Ja, i morgon går vi in i Juni, o jag har snart varit sjukskriven i 6 månader
-ett halvt år, alltså! 

Så fort tiden går! 
Man brukar ju säga att tiden går fort när man har roligt! 
Men den går minsann fort om man har tråkigt ( eller tråkigt har jag kanske inte haft, men ni fattar) oxå 😀

Igår efter att vi varit i Lund o kommit hem så kom min finaste Onkel Rune 
(o gudfar) o mamma hit! 
Han är en riktig fighter 🙌🏻
Onkel bor icke nära men inte heller så långt bort så att det borde dröja 18 år mellan gångerna som vi ses 😱 
 
Men allafall så sågs vi äntligen o det blev en mysig kväll här i skogen.
 Pappa kom oxå efter hans onsdags boule!
Efter vi ätit o druckit kaffe körde mamma o pappa hem o Onkel gick till sin husbil o jag o hundarna somnade nästan bums. 

Så i morse blev det häng på terassen  o kaffe o massa snack! 
Sen gav sig onkel hemåt o P o jag körde till kyrkogården o fixade. 
Skulle köra till verkstaden o visa bilen efter en grävlingskrock, men det gör vi i morgon i stället. 

I morgon börjar Malmö Garden Show 🌸🌺 den är nu i helgen o jag får se hur dagsformen är i morgon om jag åker in med P när han ska till jobbet! 

Ikväll har H fixat i en av rabatterna 😍 det blev så fint! Hon var i Danmark igår på inköp o köpte lite med hem. 
Vit Lavendel, vit Lupin o gul bollTagetes. 
Nu håller vi tummarna för att rådjursdjävulen icke tycker om detta!! 
Han hoppade in här, häromkvällen o tog de flesta knopparna på tre av rosenbuskarna 🌹

Fick rådet av onkel att P skulle slå en pink eller två i rabatten 😂😂 så det får han göra en mörk natt... Risken finns att vi blir idiotförklarade av grannarna, men håller det rådjuret borta, så skitsamma 😀

Myggen var verkligen på hugget ikväll 🦗🦗
Tror hele jag kommer se ut som ett enda stort myggbett i morgon 😱
Har tagit fram myggmedlet MyggA men det hjälper ju inte bara att ta fram det.. Man måste liksom spraya det på sig oxå, för att det ska göra nån nytta, tydligen!

Man kan ju hoppas att jag har lite cellgifter kvar i kroppen så myggorna får i sig lite o det kröker gadden, eller nåt 😝

Har sovit i 2,5 timme i eftermiddags o nu hoppas jag att jag kan hålla mig vaken tills P kommer vid 00:35... Det känns dock icke så 😴

Så gonatt med er o vi hörs i Juni 😍 
Puss o kram 
(null)
En kvist av hängpelargonian som H köpt får stå i björn wiinblad vasen 
(null)
Mysiga sommarkvällar 
(null)
Alltså, daggkåpa 😍 underbart fin 
(null)
Numera knopplösa rosor 
(null)
Min lilla grodsamling o Harry 
(null)
I väntan på plantering 
(null)
Pelargonier o zink 👌🏻
(null)

(null)
Såhär sov vi i 2,5 timme 
(null)
H- min trädgårdsmästaren
(null)
Älsk på denna coola begonian 
(null)
Där står han/hon.... Blomtjyven 

Kommentera

Publiceras ej