Men man glömmer oftast bort det! 

Jag är så glad för denna veckan som gått! 

I lördags var vi hos bästa kompisarna💕 vi åt o snackade o bara mös! 
Jag orkade ända till kl 00 sen ringde sovklockan o vi körde hem, mätta o fullproppade med kärlek o tacksamhet över vårt kompisgäng! 

Vet ju inte hur det kommer bli lite längre fram med påsk, valborg, midsommar o några jämna födelsedagar som ska firas. Inte säkert att jag kan va med... därför gäller det att passa på nu, för nu kan o orkar jag ju! 

I måndags var det tid för piccline omläggning o efter det körde jag till mamma o pappa o åt lunch. Mamma o jag tog en liten reatur på Bo Ohlsson. Hittade både en svart klänning o en kortärmad blus. Den sistnämnda behöver jag vid cellgiftsbehandlingen. 
Så jag slipper sitta i bara mässingen när de ska åt picclinen. Har inget kortärmat i garderoben då min muskler liksom hänger på undersidan av överarmen 😝
 jo jag vet, det heter gäddhäng men det ordet är inte vackert, tycker jag. Så jag föredrar muskelfästefel 😝

Igår var det tid för ett besök hos lymfsköterskan/sjukgymnasten på Kristianstad sjukhus. 
Hon gick igenom lite o kollade mina rörelser. 
Jag har gjort övningarna som jag fick av sjukgymnasten, när jag låg inlagd efter operationen. Dock erkände jag att jag slarvat nån dag. Det var bra att jag erkände tyckte hon😝 det brukar folk inte göra! 
Men iallafall så fick jag MVG på rörelserna i axlarna. Räknas som nyopererad fortfarande. 
O jo, jag håller med henne. 
Jag har inga problem med att röra båda armarna o axlarna, sträcka upp o ner o hit o dit. Har lite dragkänsla, alltså det känns som det är för kort, på underarmens insida. Fullt naturligt o vanligt. Det var någonting med venerna. 
Skulle hålla koll på min vänsterarm när jag får strålning, längre fram. Då kan den svullna o man får en trötthetskänsla i armen. Då kan man behöva en strumpa för att hålla in svullnaden. 

Haha, undrar om jag kan få en helkroppsstödstrumpa då 😂 har ju redan en helbens stödstrumpa på högerben. 
Ja o magarna hade definitivt behövt en stödstrumpa 😝

Annars var det fritt fram att träna nu 😱 det var ju ett himla tjatande om träning! 
Jag går mina promenader, på mellan 30-45 minuter, ibland 2 gånger/dag. Det får minsann räcka! 
Är icke gjord för gruppträning, typ Friskis... då jag har mer göre att hålla koll på alla andra än mig själv 😂 
O gå på gym o sånt, med maskiner... nä det är förenat med livsfara om man bor i min kropp 😝

H var med mig igår. Efter sjukgymnastbesöket så gick vi till caféet o köpte frukost. Varsin bulle o två KAFFE 😳 det gick av ren rutin o ingen av oss reagerade.... 
.......Förrän jag druckit halva min kopp! 
Jisses, jag drack kaffe!! 
Ja, smaken är inte riktigt som den brukar men det var inte äckligt allafall! 

Hej, smaklökarna, trevligt att ni är tillbaks 😍

Sen körde vi till Lund o mötte upp F och J. 
F skulle till Erikshjälpen där. Jisses, vilken stor Erikshjälpen o sicken massa människor.
Hittade i allafall en gammal orreforsvas med hållare till blommorna, i botten 👍🏻 älskar gammalt glas.. 

Sen körde vi till Malmö. Det blev lunch på triangeln, buffé på nuddlemarket. 
Vår H blir en liten otäck en, när hon är hungrig 😝 så det fick gå kvickt att få i henne nåt så vi kunde umgås en stund till 😍 sen var allt som vanligt igen! 

Vi gick o strosade lite i affärerna innan vi åkte hem till skogen igen o lagade korvstroganoff, senare på kvällen! 
Det blev en vanlig stroganoff, till P o F o J.
Jag äter ju bara fågel, fisk o skaldjur och inte lök, så det fick bli en på kycklingkorv till mig. 
Tyckte inte det gjorde sig med fisk 😝
O H äter inget kött alls så det fick bli en på sojakorv. 

Annars är det lugnt nu fram till måndag då det är provtagning o piccline omläggning igen. Sen blir det Kristianstad på tisdag. Tänk att det redan gått 3 veckor, sen första cellgiftsbehandlingen! 

Idag sänder jag en kram till Elsie i Halmstad 💕 
Jag Hoppas du äter en semla o dricker kaffe när du får detta uppläst! 

Puss o kram på er o stanna upp en minut o dofta på luften idag! 

(null)
Vasen 😍 
(null)
Ännu ett dystert väntrum. Lite mer färg hade inte skadat! 
(null)
Distriktsköterskans rum. 
(null)
Sushi, älskar sushi 
(null)
Gillar att snapschatt nu har ett perukfilter 😂 förstår ni varför jag väljer att vara utan peruk? 
(null)

Allas korvstroganoff 😆


5 kommentarer

Anonym

31 Jan 2018 17:11

Jag tycker du blev jättesöt! 😍

Svar: 😍
Anne Persson

harrieth

31 Jan 2018 17:45

Lilla Elsie i Halmstad får nog en tår i ögat, när hon får din fina hälsning 💖.
Så fin vas du hittat, men håret var ingen höjdare 😉.
Kramar

Svar: ❤️ ja du vet ju hur tokig jag är i glas o porslin 😝
Kram
Anne Persson

Birgitta S

31 Jan 2018 19:11

Ja visst har man mycket att glädjas åt.....
Goa vänner speciellt <3
Gläds gör jag också, och skrattar så tårarna rinner, varje gång jag läser din blogg :-)))
Haha alltså du är grym!!
Sluta aldrig blogga :-)
Hoppas du får ha en fortsatt "bra" vecka
Kram <3

Svar: Ja, goa vänner speciellt 😍
Puss på näsan, på dej ❤️
Anne Persson

Inger Pålsson

01 Feb 2018 12:30

Men gulle dig för hälsningen till mamma <3 !
Jag ska till henne i eftermiddag och då ska vi fika och jag ska läsa för henne, hon kommer att bli så glad för din hälsning <3
Och ja...vi får ta kaffe o semla :)

Så härligt att du mår så bra nu, bara njut i fulla drag! Kan tänka faktiskt på allvar gör just det....utövar konsten att njuta av goda stunder på "riktigt" när man går igenom en sådan period som du gör nu.
Och då blir man som "frisk" förbannad över att man inte aturligt gör det, som man verkligen borde!
Du får mig att tänka till genom att du låter oss följa med på resan, det ska du veta.

Kram till vår starka Pippikvinna <3

Svar: Ja, hälsa henne så gott 💕 blev så glad när du skrev att ”ni” läser bloggen!
Eller hur är det så? Man bara far på i vardagen o jäktar o stressar o glömmer ofta bort hur bra man egentligen har det!
Jag känner så nu, inte pga cancern utan att magen är lugn! Vilken underbar känsla! Jag kan gå ut o gå o bara lyssna på gratis fågelsång 😍
Ha nu en skön eftermiddag med din fina mamma o njut av varje semletugga ❤️ kram på dig
Anne Persson

Ingela

19 Feb 2018 13:29

Alltså, jag som älskar dina blogg inlägg och har inte hunnit läsa allt än, men jag försöker hinna ikapp nu. Du skriver så fantastiskt skönt, ärligt, positivt och lättsamt att det nästan är onormalt! Men du är en unik tjej med hjärta och hjärna på rätta ställena så det är ju inte alls konstigt då.

Så fint med en hälsning till Ingers mamma mitt uppi allt också <3 Gissar att hon blev så glad för din hälsning!

Visst är det kul med snapchat filter! Men du Anne, jag har ju snapchat, måste leta rätt på dig där ju! Puss på dä <3

Svar: ❤️ tack fina du.
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej