Jag tog ju beslutet här i våras, att sluta med min 10-års tablett, exemestan. 
Biverkningarna var för jobbiga, tyckte jag. 
Hade prövat 2 sorters tabletter innan den, o denna skulle ju va mildast. 
Men när jag en lördag mådde sjukt illa o rummet bara snurrade, så kände jag bara: 
-Nä Tack,  jag pallar inte längre... inga fler 10-års piller. 

Har hostan än o tröttheten den är kvar. 
Min onkolog skickade mig på lungröntgen CT. 
Den visade inga konstigheter mer än en strålskada på vänster lunga. 
Men ingen så pass så jag borde hosta av det! 
Han ville utesluta misstanken om metastaser 😱 därför behövde jag inte vänta särskilt länge på röntgen. 
Tur den tanken aldrig slog mig.. 
men det var där inga, skönt det! 
Han skickade mig vidare för fler koller på lungorna, väntar på kallelse! 
Men han sa till, lite allvarligt att jag absolut skulle äta Exemestan ... 
Hör mig själv säga:
-men ja, givetvis ska jag börja med den igen.. 
har nu ätit den i en vecka. 
Mår hyfsat men tröttheten är lite värre.. den här pillan 💊 gör mig sömnlös 😴
Tack, det behövde jag.. inte! 

Så om 10 år, då är jag 59 år, och färdigbehandlad 😱 
Hur sjukt låter inte det? 

Annars är det ju Cancer till höger o vänster just nu. 
Oktober är den rosa månaden💖
Man kan ju bli lätt trött på att se o höra om cancer precis överallt. 
På tv reklamen, radion o i tidningarna. Men såklart bra det uppmärksammas o pengar till forskningen behövs! 
Sen dog ju Sara Danius 🖤 av återfall i sin bröstcancer!

Det slår mig då, när alla lägger upp hennes bild på Instagram, att alla kan drabbas av återfall, så även jag 😱 
Som tur är tänker jag inte på det så särskilt ofta, Varkens innan eller nu! 

O nu äter jag ju en pilla för att hålla det borta 👊🏻

Se, nu snackar jag ju oxå cancer 💖
Nu slutar jag med det! 

🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁

Jag sover mycket. 
Men försöker göra kul saker oxå. 
Som förra tisdagen!
Då hade jag träff med ett gäng raringar 😍 
Vi "möttes" för ca 8-9 år sedan på Viktväktarnas forum. 
Vi behövde alla gå ner några kg o hade mycket gemensamt. 
Någon bildade en grupp på Facebook i namnet Viktiga Vänner o där snackar vi än.
O nu hade vissa av oss, som bor hyfsat nära, vi är utspridda i hela Sverige, bestämt träff i Helsingborg för en dag i danska Helsingör 🇩🇰
Det är 3 år sen vi sågs där sist. O nu var vi en till, En liten urgullig Clara som kom till Världen för 5 månader sen 💕 
Gladare tjej får man leta efter! Ett litet mirakel är hon! 

Det var ett hiskeligt väder, regn o rusk. 
Men det spelar ingen roll när man trivs ❤️ 
Tack alla för en underbar dag 🥰  

Sen gick dagen efter ut på att vila ikapp😴 tyvärr funkar det inte så men så värt det! 

I lördags var vi i Hästveda på dop 💕
Vera Marie bjöd på kalas!
En supermysig dag med god mat o en glutenfri morotskaka som var det godaste jag ätit på länge 🥕 
vi var två st glutenintoleranta o vi gjorde vårt bästa på den kakan 🤣


I morgon: moneybrothers krogshow i Malmö 🎶🎶🎶🎶
Gonatt! 

Puss o kram 😘
(null)
Äppleskulptur i kivik 
(null)
Köpte en cool vas på dollarstore 
(null)
Växthuset i frost 
(null)
En magisk morgon vid sjön 
(null)
Godbajs med de pelargonerna 

(null)
Höst på trappan 
(null)
Helsingör 🇩🇰

(null)
Vi trotsade regnet i Helsingör 
(null)
🇩🇰
(null)
Sen kom solen när vi skulle åka hem 
(null)
Köpte såklart 

(null)
Så fin 🇩🇰 10 danska kronor på torget i Helsingör 
(null)
Lite gott i växthuset en fredagkväll 
(null)
Nä han dricker icke 😝😝
(null)
Veras fina tårta. Glömde ta bild på "min" tårta 
(null)
Harry har "rymt" ur buren i bilen o ska ha koll på läget 
(null)
Häckeberga slott 
(null)
På utflykt i en annan skog, Häckeberga 
(null)
Känner som krukan inför pillerna, suck 
(null)
Fick den ljuvligaste orkidén av P i måndags ❤️vilken färg alltså 🥰
(null)
Växthuset 
(null)
Vår väg 
(null)
Den engelsk trädgården på Svabesholms kungsgård. Var här på assistentträff. En mycket bra dag! 

2 kommentarer

Lena

18 Oct 2019 16:00

Ja, visst är hon ett mirakel min lilla Clara!

Det får vi göra om i vår, helst med sol då!


Svar: Ja verkligen 🌟💕👧🏼 o ett sött mirakel!

Absolut måste vi det ❤️ får nog mitt i sommaren när det är garanterat regnfritt
Anne Persson

Sissi

21 Nov 2019 17:59

Du är fantastisk!

Svar: O det är minsann du oxå Sissi ❤️
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej