Ett nytt år är på ingång! 

Det är alltid en skön känsla med nytt år.
 O jag har bara ett läkarbesök inbokat, än så länge 🙏🏻

Julen åker ut på torsdag o det blir fräscht igen. Varför känns julen så dammig efter Julada? 

vi fick ett sms i morse, en ny liten underbar bebiskille har kommit till världen ❤️🎈 
Han lät vänta på sig o stannade 14 dagar längre än vad tanken var! 
Men nu är han här o jag blev gammelmoster på kuppen 👵🏻 
Välkommen till världen Frans 💙💙

Annars tror jag att 2019 blir ett bra år! 

Smärtan i magen är väck! 
Men jag har fortfarande grejer att kämpa mot.
 Endometriosen är kvar o ger sig till känna lite. Mest med svullnad o ont i lederna o förstoppning 💩 
så inte värre än så! 
Haft min återkommande 3-dagars huvudvärk nu. Vaknade med den i lördags men idag är jag bara lite "sum" i skallen 👍🏻 

Men nu gör sig oxå klimakteriet tillkänna,  tror jag.. 
kroppen har nog kommit på att 
-Jisses, nu är den äggstockslös så då skickar vi ut lite negativa tankar o trötthet i människan 😱

Sviterna efter cellgiftsbehandlingen är kvar i systemet. 
Lymfödemet jävlas o jag är öm o svullen! 
Vissa dagar passar skjortan perfekt överallt utom just vänster arm.. Kan ju knappast gå med den utanför skjortan 😝 Har köpt en stor jacka att ha till jobbet, bara för armens  skull! 
Men VaFan gör det? Det är ju det lilla i det hela! 
Åderbråcket i vänsterknä jävlas! Så det är helbensstödstrumpa  på som gäller.. 
Dock måste vi va två för att få på den, eftersom jag har ont i fingerlederna 👵🏻 

Ja, ni hör ju ... 
min sjukdomsblogg kommer ju finnas rätt många år till 😝😝😝😝😝

MEN återigen, det är inte synd om mig, det vet ni! Det är inte därför jag skriver! 
Harrieth, hör du det 😘❤️😘 ! 
Det är så livet är, vissa blir snygga o vissa lite sjuka 😝😝


Men jag har på allvar börjat ta tag i det här med vikten! 
Började i fredags o det är viktväktarna som gäller. Vet att det funkar o det är vanlig mat som gäller.
Jag väger på tok för mycket för min längd. O den kan jag ju inte fixa till 😝
Har varit uppe o nästan touchat på 3-siffrigt under behandlingen men så tokigt är det inte nu... Men tokigt, det är det! 
Mina knä mår inte bra av denna vikten o inte jag heller. 
Så lite matprat kan det bli under 2019. 

Nu kan jag ju äntligen gå promenader igen 🏃🏼‍♀️👌🏻 så det har jag satt i gång med! 

Annars blev julen precis så lugn o mysig som vi önskade ❤️😍 o med snö! Bara en sån sak! 

Ikväll blir det nyårspartaj med gänget 🍾🎉💃🕺 
vi beställer alltid mat, så smidigt! Nytt ställe i år så det ska bli spännande att testa! 
Jag kör ikväll. Harry stackarn, är så livrädd för raketer o smällare. Så vi vill va hemma hos dem till 12-slaget. 
Ifjor sköts det rejält här i skogen. 
Men champagnen ligger på kylning o jordgubbarna ska chokladdoppas 🍾🍓 så det blir ett Gott Nytt År här i skogen! 

Så nu önskar jag er ett riktigt 
Gott Nytt År  🍾🎉💃

Puss o kram 😘
(null)
Växthuset är  mysigt även i snötäcke 
(null)
Min julmat! Äter inte skinka eller revben så kycklingvingar har vi alltid. O såklart Gröna ärtor 😝
(null)
Sillbordet 
(null)
Mina paket 😍😍😍 Tack! 
(null)
Harry o Albert o vi fick en fötålj av barnen 😍 så fantastiskt! Likadana som våra två! Såg att även Anders Bagges hundar hade en sån. Så coolt när Harry ligger i den vid sidan om mig. 
(null)
Annandags promenaden o snön är väck
(null)
Sjön på annandagen 
(null)
Fick en underbar bukett i torsdags som står så fint än❤️ Tack Petra o Jessica 
(null)
Hu... men den lever än, vågen 

(null)
Det blev en liten rea promenad i Malmö. Så glad att jag äntligen kan gå såhär! 
(null)
Mat hos mamma o pappa i lördags❤️ 
(null)
Sugen på kött igår. Entrecote o potatiskaka på Viktväktarvis o rödvinssås 
(null)
Godbajs du "sjuka" år 2018 
(null)
En omgång till med snö vill jag ha ☃️☃️

(null)
Harry myser 😍

2 kommentarer

Petra

31 Dec 2018 15:54

Du har haft en kämpigt år Men åh vad modig du varit fast allt gått emot dig, heja Anne fina vän🥰 du är en kämpe! 2019 blir ett bra år och hoppas du fortsätter skriva din blogg😘

Svar: ❤️ Åh, Petra kram på dig!
O tack för du varit där, varenda dag 🙏🏻 Kan inte säga hur mycket det har betytt för mig ❤️
Ja, nu blir det ett bra år!
Kram på dej, finaste
Anne Persson

Harrieth Jacobson

01 Jan 2019 19:25

Lite synd kan jag väl få tänka 💕.
Sicket år du har haft, nu ska du se att 2019 blir ett toppen år.
Men fortsätt skriva, älskar dina blogginlägg.
Pussipannan på dej du goa skånetös

Svar: Okej, lite då 😝
Ja nu blir det ett bra år, hoppas vi!
Kommer fortsätta skriva.
Puss på näsan din 😍
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej