Har jag varit hemma o sjukskriven nu. 


Tog stygnen i torsdags o det var inget att hetsa upp sig för. 
Det kändes inte o det hade läkt så fint. 
Lite förband på såret ännu en vecka. 
Men hur lätt är det att få nått att fastna mitt i handen? 
Får inte lyfta tungt på 5 veckor 😱 och är sjukskriven i 6. 


Operationen gick ju helt obemärkt förbi nästan. 
Vi var på plats i väntrummet kl 9:15, hade tid 9:45. 
Precis när vi kom till väntrummet blev en dam inkallad. 
O hon kom ut ca 9:42 med ett blått paket om handen. 

P o jag tittade på varandra o nickade o tänkte att så ser nog jag oxå ut när det är gjort. 
Prick 9:45 kallar en sköterska på mig. 
In i ett rum, där det finns en dr o ännu en sköterska. 
De två ska göra op. 
Sköterskan säger Till mig att lägga mig på britsen. I mina vanliga kläder. 
Höger arm läggs på ett bord. 
Jodå jag sitter fast i andra änden 😝😝 än så länge😂 
En stålställning med grönt skynke gör att jag inte ser när de rotar. 
Handen spritas. 
Jag behöver inget lugnande, tycker de.Så det sätts bedövning i handen. 💉 


Sköterskan som hämtade mig står på vänster sida o kollar mig o vi pratar på som om det inte är öppet rätt in i handleden o hålls på där. 
Ändå märklig känsla, jag vet att de är där o rotar, jag ser ju dem o det, men känner absolut ingenting. 

Vi pratar lite om operationen. För ca 15 år sen sövdes man o blev gipsad av denna operation. 
Nu gör de 12 st såna här operationer per dag 😳
  12 st, det är ju värsta löpande bandet operation. 
Jag var nummer 5 den dagen. 

Så klockan 10:10 är jag ute hos P igen i väntrummet. 
Med handen i blått paket. 

Vi som tänkte köra o äta lunch nånstans i Hässleholm. 
Men det var ju rent för tidigt. Så vi körde hemåt o hämtade mat i Sjöbo med oss istället. 
P körde o jobbade på kvällen. 
Jag hade lite känning av handen men inte värre än att det hjälpte med 2 Alvedon 👍🏻

Sen har det ju bara blivit bättre o bättre. 
Märker av om jag använder den för mycket, vilket är lätt då den inte gör ont. 
Men då känns det i den. 

Men jag får ju säga att jag har blitt en jävel på att använda vänster hand... till allt möjligt
 💩😝


Så vad har jag gjort de senaste 2 veckorna? 
Jo jag vilar, ser serier, fikar med kompisar, läser o går nån promenad när kroppen tillåter. 
Ja, för den har ju inte blitt så mycket roligare än. 
Men gillar läget o gör vad jag kan. O
Och de dagar det är rent pissigt ja, då får det ju vara så! 
Väntar på att onkologen ska ringa. Han ville prata med mig innan jag lägger av med tabletterna 💊 han får ju komma med väldigt bra argument för att få mig att fortsätta! 
Tänk,  i somras dansade jag en hel kväll på logdans 💃🕺 det vill jag ju kunna även denna sommar. O det kan jag icke med dessa tabletter i kroppen. 


Mer än så här blir det inte idag så
Puss o kram 😘

(null)
I väntan på operation 
(null)
Paketen 
(null)

(null)
Kolla 😍 Adam o Eva, underbara eller hur 
(null)
Jodå jag har satt penseer, tidigare än någonsin 
(null)
Lite jularött finns kvar 
(null)
Julros alltså 👌🏻
(null)

(null)
Älskar detta programmet, Äkta Billgrens,  här har de pannkakstårte picknick på en rastplats, älskar’t 💕
(null)
I vår lilla hamn 
(null)
Älskar att det är ljusare nu 
(null)
Solnedgångar kan man aldrig få för mycket av. 
(null)
Bastubåten 
(null)
Då ska stygnen tas 
(null)
Innan stygnen togs bort. Inte ens svullet 
(null)
Äntligen snödroppar 
(null)
O semla 
(null)
Promenad med delar av familjen 
(null)
Fått en hylla till mina huvud 😍
(null)
Här ser man varför jag kallar den klumpen 


Kommentera

Publiceras ej