Var pĂ„ Nova idag, dags för provtagning inför Zometa-behandlingen i Kristianstad pĂ„ fredag. 

VĂ€l inne i provtagningsrummet sĂ„ tar sköterskan pĂ„ sig en handske men lĂ€t bli pĂ„ ena handen.. 

DĂ€r sitter jag dĂ„ i stolen, o tankarna mal. 
Hur ska jag göra? 
SĂ€ga till henne om kanylen jag trampat pĂ„? 
Hör min egen röst precis dĂ„: 
-du ska nog ta pĂ„ en handske pĂ„ andra handen oxĂ„! 
Hon bara tittar pĂ„ mig. 
Jag trampade pÄ en kanyl i somras sÀger jag.
Hon  bara tittar pĂ„ mig o jag sĂ€ger att det var pĂ„ stranden. 
Hon sĂ€ger: 
-ah, dig har jag hört om! 
😳😳😳
Okej, sĂ€ger jag bara.. men tĂ€nker ju sĂ„klart, nĂ€r har de pratat om mig? 
PĂ„ kafferasten? 
Kan nĂ€stan höra snacket,..  hörde ni om hon med endometrios? 
Ja som fick cancer o var hĂ€r för nĂ„n mĂ„nad sen dĂ„ med borrelia! Hon Som har sökt för sin karpaltunnelsyndrom o tennisarmbĂ„ge.. 
Hon har trampat pĂ„ en kanyl 
đŸ€Ł đŸ€Ł
NĂ€ sĂ„ var det nog inte! 

De har sĂ„klart diskuterat om behandling o provtagning o att det var gratis med vaccination pga stickskada. Det kostar inget dĂ„, att vaccinera, alltid nĂ„n fördel 😃

Men hĂ„ll med om att det Ă€r rĂ€tt skrattretande alltihop 😆 o sĂ„klart en snackis i fikarummet ☕

Men hon tar pĂ„ handske pĂ„ andra handen oxĂ„ đŸ‘đŸ» 
O proverna blir tagna! 

Annars Ă€r jag fortfarande trött 😮
LĂ€r fĂ„ ha det sĂ„ hĂ€r, rĂ€tt lĂ€nge! 
De ringde frÄn Kristianstad idag.
JodĂ„ jag ringde dem.. totalt omöjligt att fĂ„ tag i nĂ„n, sĂ„ skickade pĂ„ mina vĂ„rdkontakter, förra mĂ„ndagen! 
JodĂ„, som jag skrev att jag skulle đŸ‘đŸ» bra dĂ€r! 

SĂ„ idag ringde kontaktsköterskan. 
Det Ă€r sĂ„ sĂ„ vanligt o helt normalt, den tröttheten (Fatigue) som jag kĂ€nner nu! 
O jag gör rĂ€tt. 
Vilar o promenerar. 
Simningen har jag inte kommit igĂ„ng med Ă€n! 
En spark i röven, hade kanske fĂ„tt fart pĂ„ mig 😆

Hon skulle prata med dr pĂ„ torsdag, sen ska jag ju dit pĂ„ fredag. Men vet inte riktigt vad de ska göra?! 
Jag fĂ„r helt enkelt gilla lĂ€get o hoppas att det snart vĂ€nder! 
Dagen efter jobbdag- vilodag
Helgjobbedag-lugn kvÀll
Sova middag pĂ„ ledig dag 
SÄ fÄr det bli ett tag.

O om det intrĂ€ffar nĂ„tt grymt kul pĂ„ min jobbehelg, jobbar antingen lördag eller söndag, sĂ„ kan jag ju ta semester! 

Som den 13 juni 2020 😝 dĂ„ ska vi till Göteborg o Ullevi o se HĂ„kan Hellström đŸ™ŒđŸ» hur kul! 
Fick tag pĂ„ biljetter efter ett smĂ€rre nervsammanbrott o lĂ€ttare hjĂ€rtinfarkt đŸ˜±
Kom in, valde 7 biljetter, kommer till kassan, öppnar o fĂ„r ingĂ„ng BankID som tickar pĂ„ o Pang bara, sĂ„ kraschar sidan.., jĂ€vla mög 😡 
Men Johan satt oxĂ„ o köade o kom fram đŸ™đŸ» sĂ„ konsert blir det! 
đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Sen sist jag skrev, har vi firat vĂ„r Fridas 28-Ă„rsdag, varit pĂ„ sommarfest hos en kompis o varit pĂ„ 25-Ă„rsfest, ja osse har det ju blivit September 🍂🍁
Hade jobbat nĂ€r vi var hos vĂ„r kompis o jag var sĂ„ trött, sĂ„ det blev en tidig kvĂ€ll för oss đŸ„ș men sĂ„ god mat o sĂ„ kul o trĂ€ffa alla ❀ 
Det ger sĂ„ mycket att trĂ€ffa gĂ€nget đŸ„° love Ya för att ni finns! O för att ni förstĂ„r ❀

P körde o fixade 25-Ă„rspresenten i Lund, ett Presentkort i en inredningsaffĂ€r. 
O vet ni? 
Han hade köpt en present till mig oxÄ
🎁 🎁 🎁
Jag höll pĂ„ att lĂ€gga upp middagen nĂ€r han kom hem. Vi skulle sitta ute. 
NĂ€r jag kommer ut med tallrikarna med ris o panangcurryKyckling, sĂ„ ligger det en paket pĂ„ min plats 😍 skriker till lite.. Ja ni vet, jag gör ju det .. 
sĂ€tter mig o sliter upp paketen! 
Det Ă€r tvĂ„ av de nya ostindiamuggarna, i svart đŸ–€đŸ–€ 
SĂ„ fina! 


puss o kram 😘

(null)
Julen plockas upp pĂ„ dollarstore đŸ˜±
(null)
Ostindia svart 
(null)
Mina nya muggar đŸ–€
(null)
Fredagsmat i vĂ€xthuset 
(null)
Älskar denna lĂ„ten just nu 
(null)
SolnedgĂ„ng frĂ„n frida o Johans lĂ€genhet 
(null)
Kolla krukan vi gav Frida 
(null)
HĂ€r öppnas paket 
(null)
Fridas hembakta tĂ„rta 
(null)
O maten 
(null)
Fick blomsterbud â€ïžđŸ™đŸ»â€ïžđŸ™đŸ» Tack fina Harrieth o fina Inger, ni gjorde min fredag 
(null)
Popcornslatte pĂ„ bullen o bönan 
(null)
Nya sĂ€ngklĂ€der 
(null)
Sandhammarens strand
(null)
JadĂ„ 
(null)
Gula tomater i vĂ€xthuset,  sĂ„ goda 



1 kommentarer

Harrieth Jacobson

04 Sep 2019 09:44

Som jag har saknat ditt blogginlĂ€gg, men nu kom det 😉
Spark i röven din, Ă„ ivĂ€g med dej till simhallen. Simma det du orkar, Ă„ var nöjd med det. đŸ„°
Ps Älskar hösten

Svar: Tack för sparken â€ïžđŸ™đŸ» nĂ€sta vecka kör jag igĂ„ng! MĂ„ste ju fĂ„ in lite mer rörelse, o simma Ă€r skönt!
Älskar oxĂ„ hösten 🍁🍂🍁🍂
Kram pÄ dej
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej