Jag var 12 år 

Han var 33 år 

Jag var med mamma, mormor o morfar i en radioaffär i Sjöbo. 
De sålde LP-skivor. 
Jag fastnade för omslaget med mannen med de sorgsna ögonen 
(null)

Bruce Springsteen 
🖤🎶🖤🎶🖤🎶🖤🎶
Skivan var The River 

Jag fick pengar av morfar. 
Jag köpte skivan. 
Jag spelade o spelade. 
Fick köpa nytt stift till skivspelaren. Satt o bläddrade i textboken som alltid följde med LP-skivor. Lärde mig texterna. 
Jag spelade skivan o spelade in på kassettband så jag kunde ha den i min free-style, som jag alltid hade med mig, o på mig! 
Givetvis blev kvaliten urusel men det funkade. 


Det var o är fortfarande en mäktig upplevelse att lyssna på det albumet. Det är ett dubbel-album! 
Jag har kvar det än 😍 spelar det på vår spelare o man hör att skivan är väl använd! 

🎶🎶🎶🎶 titellåten: 
The River

 those memories come back to haunt me 
they haunt me like a curse 
Is a dream a lie if it don't come true 
Or is it something worse 
that sends me down to the river 
though I know the river is dry 
That sends me down to the river tonight 
Down to the river 
my baby and I 
Oh down to the river we ride 
🎶🎶🎶🎶🎶🎶

Jag började högstadiet 1983. 
Hade en liten synthperiod. 
Älskade Culture Club o såg nästan ut som Boy George med Hatt o stora örhänge o rosa ögonskugga. 

Det blev 1985 

Då släpptes Born in the USA 
I’m on Fire,  var det bästa jag hört på länge. 
Då var jag 15 år. 
Hade blivit ihop med P ❤️ 
han lyssnade på Whitesnake o Hall & Oates. 
Alla åkte till Ullevi den sommaren... Det var dagen efter jag slutat 8:an. 
Jag fick inte åka dit.. men som jag önskar att jag varit där o då 🎶

Det skulle dröja ända till 2000 innan jag ( ja o P såklart) såg min 1:a Springsteen konsert! 
Det var på Ullevi. 
Midsommardagen körde vi upp.  
Vi lämnade tjejerna hos mamma o pappa, som var hos sitt midsommargäng o åt rester. 

Min favoritkriminalare HenryPolis o hans Eivor visste vad musiken betydde för mig. 
Det kom ett kuvert. Med 500kr som en hjälp till konserten 🙏🏻
Tjejerna var 6 o 8 år o jag jobbade halvtid, men hade tagit tjänstledigt för att plugga in gymnasiet på komvux. Trodde jag skulle få stämpla över sommaren, men Nope! 
Så det var lite knapert i kassan. 
500kr var såååå välkommet o jag blir varm i kroppen än, när jag tänker på det ❤️

Vi lämnade alla o körde mot Göteborg med ett litet tält i bakluckan på bilen😍 
Två nätter skulle vi stanna. Vi skulle gå på söndagskonserten. Men var uppe på lördagen o checkade in på campingen o kände av stämningen. 
Som var magisk! 
Över hela campingen strömmade Springsteen-musiken 🎶🖤🎶🖤
Vi tog spårvagnen ner o hängde utanför Ullevi. För att se hur allt gick till o vart vi skulle gå in dagen efter. 
Vi var där himla tidigt på söndagen. Jag var så så spänd o helt salig. 
O så har det fortsatt... år efter år! 

Tjejerna kan varenda textrad. De är uppfödda på bröstmjölk o Springsteen musik, typ! 
Frida spelade T.om saxofon några terminer 🎷 Precis som The Big Man - Clarence Clemons 

2008 hade vi pengar så vi kunde åka med tjejerna på deras första konsert 😍 
Vilken helg ❤️
Vi hyrde en minibuss o var 8 st som åkte dit. 
Jag o bästa kompisen Nicklas lyckades få tag på biljett till 1:a kvällen oxå, det var den 4:e juli 👌🏻 
USAs nationaldag ju 🇺🇸 öppningslåten var ju givetvis Born in the USA. 
Då var de andra på Liseberg. 

2012 åkte vi hela kompisgänget ❤️ 
Alltså hur fantastisk resa hade vi? 
Jag skrattar rätt ut bara jag skriver det! 
Helt galet alltihop från avresan till hemresan. 😝
Vi hade hyrt en 20 mannabuss som körde oss. Vi bodde på ett vandrarhem. Det blev sig nog aldrig likt igen 😝😝 tur vi kom o livade upp stället! 
Även här var Nicklas o jag o hans lillebror på båda konserterna 🎶 

Det har blivit 16 konserter.. än så länge 🙏🏻 hoppas på ännu fler 2020. 

Den bästa jag varit på? 
Frågan är svår o nästan omöjlig att svara på, eftersom jag tycker alla varit superbra! 
Men den 1:a såklart. Det var en mäktig upplevelse o sån glädje. 

Eller Den På forum i Köpenhamn. 
P o jag lyckades komma längst fram, med alla Italienarna. Det var i december. Så vi gick höra o se Santa Claus is coming to town 🎅🏻 i en helt oförglömlig version.  O The River i en sån magisk, lång version så jag fick tårar i ögonen. 

Devils and dust på hovet i Stockholm. Bruce ensam med en gammal trampeorgel. Första gången jag hörde Dream baby Dream 🎶 Den knockade mig rent 🖤 Fantastiskt bra o gåshuden var ett faktum! 

Sen har vi ju sommaren 2016. När han o e street band kom till Ullevi för 3 spelningar 🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻 
Vi var på alla tre! 

O på den sista spelningen, då när P o jag lyxade lite extra o köpte biljetter till den inre främre ståplanen, då kör han hela The River albumet, rakt upp o ner från låt nr 1 😍 
Ja min lycka är total, såklart! 
Ända till vi kommer hem o en månad senare vaknar jag med Borrelia 😝 som jag fått när P o jag åkte ut i Göteborgs skärgård o åt sushi o drack Rosevin på en mysig ö. 

Min absoluta favoritlåt är: 
    HAPPY 

There's a house upon a distant hill
Where you can hear the laughter of children ring
Guardian angels, they watch from above
Watching over the love that they bring
But at night I feel the darkness near
And I awake, I find you near, yeah
I'm happy with you in my arms
Happy with you in my heart
Happy when I taste your kiss
I'm happy in a love like this
🎶🖤🎶🖤🎶🖤🎶🖤🎶🖤


Jag drömmer, som sagt drömmer, om att få se en spelning i New Jersey eller någonstans i Italien -  Dream baby Dream,  passar ju här 😝

Det kommer en film nu på fredag, Blinded by the light,. 
Den är inspirerad av Springsteens musik o det är så 80-tal 🎶🎶 den ska vi se, såklart! 

Men det jag egentligen ville säga är att  Springsteen  fyller 70 år idag 😱 
70 år !  

Men Han vet fortfarande inte, än idag, 37 år senare vad han har betytt för mig! 
Han o hans musik! 
Jag pratar givetvis om Bruce Springsteen 🖤
Happy Birthday till den näst näst viktigaste mannen i mitt liv! 

Ja, P o pappa kommer innan.. är jag nog tvungen att skriva 😝
Men han är mitt frikort ❤️ jodå, P vet det.. o har godkänt det såklart, då han vet att det aldrig kommer nyttjas, frikortet 😝😝

Puss o kram 😘


(null)
Lite samlingsskivor o böcker har jag 
(null)
Denna ☝🏻 var vi på bio i Lund o såg! Om fansen. Så bra! 
(null)
Det rullar ofta nån sån här på tvn 
(null)
2016 planen 
(null)
Förväntansfulla 😝
(null)
Hotellfrukost dagen efter konsert o inför kvällens 2:a konsert 
(null)
Liseberg hinns oxå med 
(null)
Jodå, totalt ovetande om att en fästing sugit sig in på smalbenet här 😝
(null)
Jag ser ju löjligt glad ut😝 innercirkle 2016 
(null)
☝🏻☝🏻☝🏻☝🏻☝🏻 Tifot ☝🏻☝🏻☝🏻☝🏻 en fantastisk syn från innerplanen 
(null)
Planen 
(null)
Här är han så nära så jag håller på att tappa både telefon o mig själv 😝 därav kvaliten 
(null)
Selfie 
(null)
En vanlig bild på en springsteenkonsert 

(null)
2016!
(null)
Skivan från 1982 
(null)
Mums.. 😝
(null)
Clarence o Bruce på 70 talet , de ser ut som nån från spanarna på hill street 
(null)
På vår väg, mina gamla 80 tals skivor 
(null)
Min tatuering- Guardian Angels they watch from above! Från min absoluta favoritlåt- HAPPY !  Den ska spelas på min begravning 🖤
(null)

(null)
Tack mamma o pappa 🙏🏻 detta var min bästa julklapp 1986 🎁  5 LP skivor samlade i en box 
(null)
Stockholms stadio 
(null)
Ullevi 
(null)

Så trött 😝 (null)
Bruce o trummisen Max son Jay, som rykte in o spelade trummor på en turné. Han spelar trummor i Slipknot annars 
(null)
En av mina sista bilder på Clarence. Här är han inte pigg. O smalnat har han gjort 😢
(null)
Den första konserten efter Clarence död o när Jungleland spelades, ja då var inte mångas ögon fria från tårar 😢
(null)
En folkabuss i Köpenhamn, utanför parken 









2 kommentarer

Lena

24 Sep 2019 15:01

Jag har sett Bruce live 3 ggr tror jag det är och jag tycker inte ens han är särskilt bra 😄 Och får panik av folksamlingar, ett ego ex... Men iallafall måste vi varit på några konserter samtidigt 😍

Svar: Ja just ja, det har du ju 👍🏻 ändå strongt gjort av dig, fast du hade väl inget val egentligen 😕
Anne Persson

Petra

24 Sep 2019 17:57

Oj vad du kan skriva😍 så lycklig han varit om han fått läsa detta❤️ Helst på engelska då förstås

Svar: 😝 ja det hade han nog. Fast med min engelska kunde det bli hur tokigt som 😝 han hade kanske knackat på i Sövde då!
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej