Vad Ă€r det,  Lycka? 

För en del Ă€r det pengar. 
För en del Ă€r det god mat. 
För en del Ă€r det en fin bil. 
För en del Ă€r det trĂ€ning. 
För en del Àr det karriÀr.
För en del Ă€r det ett fint hus. 

För mig Ă€r det ett liv utan aromatashĂ€mmare eller endokrinbehandling som det heter 💊💊
AlltsĂ„ tabletten jag skulle Ă€ta i 10 Ă„r. 

Fatta lyckan jag kĂ€nner att det lĂ€ttar. 
Att smĂ€rtan o stelheten börjar ge med sig! 
JodĂ„ jag har ont i fingrar o tĂ„r o knĂ€ o armbĂ„gar Ă€n, men smĂ€rtan Ă€r lĂ€ttare nu. 
Stelheten Ă€r nĂ€stan helt borta! 
Den som gjorde att jag nĂ€stan drog mig för att resa mig, eller för att ens sĂ€tta mig. 
SmĂ€rthinnan över ansiktet Ă€r borta och huvudvĂ€rken. 
Den trĂ„kiga smaken i munnen o Yrseln o illamĂ„endet. Sömnlösheten Ă€r borta, nu sover jag som en klubbad oxe igen 😝

Jag vaknar o kĂ€nner wow, ny dag đŸ™đŸ» 
Jag kĂ€nner hopp om att, JO jag kommer kunna jobba nĂ€sta torsdag 😍 

Det trodde jag inte 1:a veckan in i 2020 😱 
Satans vad ont jag haft! 
ÄndĂ„ mĂ€rkligt nĂ€r man Ă€r mitt i det, sĂ„ gĂ„r det Ă€ndĂ„ liksom! 
Sen nÀr det slÀpper sÄ tÀnker man:
-Fi fan, vad ont jag hade! 
KĂ€nt likadant med MagjĂ€vlarna ju! 

Jag har varit hemma sen den 19/12-19. 
Börjar jobba igen den 27/2-20. 
O jag lĂ€ngtar nu. 
LĂ€ngtar efter en vanlig vardag. Efter att komma hem efter en jobbdag. 
Att dricka kaffe i bilen o sjunga falskt till mixmegapols morgonmix pĂ„ vĂ€g till jobbet. 

Jag har behandling med zometa den 6/3. 
Sista Provtagning ang kanyltrampet oxĂ„ i den veckan. 
Telefontid med dr efter karpaltunnelsyndrom operationen oxĂ„ den 6/3. 
Sen Ă€r det lugnt i 6 mĂ„nader dĂ„ det Ă€r tid för Zometa igen. Zometa Ă€r skelettstĂ€rkande som jag fĂ„r pĂ„ onkologimottagningen i dropp en gĂ„ng i halvĂ„ret. 

AlltsĂ„ inga operationer eller lĂ€karbesök Ă€r inbokat. 
Det Ă€r oxĂ„ Lycka 🍀 

Min onkolog sa att vi pratas vid om ett par mÄnader o kollar av lÀget ang behandling.
Om jag ska prova med den 1:a sorten jag hade,  Tamoxifen 💊 
Men jag har redan bestĂ€mt mig! 
Tack, men NÄ TACK! 
Det Ă€r absolut inte vĂ€rt det! 
Jag Ă€r inte rĂ€dd för Ă„terfall o det Ă€r inget jag gĂ„r o tĂ€nker pĂ„. 
Det som sker, det sker! 

Den senaste veckan har jag gĂ„tt 3 km/dag 😍 
Det Ă€r Lycka🍀
Vi gick i Oslo, lĂ„ngt o lĂ€nge. 
Jag kunde det đŸ™đŸ» 
Fick ta tvĂ„ Alvedon, men det var allt! 
Jisses, vilken Lycka 🍀

JodĂ„sĂ„att, tĂ€nk i juni kanske jag joggar 😝 Haha nĂ€ det Ă€r nog ingen risk men Ă€ndĂ„! 
PĂ„ mĂ„ndag, min första dag som 50 Ă„ring đŸ„ł blir det promenad o nyttig mat o 1,5 liter vatten! 
Nu finns det inga ursĂ€kter. Det Ă€r 12 kg som ska bort, först o frĂ€mst. Sen ser jag hur det kĂ€nns! 
Mina knĂ€ kommer tacka mig đŸ™đŸ» det vet jag! 


Tanken pĂ„ att vaccinera mig mot TBE, finns! 
Ska frĂ„ga vid provtagningen om det. 
đŸŠŸđŸŠ—đŸœđŸ•· 
vem vet nĂ€r fĂ€stingjĂ€vlarna kommer med det hit hĂ€r? Och  inte "bara" borrelia! 
Är det nĂ„n i Sövde som fĂ„r TBE först av alla, sĂ„ Ă€r det ju nog absolut jag 😝 

Lycka Ă€r Ă€ven att ha en underbar familj o underbara vĂ€nner 🍀 dĂ„ Ă€r man rik! 
Jag Ă€r rik  ❀ 


Va rĂ€dda om er o njut sĂ„ mycket det bara gĂ„r! Vi har oss bara en gĂ„ng 🐝 
puss o kram 😘 

(null)
Mitt promenadsĂ€llskap 
(null)
IgĂ„r var det ett ❀ i lilla rutan pĂ„ klockan 
(null)
JodĂ„sĂ„att đŸ˜± nĂ€r man tror att man hĂ€ller i matlagningsgrĂ€dde men det luktar vanilj i hela köket! 
(null)
IgĂ„r delade P o jag pĂ„ denna 😋 mums! 
(null)
Blommor Ă€r oxĂ„ lycka 
(null)
Snödroppar vid sjön 
(null)
Snart, snart badar vi hĂ€r 
(null)
O dricker kaffe hĂ€r 
(null)
Harry kollar lĂ€get 
(null)
Nu börjar det bli mycket vatten vid "min bĂ€nk" 
(null)
VĂ„rblommor o ansikte 
(null)
VĂ„rblommor o ansikte 
(null)
Vi Fick dessa av mamma o pappa 😍
(null)
Hittade ett riktigt Ernst-trĂ€d idag 
(null)
lycka Ă€r sjön o naturen hĂ€r 

1 kommentarer

Harrieth

26 Feb 2020 08:41

Det Àr de smÄ vardagliga hÀndelserna som Àr lycka, hÄllet sÄ med dej. Vaccination, ja med din otur sÄ, hade jag gjort det

Svar: Visst Ă€r det sĂ„ 😍
Ja, jag tror oxÄ att det Àr bÀst att vaccinera mot det!
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej