Nästan en hel månad sedan. 
Men det har ju inte varit några läkarbesök 😝 
förrän idag... 

Har haft ont i min armbåge o hand o fingerleder samt mitt knä, länge nu, minst 3 månader... så sökte till Nova för det. 
Fick en tid kl 08 i morse 😱 hur tidigt på sin lediga dag! 

Träffade en manlig läkare som jag aldrig mött innan, av den gamla stammen, om man får uttrycka sig så 😝
Han Undrade vad problemet var? 
Ja, det är väl lättare att säga vad som inte är problem.. 

Hade skrivit ner allt.. Sånt kan nog skrämma en gammal g...e, Sorry,  
-läkare, verkade det som 🤣 

Frågade inte om provtagning o blodtryckskoll som jag tänkt... verkade inte som han orkade med allt 😂

Men allafall så, konstaterade han att jag har tennisarm ✅
Så han satte en cortisonspruta i den!  Tack o Gud så skönt! 

Eller nä, det kändes hyfsat obehagligt när han sprutade in men nu känns det
nästan bra! 
Inte helt, men betydligt bättre än de senaste månaderna. 
Har ju nog använt min högerarm mer sen jag fick lymfödemet i vänstran o det blir ju enformigt för den högra armen då, som svarar med att ge mig tennisarm 🏸 
Kan ju ändå känna mig lite fit o sportig då 😂😂 tennisarm.... 

Troligtvis Karpaltunnelsyndrom ✅
 i höger hand så remiss vidare på det! 

Artros i knäna ✅ så remiss till röntgen för dem! 

Lederna i fingrarna fick vi ta nästa gång o att mina lymfar i svullnar ... vi kunde inte ta allt på en gång sa han 😱 
Vadå, inte ta allt på en gång? Så jag skå låta bli att " känna efter" då menar han?! 
Ok, fine det gör jag då o skickar räkning på tappade glas, o mjölkpaket m.m som jag inte orkar hålla i pga fingrarna ... 
äsch nä, en sak i taget, han har nog rätt ... 

Jag slutade ju med mina 10-årstabletter just pga ledvärk. Och tårna har blivit bra, de har jag inte ont i 👏🏻 men fingrarna är inte ett dugg bättre! O dem hade jag ont i redan innan behandlingen. 

Förnyade de flesta recepten.. inte alla, några fick jag ta med min gynekolog som skrivit ut dem. 
Okej, nemas problemas! 

Han hade inte läst min journal, mer än att jag hade bröstcancer i fjor, tror jag. 
I fjor när jag var på Nova o förnyade mina allergirecept, blev jag så paff att den dr läst på o förstod hur jag mådde... Men han var inte på Nova nu, såklart! 
Han skulle jag vilja träffa igen idag. 
Han förstod att jag hade ont o led av biverkningar efter alla jävla behandlingar o hormoner o sprutor o operationer o skit o mög o fan o hans mormor som jag har varit utsatt för de senaste 5 åren 💉💊

Men men, lite blev ju avbetat på listan. 

Fick kanske en liten tagg till denna g...e.. = läkare, idag när han tvunget skulle påpeka att jag var överviktig 😡 
Tack ska du ha, det är minsann du med.. Tänkte jag tyst för mig själv o inte högt, som tur var! 

Det är jag mycket medveten om svarade jag o du kan tro jag jobbar på det... att gå ner o inte upp mer då alltså 😝
Jo, jag vet, det sliter på mina knä ⛄️ det vet jag! 
Men det blir så himla tråkigt att höra det... fast det kan nog locka fram lite jävlar anama o spott i chipsskålen! 
Så vem vet? 
Han gjorde mig kanske en riktigt stor tjänst som sa så! 

Men vafan lymfarna svullnar väl inte av det, eller? 
Aja, jag ska nog fan visa honom! 
Tills nästa gång... vilket det lär bli ju, eftersom vi inte kunde reda ut allt idag. 

Annars pinnar livet på i skogen! Som för övrigt är magiskt grön o fin nu 
🌲🌳🌴🌿🌱
Tänk vad man glömmer det från år till år, hur underbar månad maj är! 

Jag är trött o vilar middag varje dag förutom de dagar jag jobbar. 
Har fått nytt schema så jag jobbar inte både lördag o söndag längre 🙏🏻 när det är min helg! Jag fixar ju inte det än.. 

Går på vattengympan på tisdagar o fredagar på sjukhuset i ystad. Det är SÅ skönt! 
Hoppas få fortsätta till hösten! 

Här kommer lite bilder från senaste månaden 😍

Puss o kram 😘
(null)
Kvällsmat i växthuset 
(null)
Nypotatis på morsdag 
(null)
Löst in några p-kort på Åbergs trädgård. Inte alla, så det blir en tur dit igen 
(null)
Mina svarta tulpaner blev mer blodröda 
(null)
Häng i Limhamn 
(null)
Mumford and sons på Royal arena Köpenhamn! Magiskt 🌟
(null)
Glutenfri paj på Åbergs trädgård! 
(null)
Det är grönt runt växthuset nu
(null)
Fick lite nya ansikte i morsdagspresent 😍 alltså, mina tjejer ❤️❤️
(null)
Frukost på morsdag 
(null)
Detta kaffet är 👌🏻
(null)
Sallad från lidobar 






Kommentera

Publiceras ej