Vi sov till 9 idag o åt frukost ute på terassen. 
Det känns lite höst i luften nu. 

Gav oss i väg för lite lunch o shopping i Kristianstad innan onkologbesöket. 
Hade sett att Rusta  fått in sammetsgardiner. En orange sån ville jag ha i tv-rummet. 
Där har vi inte haft gardiner men nu känner jag för att ha en längd. 
Som inte döljer utsikten från vårt glasparti. 
Så en sån inhandlades för 99 spänn, som hittat 👍🏻
Fick köpa en gardinstång oxå för det hade vi ingen. 
Jo, det satt en som de som bott här innan nog själv gjort, en lång hiskelig träsak med en stålskena i. 
Sen blev det lunch. Åt på resturang Martini. Deras portioner är gigantiska. Var inte så hungrig o lämnade halva laxen o nästan all moset på min laxplanka. 
Sen gick vi till en inredningsbutik som jag brukar gå till när jag är i Kristianstad. 
O vet ni, de hade 70% på allt 😳 
OMG alltså, vad är oddsen på det, just idag? 
Så nån kruka o lykta fick jag tvunget köpa 😀

Sen var det tid o köra till sjukhuset! 
Så märklig men skön känsla att sitta i väntrummet på onkologen o veta att idag ska jag bara träffa läkaren! 
Inget gift som ska sprutas in o göra mig sjuk o få håret att lämna skallen. 

Det var samma dr som vi träffade inför omgång 5 av cellgifterna. 
Pratade om hur jag mår o så. Biverkningarna jag har är vanliga.
 Får utskrivet insomningspiller men de får jag se om jag tar. Det är Lätt att bli beroende av dessa. Så jag skulle va försiktig med dem. 
Min värk i kroppen beror troligtvis på Tamoxifen, tabletten jag ska äta i 10 år 😳 får se hur jag har det vid nästa återbesök nu i december. Om jag står ut eller man får kolla på nån annan sorts tablett. 
Bestämmer att jag ska ta den kl 8 på morgonen istället för som nu, kl 8 på kvällen. 
Är lite svullen i bröstet men inget oroväckande. Det berodde nog på strålningen, trodde hon. Tar ett tag innan allt sånt sätter sig. 
Jag fick ju strålning 30 gånger o det beror på att jag är så ung 🤣🤣 (vanligast med 25 gånger) 
Hahaha, det får hon gärna säga ett par gånger, för det tål att höras.. skulle spelat in det o spelat upp det i morgonbitti när jag känner mig allt annat än ung, då när jag rullar mig ur sängen med en värkande kropp! 

O så givetvis det eviga tjatet om motion... Antar att jag ser ut som en riktig soffpotatis 😆
Tröttheten hör oxå till. 
Blir sjukskriven september ut för att sen börja så nätt med att jobba 25%, o det känns bara bra! 
Ögonen skulle jag höra av mig om de inte blev bättre inom ett par veckor. Har lite dimsyn än. 
I december på återbesöket blir det både mammografi o ultraljud. 
Så efter 45 minuter är vi klara o vi går ut lättade P o jag, hand i hand. 

Det sitter ett par, i vår ålder, i väntrummet. 
De ser trötta o lite tagna ut. 
Antar att de ska på infomöte inför en cellgiftsbehandling. 
Det är inget jag vet men får den känslan när de tittar på oss! 

Jag, o jag tycker mig höra att P oxå, drar en suck av lättnad att vi nu har allt detta bakom oss o kan se framemot en höst med jobb o att nästa ledighet bli semesterdag o inte sjukskrivning. 
Ja just ja, jag har ju en operation till att göra.. men den vet jag inte ännu när den blir o den tiden. den sorgen. 
Nästa gång vi ska hit är i november för en påse skelettstärkande dropp! Det ska jag få var 6:e månad i 3 år. 

Det är faktiskt en högst märklig känsla att jag har haft cancer o nu är färdig med behandlingarna! 
Att vi varit med om detta! 
O nu är det gjort o jag ska snart få börja jobba igen 😍 
inom på cafet o tar en " hämtekaffe" att dricka i bilen! 
Regnet det öser ner o vi är trötta! 
Men vi får ny energi när vi kommer hem. P drar ner den gräsliga gamla gardinstången o sätter upp den nya 👍🏻
Det blir exakt så bra med gardinen som jag sett i min skalle 😀 
Hej hösten, nu är vi redo för dig o dina färger 🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
Vi myser ner oss i fåtöljen o ser del 3 av serien " Det som göms i snö" 

Puss o kram 😘
(null)
Laxplanka 
(null)
Onkologen 
(null)
Onkologväntrummet 
(null)
Sitter under filten o myser 



Kommentera

Publiceras ej