...då ligger jag här i sängen, nyduschad o nypinkad o klarvaken. 

Har duschat i descutan-svamp i kväll o även i morgonbitti. 🧴🛁🧽
Så jag är fräsch som ett systembolag 😝

Operation av hand i morgon! 
Inte ett dugg nervös för op eller så! 
Men jag ligger ändå lite o klurar på det här med toabesöken😳 
Eller egentligen själva torkningen, för att va exakt! 
Varför i hela fridens namn har jag icke tork-tränat  med vänstern? 
Känns nu, som om det vore klokt! 

Har ju skydd på handen nu, på natten o har haft ett tag, kunde ju haft det på vid toabesök o på så vis tvingats använda vänster! 
Går nästan aldrig upp på natten på toa o sen tar jag ju av detta skyddet på morgonen! Det lär jag ju dock inte kunna i morgonkväll o några dagar framöver. 
Aja, jag kan ju hoppa över mina 
💩-droppar i två veckor så är ju den torkningen inga problem 😂

Annars var jag på Nova idag o provade ut nya stödstrumpor. Det tar ca 1 timme 😱 
Det är en massa mått att mäta. O sköterskan är osäker o måste kolla i papperna vid varje mått.. 

Jag sa:
- det är väl inte bara jag som har såna här? 
Det kändes liksom som om hon inte gjort det sen jag var där för ett år sen! 
O Nä det hade hon inte heller.. 
Jag var den ende de hade med sån här specialbeställda strumpor 😱 
Va? 
What? 
Det kan väl inte stämma? 
Jo de som har lårhöga får standard storlek! 
Aha! 
Men jag som då icke är standard nånstans 😜 måste ju ha specialbeställda, såklart. 
Men kul ändå att man inte är som andra i sina ben 🙃 

Sist jag var där sa jag ifrån att min sjukgymnast ritar vid varje mått. O det kom sköterskan ihåg idag, så det gjordes. Bra tips, tyckte hon 👍🏻

Sen visade jag mina två mittenTår på högerfoten. 👣👣👣
De har kroknat.  O den ene har ett rött märke mitt på! 

Jodå, den lägsta graden av trycksår på tån. O de är krökta som klorna på en gammal Uggla. Men de går rätt lätt att böja ut. Än så länge! 
Alltså det är tur man har humor 🤣
det är fasen inte klokt, som det håller på i denna kropp ... 
jag tror ju det är en biverkning det oxå 
🙌🏻 tack som fan liksom! 

Har börjat skriva ner alla biverkningarna. Kan fan icke hålla reda på dem annars. Mest för att ha så jag kan berätta för onkologen 👍🏻 

Sköterskan tog kontakt med ortopeden i ystad o så ringde hon mig här i eftermiddags. 
En skena, typ ska jag ha, för att sträcka ut de två tårna så de inte fastnar i det läget. 
Och dra o strecha i dem, tårna! 
WHAT? 
Det tänker jag då icke göra! 
Fy för inihelvetes vad ont det gör.. 
jag har ju ont i varenda tå-led.. 
dra o stretcha tårna kan du göra själv.. tänkte jag! 
Jag sa det inte som tur var! 
👣👣👣👣👣👣👣

Hon kom ihåg mitt kanyltramp i somras o undrade om jag var färdigvaccinerad? 
Nope, 1 st i mars o sen ännu 1 i Augusti 💉 sen är jag nock klar. 
Och ännu en provtagning i mars, har jag ju. Sen kan vi lägga den skiten åt sidan. 👍🏻

Nä, nu börjar faktiskt mina ögonlock bli  tunga 😴 så håll tummarna, jag somnar kanske! 

Ha nu en skön torsdag i morgon, såhär i början på 2020 😍 
Puss o kram 😘

(null)
Humor var det ja 😝😝😝😝
(null)
Såg ni cancergalan? 🙏🏻💕
(null)
9 grader + o grönare än grönt idag i skogen. 
(null)
En riktig trollskog 
(null)
Skogspromenad idag i sövdeborgs skogen 
(null)
Hahaha 😂 kan hända jag får önska mig dessa 👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 i 50-års present.. i stället för ett par coola gula Dr martens 😱😝😂
(null)
Alla örhängena ute. Töj-hålet är då icke vackert nånstans 
(null)
Gonatt 
(null)
En sån här tallrik ska jag äta till helgen 😛


Kommentera

Publiceras ej