måste nu utökas till 
Det e ju fan o inihelvetes jävla satans mög! 

I torsdags var det konsert här på vår fina Amfiteater. Johan Boding sjunger Queen. 
Vi samlades 17 st här hos oss o hade picknick o sen gick vi ner till byn. 
Det var riktigt varmt men en helt underbar kväll. Sommarkväll när den är som bäst! 
Konserten var lite seg 1:a timmen men sen var resten riktigt ösig 🎶🎶
Tyvärr var där 2 tanter o en gubbe som tyckte man skulle va tyst 😡 
såna kan se konsert på tv, tycker jag!! 

Tack alla för en härlig kväll ❤️

Sen var det tid för Ulf Lundell konsert på Öja på fredagen. 
När vi beställde dessa biljetter mådde jag ju bra o tänkte att jag klarar två dar på rad... 

Tog det lugnt på dagen o vilade middag. Skulle på förfest kl 16. Nyduschad o klar sätter jag mig ute o väntar på P. 
Plockar lite med de vissna blommorna i krukan sidan om mig!
 O tror ni inte där sitter en getingJävel med röven o gadden i vädret o sticker mig i tummen 🐝 
Det gjorde rejält ont. 
Det 4:e sticket på 3 dagar.. Snacka om att va populär 😝

Aja, vi stack iväg till kompisarna, en halvtimme sena dock! 
Jag körde så det blev alkoholfri cider till maten. 
Konserten var bra, över förväntan!
 Jag är inget jättefan av Lundell men sommarkonserter är alltid kul 🎶🎶
Han började 20:00 prick o höll på till 23:00 🙌🏻 ändå respekt! 
Han är dock 70 år i år. 
Känner att jag börjar bli lite kass. Har haft feber lite till o från ett par dar. Tänkte det berodde på borrelia o getingstick. 

Var hemma vid 1:20 o gick o la oss bums. Vaknade vid 05 o mådde inte bra!
Gick upp o kokte lite bruna halstabletter i mjölk. Satt upp o hostade ut lungorna. Tog allergimedicinerna. O febern, 38,0. 
Vi bestämde att vi skulle ringa Nova kl 10 när de öppnade. Gick o duschade o när jag skulle gå till garderoben känner jag att ljud o bild försvinner i skallen.. 
Hann kalla på P innan jag kasade ihop... Jag svimmade. Men Va Fan ? 


Då bestämde vi att vi kör till akuten 😡 jag vill inte. Gör det aldrig när jag har mina skov, inte när nån cysta spricker, när jag svimmat av endosmärtan, men nu kände jag mig så dålig! 
Vi körde in. Parkerade o gick in. P får hålla i mig. Känner mig lite yr. 
Kommer fram till akutväntrummet o allt svartnar igen, o luften är slut... så tungt att andas! 

Måste ju säga att det är ett väldigt effektivt sätt att komma in snabbt o före i kön 😝 
upp i en rullstol o in i ett rum. Syresättning o blodtryck kollas. Hyfsat normalt! 
En underbar manlig sjuksköterska tar uppgifter o prover. 
En Dr kommer in. Han tycker jag ser risig o riktigt dålig ut 😱 
tur jag var för dålig för att ge igen, på det 😝

Det låter bra i lungorna men inte i luftvägarna 😫 tack det känns! 

Får inhalera lite pulmicort ett tag, det lättar o känns skönt. 
Får ligga ett tag o sen ut i väntrummet igen i väntan på provsvar. Somnar o slumrar mest i P,s knä. 
Han ser på simning. Efter en evighet kommer vi in igen. 
Dr ser trött ut o det tutar o ringer på honom hela tiden! 
Stackars människa 🙏🏻
 o ändå är han så trevlig mot mig som då har luftrörskatarr o virusinfektion o svamp i båda armhålorna 
( jodå, svampsäsongen är härmed inledd) 😝🍄😱 
lätt förhöjd sänka o vita blodkroppar. 

Såklart, jag visste det väl, "bara" ett jävla virus 👿 som angripit mig! 
Dock ett kraftigt sånt men ändå! 
Hur klen är man?

Så hostmedicin, minst 3 liter vatten/dag ( vattenförgiftning tänker då jag) 😱 o mycket vila o kärlek ❤️, jo det sa han faktiskt 😍 o nyttig mat, min pulmicort 3-4 X om dan, är det som gäller nu! 
Frågade om det kunde va borrelian som ställt till det med mitt immunförsvar o så kunde det mycket möjligt vara. Min allergi hjälper oxå till. 

Getingsticken trodde han inte hade nån betydelse. Att jag inte läker, sår just nu,  är oxå immunförsvaret. 
Svampen kan bero på antibiotikan jag åt mot borrelian. Det var därför jag fick det under CG-behandlingen. Åt ju antibiotika då mot infektion! 

Så tack o Godbajs o ut igen, kl är 16 o vi har inte ätit varkens frukost el lunch. Kör till burger king o tar både frukost o lunch med i bilen. Jag som då skulle äta nyttigt tar en pommes till frukost o milkshake till lunch 😝 bra där! 

Rätt hem o bäddar ner mig. Sover hårt i tre timmar. 

Idag mår jag lite bättre! Feberfri men det är tungt att andas. Det har ju varit hiskeligt fuktig o klibbig luft här idag! 

Men Jodå, mina vänner, jag är så redo på  lördag, tro inget annat ❤️💃🕺🍹

Man kan ju nog påstå att P lever ett rätt spännande liv med mig 😝 man vet aldrig vad som händer när jag är i närheten .. 
De två senaste dagarnas drulle-trillningar berättar jag mer om en annan dag 😂

Puss o kram 😘

(null)
Alltså, mamma o pappas kolloni-morötter är ju riktiga konstverk 
(null)
Vila
(null)
Getingsticket i tummen. Visst är det konstigt att det är så långt? Det har det blivit idag. Innan var det bara en prick 
(null)
Lundell på Öja 
(null)
Johan Boding 
(null)
Sövde Amfiteater 
(null)
Här går vi mot amfiteatern 
(null)
Getingstick nr 2 
(null)
Vila var det 
(null)
Svamp var det här 🍄 tur jag inte har nån känsel i denna armhåla pga operation. Hade en omgång av detta vid min CG behandling, när jag åt antibiotika. 
(null)
Snapchat är bara så kul. För 2 veckor sen när jag var pigg 












Kommentera

Publiceras ej