nu 3:19 o det är tidig söndagsmorgon, jag har inte sovit en blund än o det är Dan före Dan före dopparedagen
 🎅🏻🎄🎁
Årets mysigaste dag närmar sig. 
Jag letade ju efter julkänslan sist jag skrev. 
Om jag hittat den? 
Nja, jag vet inte riktigt? 
Sådär halvt om halvt, tror jag. 
Men det lär bli den 24:e o julafton oavsett o det är ju tur det! 
Hade ju vatt fruktansvärt om allt hängt på mig 😝


Annars mår jag sådär! 
De här jävla tabletterna.. de gör så att jag gråter ibland.. gråter av smärta... senast nu i tisdags. 
jag fattar inte att den kan göra så ont?! 

Jag har kontaktat onkologen. 
Jag vägrar att ha det så här i 9,5 år till.. 
Det funkar inte.. 
Jag funkar inte...
De ska höra av sig. Blir väl efter helgerna. 
Till nästa år då alltså, 2020. 

Hur fixar andra det? 
Att fungera med dessa biverkningar? 
Ja, det kan ju va jag som är jävligt gnällig, förstås 🥴 
Men de senaste 10 åren har varit smärtsamma för denna kropp. Men mest pga sjukdomar, inte pga medicinering. 
Jo när jag blev försatt i kemiskt klimakterie med sprutor. 
Då hade jag oxå ont, fy-för-Satan 😫

Återigen så skriver jag inte detta för att ni ska tycka synd om mig!! 
Utan för att där ute finns nån, just nu som går igenom samma, o som känner sig kanske lika vilsen o kluven ang medicineringen som jag! 

Jag känner att jag absolut måste få veta svart- på - vitt ⚫️⚪️ Hur pass skyddad jag är från återfall med medicinering VS utan ?! 

Fick bröstcancerfondens tidning o där tog de upp just detta! O jag är inte ensam. 
Det är rätt vanligt. Men det pratas inte om det. Det är cellgifter o strålning som diskuteras. O alla oavsett om man fått det eller inte, förstår att det är kämpigt med de behandlingarna.
Just nu känner jag bara fuckcancer o dess efterdyningar! 

Nä vet ni, nu är det då snart 2020
🌟💥💫🥳🎉
Året då mycket händer: 
Vi firar silverbröllop
Jag fyller 50
Vi firar 35 år som par 
Vi ska till Ullevi o se Håkan Hellströmkonsert 
och Jag ska icke skriva ett endaste ord om cancer eller smärta här 
😝😝 haha, den lätte gick ni ju inte på!

Tänk om jag vaknar den 1/1 2020 o inte har ont nånstans 😍 fatta glädjen! 
Men Slår vad om att skulle så ske, så slår jag tån i sängbenet som ju är av stål o bryter stortån, linkar till badrummet o halkar på väg dit o landar på lillfingret som bryts på mitten, 
eller vad tror ni 😂


Nä nu ska jag bara gå in i Julkänslan o 
 bara umgås med familjen o vila o ligga på soffan, läsa med mina nya glasögon, se julfilmer, promenera i lagom takt o älska mina julklappar, sno en puss under misteln o sjunga gamla julavisor. Jodå, Springsteen gör de ju bäst, såklart. 
Äta ska jag göra, i lagom mängd. 
Jag har lyckats gå ner 5 kg nu o tänker inte riskera, tack vare några 
Paradis-Askar, att gå upp allt igen över helgerna. 

 
Ja alla fall så önskar jag er alla EN RIKTIGT GOD JUL 🎄🎅🏻🎁🤶🏻❤️

puss o kram 😘 
(null)
Ingen jul utan amaryllis 
(null)
God Jul 
(null)
Bryggan vid sjön 
(null)
Så nu har jag eldat  upp mossan 🔥⛑ totalt livsfarligt 
(null)
Harry 
(null)
Julgodis 
(null)
Min absoluta favoritblomma 
(null)
Julros 
(null)
Massa paketer under granen 🎄🎁
(null)
Det juligaste huset finns i blentarp 😱 svårt att fotografera 

Kommentera

Publiceras ej