13 Apr 2018 11:40

Äntligen kom jag mig in hit till din Blogg som är så underbar att läsa. Undrar varför jag inte tar mig tiden lite oftare?
Jag har sagt det tidigare, du är en sån fantastisk människa Anne, fastän jag aldrig träffat dig så känns det ända in i hjärteroten vilken underbar person du är!
Som jag önskar att du skulle slippa gå genom denna resa, samtidigt som jag är så glad åt att du har din fantastiska familj som finns där för dig. Jag gissar också att det nu kan bli tuffa veckor de sista behandlingarna, men sen är det gjort. Ej sjuhelsikes resa som snart är över! Ok, strålningen är ju också jobbigt att göra så många gånger av, men sån tur att det finns behandling som biter på denna skitsjukdom som den är.

Tack för allt du delar med dig av fina du! Njut av varje stund du mår bra och tänk på de stunder sen när du mår sämre.
Kram kram <3

Svar: Åh, Tack finaste Ingela ❤️ dina ord värmer, ska du veta!
Massa kramar till dig, du underbara viktiga vän
Anne Persson

Inger Pålsson

14 Apr 2018 12:16

Tänker massor på dig nu och under de tuffa dagarna som kommer nu....skit att det ska behöva vara så, men ont ska väl med ont förgås 😔
Bra ändå att de förvarnar så du är beredd även om jag förstår att det är fan att behöva höra 🤢
Men nu ser du slutet på denna jobbiga våren skymta i horisonten,underbart 😍!!!
Styrkekram till dig kämpe ❤❤❤

Svar: Tack Inger 😘
Ja så är det nog, ont ska med ont förgås!
O snart, snart är det över!
Den känslan, när jag den 3 maj går ut från Kristianstads sjukhus, den kommer va sagolik❤️
Kram på dig, o Tack för ditt stöd 😘
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej