Jadå, tröttheten består, men hur kul är det att skriva om eller för er att läsa om? 

Så, låt oss snacka blommor o ålder! 
Ja det hör ihop. Eller åtminstone vilken sorts blommor man gillar i olika åldrar! 
Vid 17 år var en röd ros det mest romantiska man kunde tänka sig 🌹 
Vid 27 älskade  man att få en bukett med barnhandsplockade maskrosor. 
Vid 37 var det orkidéer som gällde o nu vid 49 älskar jag tagetes o pelargonier 👵🏻 riktiga tantblommor! 

Mina pelargoner har växt så i växthuset i sommar, de liksom jag stortrivs där. 
Så nu blir det till att se om jag lyckas övervintra dem här inne i huset. 
Det fryser ju i växthuset. 
Går o pillar så nätt idag. Många pauser blir det. 
P gör underarbetet till nya uteplatsen. Där dansbanan från festen ska vara. Med en pergola på. Där vindruvor o blåregn ska få härja fritt 🍇

Jo, Ann-Margret, vi gjorde som du sa o skippade vindruvorna inne i växthuset.  De ska få hänga i pergolan istället. 
Kan se mig själva sitta där med ett glas vin o vindruvsklase hängandes i lagom höjd från min hand 🍇🍷 
Som sagt,  jag planerar o P gräver o gör. 
🌱🌱🌱🌱🌱


Nä vi måste snacka lite sjukdomar oxå, det går icke utan! 
Så ni som inte vill läsa om det kan stänga ner här o nu 😝

Har varit hemma från jobbet denna veckan. 
Fick Zometabehandling förra veckan o jodå febern kom. Dock lindrigare än förra gången 🙏🏻 Tack som fan! 
P tog ledigt i fredags när det var tid i Kristianstad. 
Det var "vår" sköterska Hanna som hämtade in oss till behandlingen. 
Hon undrade hur jag mådde? Hon sa direkt
-Så trött du ser ut! 
-jotack det är jag 😴
Väl i stolen hämtade hon fingertuten o satte på mitt pekfinger. 
Lite låg syresättning hade jag. 
Så hon skickade upp oss på akut provtagning efter behandlingen.
Det visade inget så mer än förhöjda vita blodkroppar. 
De fick sticka mig på ovanpå handen, två gånger. En för varje rör. 💉 
Fick ju Zometa i höger armveck o har ju lymfödemet i vänster. 

Vi pratade lite o Hanna sa: 
-Du är kanske utmattad? 
- Ja det är jag kanske, sa jag. 
Vi har ett test vi brukar göra, för att kolla det, sa hon. Vill du göra ett sånt. 
Ja, varför inte sa jag?! 
Började läsa fråga 1 o sen 2 .. 
Alltså, sa jag, det finns inga svar som stämmer.. 
-Nä, vi lägger ner det, sa Hanna, du är inte utmattad, detta är nått annat, nått kroppsligt som pågår. 
Frågorna gällde sömnen. O sover gör jag! Som en klubbad säl! 
Vaknar inte ens när hundarna står på mig o skäller när P kommer hem vid 01 efter sin jobbekväll 😱 snacka om att sova hårt.. o ändå vakna rent slut o trött! 

Jag som då är googleNörd 
(dock inte när jag fick cancerbeskedet, det googlade jag icke) 
tror att detta kommer från fästingbettet o Borrelian! 
Det finns många olika sjukor av det b.la 
Rickettsia Helvetica 🦗🕷🦗
Nu är det ju inte det jag har! 
Absolut inte, men det är ett jävla namn eller hur? 
Undrar om man kan ha bara Helvetica 😝😝😝😝



Efter sjukhuset körde vi ner till stan. Vi gick till Cervera o köpte två svarta ostindia muggar till, för vårt presentkort. Därefter blev det lunch. 
Rätt hem efter lite handling i Hörby. Sov middag i 1,5 timme för att sen ha kräftskiva med tjejerna o deras respektive ❤️
Så härlig kväll. 
Alla sov över o jag var minsann vaken till kl 02 😱 somnade dock innan jag landat på kudden i sängen. 

njut nu av varje dag o andas in den krispiga höstluften 
🍁🍂🍁🍂🍄🍁🍂🍁🍂🍄

Puss o kram 😘


(null)
En bra jobbedag med lunch på Olof Viktors 
(null)
Majas höstlyktor är framme 
(null)
Zometa rätt in kroppen 
(null)
Provtagning 
(null)
Min stackars hand 
(null)
Väntrum 
(null)
Lunch i Kristianstad 
(null)

Så kul med kräftskiva  (null)
All in 
(null)
😋😋
(null)
Mamma o pappa o viktiga sociala medier 
(null)
Johan grillade blentarps entrecote 😋
(null)
Hemodlat 
(null)
Äckelpottedjur 
(null)
Äckelpottedjur 
(null)
Veckan har gått i snigelfart 
(null)

Pelargonergonierna  (null)
Stickling 
(null)
Älsk på denna brandgula tagetes 
(null)

(null)
Tageteshäck 
(null)
Hortensia 
(null)
Bollhortensia
(null)

(null)

(null)
Alunroten nu alltså 👌🏻
(null)
O stormhatten  (null) 

(null)
Tomaterna i växthuset 



1 kommentarer

Harrieth Jacobson

15 Sep 2019 09:15

Vilka underbara blommor, å visst stämmer det där med blommor och olika åldrar.
Ps tröttnar aldrig på att läsa din blogg
Kram

Svar: 🥰 puss på näsan, Harrieth

Eller hur är det så med blommor o åldrar!
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej